Dr Wiesław Szopiński
Contact details
- telephone: (17) 872 1618
- e-mail: wszopin@ur.edu.pl
- address: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, Office: D1-110
Scientific interests
- Impact of territorial marketing on development of local government
- Influence of institutional environment on agri-business development
- Marketing aspects of NGOs influencing on functioning of agricultural production
- Relations between households and market and non-market environment
JEL codes:
- L31, M39, R58, Q13
Completed grants
- Co-worker in a research grant Z/2.18/II/2.1/106/06: „Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego” (The role of government local government in the development of tourism in the context of the use of human resources on the example of Podkarpackie province), 2006-2007
International activity
- Study visit in frames of the programme „Budowa potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego na poziomie europejskim” UNIVERSITY OF DERBY Business, Computing and Law Faculty The Derbyshire Business School, 24.09.2010-01.10.2010.
- Didactic workshops, The Vienna University Economics and Business, Institute for International Economics and Development Department of Economics, Austria, 19-23.10.2015.
Membership in societies and scientific organizations
- member of Polish Economic Society (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne),
- member of Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists (Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu) - from 1996
List of publications
- Szopiński W. 2016. Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój gminy. Handel wewnętrzny. Nr 5(364), s. 295-304
- Kuźniar W., Szopiński W. 2016. The Use of Social Media by Local Government Units to Communicate with Stakeholders [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Social Inequalities and Economic Growth. Red. Nauk. M.G. Woźniak, Zeszyt 45 (1/2016), Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 247-254
- Grzybek M, Szopiński W. 2016. Preferencje konsumentów z województwa podkarpackiego podczas zakupu spożywczych produktów ekologicznych. ZN SGGW w Warszawie, Tom 16 (XXXI), s. 106-113.
- Szopiński W., Grzybek M. 2015. Wpływ segmentacji rynku na koncepcję produktu agroturystycznego. [w:] Zachowania nabywcze konsumentów a kierunki rozwoju współczesnej organizacji, marketingu i handlu, Red. Nauk. G. Rosa, D. Dąbrowski, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 875, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 41 Tom 2, Szczecin, s. 165-176
- Kuźniar W., Szopiński W. 2015. Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta – wybrane aspekty. [w:] Przedsiębiorczość – perspektywą zmian. Pod red. K. Jaremczuka. Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu. Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania, Rzeszów, s. 399-410
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Zarządzanie systemem CSR w przedsiębiorstwie branży mięsnej reakcją na nowe trendy w zachowaniach konsumentów. Handel Wewnętrzny nr 4 (357), s. 252-262
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Rodzaje i wpływ działań marketingowych kreujących lojalność klientów firmy telekomunikacyjnej. [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Konsument na tle zmian zachodzących w otoczeniu. Red. Nauk. G. Rosa, A. Smalec, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 865, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 38, Szczecin, s. 243-251
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Działania organów państwowych i administracji samorządowej w ocenie właścicieli gospodarstw rolnych województwa podkarpackiego. [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Człowiek, ekonomia, system w modernizacji dla zintegrowanego rozwoju. Red. Nauk. M.G. Woźniak, Zeszyt 42 (2/2015) Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 306-316
- Szopiński W. 2014. Wpływ marki na decyzje zakupowe konsumentów w opinii mieszkańców miasta Tarnobrzeg. Marketing i Rynek nr 6/2014, s .748-762
- Szopiński W, Grzybek M. 2014. Rola administracji samorządowej w kształtowaniu wizerunku jednostki terytorialnej na przykładzie gminy Nozdrzec. Marketing i Rynek nr 10/2014, s. 454-460
- Grzybek M. Szopiński W. 2014. Rola izb rolniczych w stymulowaniu aktywności społecznej rolników. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom XVI Zeszyt 6, Warszawa-Poznań-Lublin, s. 150-154
- Szopiński W. 2013. Wykorzystanie narzędzi marketingowych w budowaniu lojalności klientów w banku PEKA S.A. I Oddział w Rzeszowie. ZN Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, nr 9/58/2013, Warszawa, s. 526-536
- Szopiński W. 2013. Marketingowe narzędzia oddziaływania władz samorządowych na rozwój gminy na przykładzie Gminy Czarna. Acta Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie. Vol. 40 (2013). Wyd. UMK w Toruniu, Toruń s. 229-238
- Szopiński W. 2013. Marketing bankowy na przykładzie Banku Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie, Oddział w Rzeszowie. ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 747, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 28, Szczecin, s. 87-96
- Szopiński W. 2013. City’s Promotional Activity (based on Rzeszów, Poland). [w:] Hradec Ekonomic Days 2013, Economic Development and Management of Regions. Univerzita Hradec Kralowe /Czechy/, s. 407-412
- Grzybek M., Szopiński W. 2013. Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów. [w:] Marka i promocja jednostek terytorialnych. Dylematy i wyzwania współczesności. Pod red. K. Malickiego, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s.47-60
- Grzybek M. Szopiński W. 2013. Wpływ jednostek samorządu terytorialnego na funkcjonowanie indywidualnych gospodarstw rolnych w opinii ich właścicieli. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom XV Zeszyt 4, Warszawa-Poznań-Rzeszów, s. 128-132
- Szopiński W., Grzybek M. 2012. Zachowania producentów rolnych na rynku usług bankowych. Handel Wewnętrzny, tom III, maj-czerwiec 2012, s.483 – 490
- Szopiński W., Grzybek M. 2012. Młodzi oraz starsi klienci banku – ich zachowania i ocena działań marketingowych [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku. Red. Nauk. G. Rosa, A. Smalec, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 711, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 25, Szczecin, s. 201-210
- Szopiński W. 2012. Wykorzystanie instrumentów promocyjnych w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Modernlight. [w:] Nowoczesne koncepcje zarządzania, finansów, marketingu w teorii i praktyce jako odpowiedź na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 678, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 20, Szczecin, s. 143-152
- Szopiński W. 2012. Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw na przykładzie firmy Harry Poland Group [w:] Społeczeństwo wobec wyzwań współczesności. Pod red. K. Jaremczuka. Wyd. PWSZ Tarnobrzeg, s. 271-294
- Szopiński W. 2012. Rola public relations w procesie promocji produktu turystycznego miast i regionów. Handel Wewnętrzny, tom II, wrzesień-październik 2012, s. 471-477
- Szopiński W. 2012. Globalizacja marketingu jako wyraz przeobrażeń współczesnych przedsiębiorstw [w:] Przedsiębiorczość – natura i atrybuty. T. II. Pod red. K. Jaremczuka. Wyd. PWSZ Tarnobrzeg, s. 285 – 304
- Szopiński W. 2012. E-public relations w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Managment.Vol.16, No.1,2012, University of Zielona Góra, Faculty of Economics and Management, s. 301
- Szopiński W. 2012. Administracja lokalna w rozwoju gospodarstw rolnych – na przykładzie gminy Pilzno. [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Zeszyt 29. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 174-182
- Szopiński W. 2011. Znaczenie promocji w rozwoju funkcji turystycznej ośrodka miejskiego na przykładzie miasta Przemyśl. [w:] Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca. Red. A. Rapacz. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 157. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wrocław, s. 998-1007
- Szopiński W. 2011. Znaczenie promocji w procesie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, na przykładzie Z.P.O.W. HORTINO. Handel Wewnętrzny część 2, (tom II), wrzesień-październik, s. 292-298
- Szopiński W. 2011. Znaczenie komunikacji marketingowej w kształtowaniu wizerunku gminy, na przykładzie gminy Sędziszów Małopolski. [w:] Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia. Red. Z Waśkowski. ZN Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 209, Poznań, s .380-389
- Szopiński W. 2011. Wpływ przeobrażeń w sferze konsumpcji na rozwój handlu wysyłkowego na przykładzie mieszkańców Tarnobrzega [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu. Red. Nauk. G. Rosa, A. Smalec, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Szczecin, s. 473-484
- Szopiński W. 2011. Influence of promotion actions on development of a region (on the basis of the province of podkarpackie). [w:] Hradecke ekonomicke dny 2011, Economic Development and Management of Regions. Univerzita Hradec Kralowe /Czechy/, s. 275-279
- Kuźniar W., Szopiński W. 2011. Marketingowe formy wspierania przedsięwzięć turystycznych i ich oddziaływanie na klientów (na przykładzie Agencji Turystycznej Bieszczady Adventure) [w:] Turystyka i rekreacja w kreowaniu przedsiębiorczości – uwarunkowania i przejawy. Red. L. Kliszczak, Wyd. PWSZ Tarnobrzeg, s. 21-37