Dr Piotr Cyrek
Contact details
-
phone: 17 872 16 22
-
e-mail: piotrcyr@univ.rzeszow.pl
-
address: street M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, room D-316
Teaching
-
Economics of trade in commodities
-
Strategies of enterprises at European Union market
-
Economics of European Union markets
-
Sustainable development of regional economy
-
Multifunctional development of local economy
-
Local product at global market
-
Economics and organisation of tourism
-
Techniques of service sale
-
Techniques of financial service sale
-
Creation of customer relationships at financial services’ market
-
Consumer protection
Scientific Intrests
-
retailing L1, L2, M2, M3, L81, D21, D22
-
efficiency of marketing strategies in retail trade enterprises L1, L2, M2, L81, M3, M30, M31, D21, D22
-
role of human resources in gaining competitive advantage by enterprises M12, M5, D21, D22
-
interpersonal skills of personnel M12, M5
-
negotiation techniques D83, D86
-
economical and other conditions of clients’ purchasing behaviour D1
-
clients’ attitude to changes in retailing D1
International visits
-
31.01.2011–04.02.2011 – study visit – University of Huddersfield, The Business School, Huddersfield, United Kingdom.
-
28.09-02.10.2014 – visit to the European Parliament in Brussels at invitation of Member of the European Parliament Tomasz Poręba. The time spend during the visit enabled to recognize a practice of the Community institutions’ functioning. An appointment with Polish Representatives at the European Parliament constituted valuable opportunity to discuss essential socio-economic issues.
Membership in associations:
-
Since 2010 year – member of Polish Economic Society.
-
Since November 2010 year – member of management board of branch of Polish Economic Society at Faculty of Economics, University of Rzeszów.
-
Since 2016 year – member of Polish Scientific Marketing Society.
Cooperation with business units
-
01.04.-30.09.2013 year – placement in enterprise F.P.H.U. ZEMBROŃ” within project „Staż Sukcesem Naukowca” that was realized by Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, with the result in a form of project of innovation prepared for the company.
Awards and prizes:
-
Awarded by Laur Studentów UR - „Przyjaciel studentów na Wydziale Ekonomii” in 2013 year.
-
Three times awarded in plebiscite „Super Wykładowca” that was organised by newspaper „Super Nowości” and magazine „Ludzie Sukcesu” (2011, 2012 and 2014 year).
Selected publications
-
Cyrek P., Grzybek M., Makarski S., 2016, Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
-
Cyrek P., 2016, Kluczowe cechy pracowników w rozwoju przedsiębiorstw handlowych, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej No. 113 (2016), p. 105-116.
-
Cyrek P., 2016, The Recognisability of the Fair Trade Idea in the Context of Universal Access to Information, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” No. 45 (1/2016), p. 497-505, DOI: 10.15584/nsawg.2016.1.50
-
Cyrek P., 2015, Skala wykorzystania usług podmiotów zewnętrznych przez podkarpackie podmioty handlu detalicznego żywnością [in:] Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, p. 323-341.
-
Cyrek P., 2015, Opakowanie jako źródło informacji o produktach żywnościowych. [in:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z otoczeniem, eds. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 866, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 39, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, p. 9-21. DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-01
-
Cyrek P., 2014, Wykorzystanie Internetu w przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością w województwie podkarpackim [in:] Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014. Zmiany w handlu hurtowym i detalicznym. Technologie informacyjne i komunikacyjne w handlu. Handel internetowy, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, p. 327-350.
-
Cyrek P., 2014, Diagnoza zasobów ludzkich i perspektywy zatrudnienia w przedsiębiorstwach handlu detalicznego, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu, eds. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 823, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 34, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, p. 259-271.
-
Cyrek P., 2014, Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Część III. Ocena personelu sprzedażowego podmiotów detalicznych, „Handel Wewnętrzny” Warszawa, May-June, No. 3(350), p. 80-92.
-
Cyrek P., 2014, Decyzje rekrutacyjne w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego, „Marketing i Rynek” No. 8/2014, PWE, Warszawa, p. 823-829.
-
Cyrek P., 2014, Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Część II. Ocena zakresu asortymentowego placówek handlu detalicznego, „Handel Wewnętrzny” Warszawa, January-February, No. 1(348), p. 48-59.
-
Cyrek P., 2013, Dysproporcje w ocenach poziomu zaopatrzenia podkarpackich firm handlu detalicznego żywnością, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie, No. 40 (2013) zeszyt 413, Toruń, p. 217-228. DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.018
-
Cyrek P., 2013, Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Kliencka ocena relacji cenowo-jakościowych w sklepach detalicznych, „Handel Wewnętrzny” Warszawa, September-October, No. 5(346), p. 80-91.
-
Cyrek P., 2013, Stosunek klientów do internetowych zakupów żywności [in:] Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing No. 9 (58) 2013, Wyd. SGGW, Warszawa, p. 99-109.
-
Cyrek P., 2013, Postrzeganie oferty sklepów dyskontowych przez klientów handlu detalicznego [in:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu w handlu i usługach, eds. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 776, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 31, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, p. 295-310.
-
Cyrek P., 2013, Szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością wynikające z członkostwa w Unii Europejskiej [in:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 747. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 28, Reakcje współczesnych organizacji na zmiany zachodzące na rynkach europejskich, Szczecin, p. 175-187. http://www.wzieu.pl/zn/747/ZN_747.pdf
-
Cyrek P., 2013, Zakres współpracy przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością a ich sytuacja ekonomiczna [in:] Contemporary Issues in Economy – Growth Perspectives in Europe? A.P. Balcerzak (ed.), PTE Oddział w Toruniu, Instytut Badań Ekonomicznych, Toruń, p. 175. (full text on CD).
-
Cyrek P., 2013, Zakres współpracy przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością a ich sytuacja ekonomiczna. „Oeconomia Copernicana” No. 1, p. 131-145.
-
Makarski S., Cyrek P., 2013, Perspektywy rozwoju marketingu. Nauka i dydaktyka wobec wyzwań praktyki (część III). „Handel Wewnętrzny” Warszawa, January-February, No. 1(342), p. 64-73.
-
Cyrek P. 2012. Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych – ujęcie dynamiczne [in:] Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych. Gastronomia i zachowania nabywców. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, No. 236, Z. Waśkowski, M. Sznajder (eds.), Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, p. 222-234.
-
Makarski S., Cyrek P., 2012, Perspektywy rozwoju marketingu. Nauka i dydaktyka wobec wyzwań praktyki (część II). „Handel Wewnętrzny” Warszawa, November-December, No. 6(341), p. 49-57.
-
Makarski S., Cyrek P., 2012, Perspektywy rozwoju marketingu. Nauka i dydaktyka wobec wyzwań praktyki. (Część I). „Handel Wewnętrzny” Warszawa, September-October, No. 5(340), p. 67-77.
-
Cyrek P., 2012, Debata wokół problemów marketingu, handlu i konsumpcji. „Konsumpcja i Rozwój” 2/2012 (3), p. 145-148. http://ibrkk.pl/id/252/Numery_archiwalne
-
Cyrek P., 2012, XXIV Kongres Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji w Rzeszowie. „Gazeta Uniwersytecka Pracowników i Studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego” September-October 2012 No. 4/2012 (74), Rzeszów, p. 20-22.
-
Cyrek P., 2012, Determinanty wyboru placówki handlu detalicznego żywnością w ujęciu dynamicznym [in:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konkurencyjność i wizerunek podmiotów rynkowych, eds. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 710, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 24, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, p. 11-21.
-
Cyrek P., 2012, Reakcje klientów na wzrost cen w handlu detalicznym. „Handel Wewnętrzny” Warszawa, September-October, Perspektywy rozwoju marketingu (tom II), p. 104-111.
-
Cyrek P., 2011, Cena jako determinanta zachowań nabywczych klientów handlu detalicznego. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom XIII, Zeszyt 7, Warszawa – Poznań – Wrocław, p. 14-20.
-
Cyrek P., 2011, Uwarunkowania strategiczne działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością na Podkarpaciu w ujęciu dynamicznym [in:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług No 73, eds. G. Rosa, A. Smalec, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, p. 287-299.
-
Cyrek P., 2011, Strategiczne ukierunkowania działań podmiotów handlu detalicznego żywnością w kontekście współczesnych trendów rozwojowych. „Handel Wewnętrzny” Warszawa, September-October, part 2 (Vol. II), p. 124-133.