Mgr Hubert Leśniak

  1. Stopień naukowy, imię i nazwisko pracownika

mgr Hubert Leśniak

  • telefon: 17 872 1645
  • e-mail: hlesniak@ur.edu.pl
  • adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój 202

 

ORCID: 0009-0003-8766-0000

 

  1. Zakres badań naukowych

Zajmuję się alfabetyzmem finansowym i edukacją ekonomicznej, finansowej i w zakresie przedsiębiorczości. Interesuję się bankowością oraz działaniami banku centralnego.

Według klasyfikacji JEL: L26, G21, G1, A2

 

  1. Publikacje
  • 3 najważniejsze publikacje
  1. Machowski, H. Leśniak, (2023). Inwestycje alternatywne jako szansa rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, (s. 54-64), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  2. Leśniak, A. Nemerenco, D. Kulcha, J. Ćwikliński, (2022). Macroeconomic determinants of international  development of Poland, Moldova and Ukraine  2011–2022, Transborder Economics. Vol. 4, No. 2, pp. 75–86.
  3. Leśniak, (2022). Sytuacja makroekonomiczna Stanów Zjednoczonych Ameryki w latach 2010–2021. (w:) T. Łączka (red.) Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, (s. 89-98), tom 31, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
  • publikacje z 3 ostatnich lat
  1. Machowski, H. Leśniak, (2023). Inwestycje alternatywne jako szansa rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, (s. 54-64), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  2. Leśniak, (2023). Charakterystyka pierwszej fali uchodźców wojennych z Ukrainy w perspektywie polskiego rynku pracy. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXIV International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 120-128), Alfred Nobel University, Dnipro.
  3. Leśniak, A. Nemerenco, D. Kulcha, J. Ćwikliński, (2022). Macroeconomic determinants of international  development of Poland, Moldova and Ukraine  2011–2022, Transborder Economics. Vol. 4, No. 2, pp. 75–86.

W Frodyma, K. Pasternak, K. Traciak, H. Leśniak, (2022). Sytuacja pandemiczna jako źródło zmian w komunikacji biznesowej przedsiębiorstw na Podkarpaciu – wyniki badań bezpośrednich. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wyzwania w dobie pandemii COVID-19, (s. 125-141), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  1. Leśniak, (2022). „Gorzka pigułka” – proces leczenia inflacji. (w:) A. Chojnacka, P. Guziewicz (red.) Co zmienilibyśmy w Polsce i Europie? Eseje członków Akademii EFC 2022, (s. 201-207) Centrum Myśli Strategicznych.
  2. Leśniak, (2022). Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju województwa podkarpackiego. (w:) K. Sieradzka (red.) Współczesne wyzwania ekonomii-wybrane aspekty, (s. 119-132), Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.
  3. Leśniak, (2022). Sytuacja makroekonomiczna Stanów Zjednoczonych Ameryki w latach 2010–2021. (w:) T. Łączka (red.) Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, (s. 89-98), tom 31, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
  4. Leśniak, (2022). Polityka pieniężna Narodowego Banku Polskiego w dobie spowolnienia gospodarczego. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXII International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 54-58), Alfred Nobel University, Dnipro.
  5. Leśniak, (2022). Przedsiębiorczy krajobraz Polski oraz Niemiec w latach 2011-2021. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXIII International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 127-136) Alfred Nobel University, Dnipro.
  6. Reyes, W. Skuza, H. Leśniak, (2022). The differences in the development of the entrepreneurship between Poland and Spain, Transborder Economics, Vol. 4, No. 2, pp. 103–116.