Tematy i Konteksty – Wsparcie dla czasopism naukowych
Tematy i Konteksty
Redaktor naczelny czasopisma - dr hab. Marek Stanisz, prof. UR
Okres realizacji - 16.04.2019 - 31.12.2020
Dofinansowano ze środków budżetu państwa
Instytucja finansująca – Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego/Wsparcie dla czasopism naukowych
Wartość projektu - 84 979,00 PLN
Wartość dofinansowania - 84 979,00 PLN
Opis projektu
W ramach uczestnictwa w programie redakcja czasopisma literaturoznawczego „Tematy i Konteksty” podejmie następujące działania w celu zwiększenia międzynarodowego zasięgu pisma, zwiększenia dostępności i cytowalności artykułów w nim publikowanych, pozyskania nowych autorów zagranicznych oraz poprawy praktyk wydawniczych i edytorskich. Działania te obejmą: 1) Wydanie anglojęzycznego numeru specjalnego pt. „Tematy i Konteksty: Wybór z dekady”, w którym opublikujemy w j. angielskim 30 najlepszych rozpraw, innowacyjnych metodologicznie i stanowiących znaczący wkład w literaturoznawstwo światowe, ogłoszonych w j. polskim w dotychczasowych numerach pisma. 2) Przygotowanie nowoczesnej, atrakcyjnej graficznie, dwujęzycznej strony internetowej pisma, na której znajdą się niezbędne informacje dla autorów, recenzentów oraz czytelników, a także udostępniane bezpłatnie i bez technicznych ograniczeń wszystkie numery pisma. 3) Zakup pakietów numerów DOI na okres 2 lat. 4) Zakup licencji, szkolenia i wdrożenie oprogramowania do zarządzania pracami redakcyjnymi, edytorskimi i wydawniczymi prowadzonymi przez redakcję pisma (np. typu OJS). 5) Zakup licencji na korzystanie z oprogramowania antyplagiatowego (w bazach polsko- i anglojęzycznych), które umożliwi kompleksowe sprawdzenie oryginalności artykułów przeznaczonych do publikacji. 6) Zakup 2 komputerów (przenośnego i stacjonarnego) ze stosownym oprogramowaniem oraz urządzenia wielofunkcyjnego do prowadzenia prac redakcyjnych. 7) Podjęcie działań promocyjnych skierowanych do przedstawicieli zagranicznych ośrodków naukowych reprezentujących dyscypliny literaturoznawstwo oraz nauki o kulturze i religii (newsletter, imienne zaproszenia do publikacji, obecność pisma na portalach społecznościowych itp.). Poprzez wymienione działania wzmocnimy międzynarodowe oddziaływanie periodyku, zwiększymy liczbę jego zagranicznych współpracowników i przygotujemy do ubiegania się o wpisanie do naukowych baz danych o światowym zasięgu (np. Scopus).