dr Piotr Cyrek
- Jednostka:
Instytut Ekonomii i Finansów KNS - Budynek: D1
- Pokój: 316
- Nr telefonu: 17 8721622
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-8306-1612
- Konsultacje dla studentów: -
Informacje
- Adiunkt w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych
- Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia
Prowadzone zajęcia
- Techniki sprzedaży usług
- Techniki sprzedaży usług finansowych
- Kształtowanie relacji z klientem na rynku usług finansowych
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Marketing bankowy i techniki wspierania sprzedaży
- Strategie i techniki negocjacyjne w biznesie i na rynku pracy
- Techniki obsługi klienta w usługach publicznych
- Partnerstwo publiczno-prywatne
- Zrównoważony rozwój gospodarki regionalnej
- Wielofunkcyjny rozwój gospodarki lokalnej
- Ekonomika i organizacja gospodarki turystycznej
Zainteresowania naukowe
- Handel detaliczny
- Skuteczność i efektywność strategii marketingowych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego
- Ekonomiczne i pozaekonomiczne uwarunkowania zachowań nabywczych klientów
- Stosunek klientów do przekształceń w sferze handlu detalicznego
- Znaczenie zasobów ludzkich w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
- Kompetencje interpersonalne
- Techniki negocjacyjne
Publikacje
- [współaut.] Cyrek M The Convergence of Energy Poverty across Countries in the European Union. - Energies, 2024, Vol. 17, iss. 19
- [współaut.] Cyrek M Deagrarisation as a Determinant of Living Standards in Rural Areas of European Union Countries. - Social Indicators Research, 2023, Vol. 169, iss. 1-2, p. 443-470
- [współaut.] Cyrek M Education and the Economic Situation of Households in the Subcarpathian Voivodeship. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2023, Vol. 22, nr 2, s. 17-30
- Zmiany w stylach zakupowych klientów handlu detalicznego w kontekście pandemii COVID-19. - Miesięcznik Marketing i Rynek, 2023, nr 8, s. 45-53
- [współaut.] Cyrek M Rural Specificity as a Factor Influencing Energy Poverty in European Union Countries. - Energies, 2022, Vol. 15, iss. 15
- [współaut.] Cyrek M Does Economic Structure Differentiate the Achievements towards Energy SDG in the EU?. - Energies, 2021, Vol. 14, iss. 3, s. 1-28
- Dywersyfikacja stylów zakupowych klientów w kontekście zmian w tygodniowym rozkładzie pracy placówek handlu detalicznego. - Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 2020, Vol. 36, iss. 2, 15 s.
- [współaut.] Cyrek M Sectoral Structures and Regional Economic Development in European Union W: Proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) "Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the era of Global Pandemic" 4-5 November 2020 Granada, Spain / Editor Khalid S. Soliman. Granada, International Business Information Management Association: 2020, S. 7792-7799
- [współaut.] Cyrek M Socio-economic tensions and government social spending across the EU countries W: Demokracie a postdemokracie v Evropské Unii - aktuální náměty a možná východiska / Vědecká redakce Jiří Bílý. České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií: 2020, S. 31-41
- Międzypokoleniowe zróżnicowanie barier realizacji zakupów przez Internet W: Nowoczesna komunikacja na globalnym rynku / pod redakcją naukową Agnieszki Smalec, Grażyny Rosy. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2020, S. 61-79
- Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową : ujęcie dynamiczne W: Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym / redakcja naukowa Bogdan Mróz. Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: 2020, S. 189-200
- [współaut.] Kata R, Cyrek M Changes in the level and structure of food expenses in the European Union in the context of increasing household incomes. - Economia Agro-Alimentare, 2019, Vol. 21, iss. 3, p.709-731
- Modyfikacje asortymentowe w przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością. - Przegląd Prawno-Ekonomiczny, 2019, nr 4(49), s. 9-24
- [współaut.] Cyrek M The Benefits of European Integration in the Opinion of Sub-Carpathian Food Retail Trade Entrepreneurs W: Kauzalita rozvoje obcí a regionů z pohledu integračních procesů, daňové politiky a cestovního ruchu / ed. Jiří Dušek. České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, z.ú.: 2019, S. 56-66
- Częstotliwość zmian w asortymencie przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością. - Handel Wewnętrzny, 2018, nr 3, s. 94-105
- Zmiany sytuacji materialnej i gospodarowanie dochodem w gospodarstwach domowych. - Marketing i Zarządzanie, 2018, T. 52, nr 2, s. 17-27
- [współaut.] Cyrek M Difference in consumption between urban and rural households W: Economic sciences for agribusiness and rural economy : proceedings of the 2018 international scientific conference, Warsaw, 7-8 June 2018. [No.] 2 / [editor in Chief Jarosław Gołębiewski] ; Warsaw University of Life Sciences. Warszawa, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie: 2018, S. 68-74
- [współaut.] Cyrek M Economic structure and inclusive society in the integrated regions of the Central and East Europe W: Management rozvoje regionů ve středoevropské perspektivě / Jiří Dušek a kol.. České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, z. ù.: 2018, S. 48-58
- [współaut.] Cyrek M Ekonomická struktura a inkluzivní společnost v integrovaných regionech Střední a Východní Evropy W: Udržitelný rozvoj - Vybrané problémy regionálního rozvoje : Sborník příspěvků 9. Mezinárodní Konference, České Budějovice, 12-13.04.2018 / ed. Richard Říha. České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií: 2018, S. 25-34
- Marketing a zarządzanie marketingowe W: Zarządzanie organizacjami : praca zbiorowa / pod redakcją Piotra Lenika ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie. Krosno, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia: 2018, S. 483-516
- Destimulants for Activities Supporting Development of Employees' Competencies at Retail Trade Enterprises. - Handel Wewnętrzny, 2017, nr 1, s. 16-29
- Determinanty wyboru dostawców w podkarpackich przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością. - Handel Wewnętrzny w Polsce, 2017, R. 2012-2017, s. 224-246
- Motywy wprowadzania nowych pozycji asortymentowych w podmiotach handlu detalicznego żywnością. - Marketing i Zarządzanie, 2017, T. 48, nr 2, s. 277-287
- Wybrane aspekty polityki personalnej w przedsiębiorstwach handlu detalicznego W: Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania współczesności / redakcja Dariusz Tworzydło, Hubert Kawalec. Rzeszów, Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko: 2017, S. 61-81
- Deklaracje i zachowania przedsiębiorców handlu detalicznego w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników. - Marketing i Zarządzanie, 2016, nr 3, s. 393-405
- Kluczowe cechy pracowników w rozwoju przedsiębiorstw handlowych. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 2016, nr 113, s. 105-116
- Motywy podejmowania działalności gospodarczej w handlu detalicznym. - Handel Wewnętrzny w Polsce, 2016, 2011-2016, s. 161-179
- The Recognisability of the Fair Trade Idea in the Context of Universal Access to Information. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 497-505
- [współaut.] Grzybek M, Makarski S Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2016, 203 s.
- Opakowanie jako źródło informacji o produktach żywnościowych. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 39, s. 9-21
- Skala wykorzystania usług podmiotów zewnętrznych przez podkarpackie podmioty handlu detalicznego żywnością. - Handel Wewnętrzny w Polsce w ... roku : raport roczny, 2015, R. 2015, s. 323-341
- Decyzje rekrutacyjne w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Marketing i Rynek, 2014, nr 8, s. 823-829
- Diagnoza zasobów ludzkich i perspektywy zatrudnienia w przedsiębiorstwach handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2014, nr 34, s. 259-271
- Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Cz. 2, Ocena zakresu asortymentowego placówek handlu detalicznego. - Handel Wewnętrzny, 2014, nr 1, s. 48-59
- Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Cz. 3, Ocena personelu sprzedażowego podmiotów detalicznych. - Handel Wewnętrzny, 2014, nr 3, s. 80-92
- Wykorzystanie Internetu w przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością w województwie podkarpackim. - Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014, 2014, R. 2009-2014, s. 327-349
- [współaut.] Makarski S Perspektywy rozwoju marketingu. Nauka i dydaktyka wobec wyzwań praktyki (część III). - Handel Wewnętrzny, 2013, nr 1, s. 64-73
- Dysproporcje w ocenach poziomu zaopatrzenia podkarpackich firm handlu detalicznego żywnością. - Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Zarządzanie, 2013, Z. 413, s. 217-228
- Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim : kliencka ocena relacji cenowo-jakościowych w sklepach detalicznych. - Handel Wewnętrzny, 2013, nr 5, s. 80-91
- Postrzeganie oferty sklepów dyskontowych przez klientów handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, nr 31, s. 295-310
- Stosunek klientów do internetowych zakupów żywności. - Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013, nr 9, s. 99-109
- Szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością wynikające z członkostwa w Unii Europejskiej. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, nr 28, s. 175-187
- Zakres współpracy przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością a ich sytuacja ekonomiczna. - Oeconomia Copernicana, 2013, nr 1, s. 131-145
- [współaut.] Makarski S Perspektywy rozwoju marketingu. - Handel Wewnętrzny, 2012, nr 5, s. 67-77
- [współaut.] Makarski S Perspektywy rozwoju marketingu. - Handel Wewnętrzny, 2012, nr 6, s. 49-57
- Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych - ujęcie dynamiczne. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2012, nr 336, s. 222-234
- Reakcje klientów na wzrost cen w handlu detalicznym. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2012, Nr specjalny ; wrzesień - październik. T. 2, s. 104-111
- Cena jako determinanta zachowań nabywczych klientów handlu detalicznego. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2011, T.13, z. 7, s. 14-20
- Strategiczne ukierunkowania działań podmiotów handlu detalicznego żywnością w kontekście współczesnych trendów rozwojowych. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2011, Nr specjalny ; wrzesień - październik. Cz. 2 (t. 2), s. 124-132
- Uwarunkowania strategiczne działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością na Podkarpaciu w ujęciu dynamicznym. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73 (661), s. 287-299
- Kierunki zmian oferty przedsiębiorstw handlu detalicznego i ich ograniczenia. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2010, R. 9, z. 3, s. 55-64
- Kształtowanie asortymentu jako determinanta sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 55 (595), s. 197-208
- Polityka zaopatrzenia przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością a ich sytuacja ekonomiczna. - Logistyka, 2010, nr 3
- Stosunek klientów do przekształceń w sferze handlu detalicznego województwa podkarpackiego. - Przegląd Prawno-Ekonomiczny, 2010, nr 10, s. 61-67
- Zgodność oczekiwań klientów i elementów strategii marketingowych przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2010, nr 15 (608), s. 269-282
- Wykorzystanie strategii w działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego W: Social'noekonomičnij rozvitok Ukraïni : evropejs'kij vibir : 36. nauk. prac' učasnikiv X Mižnarodnoï naukovoï konferenciï molodih učenih ta studentiv, Melitopol', 14-15 travnâ 2010 r. / za zag. red. A. A. Tkača. Melitopol', MIDMU "KDU": 2010, S. 12-15
- Ekonomiczne i pozaekonomiczne uwarunkowania zachowań nabywczych klientów handlu detalicznego. - Przegląd Prawno-Ekonomiczny, 2009, nr 9, s. 71-79
- Strategie promocji przedsiębiorstw handlu detalicznego a ich sytuacja ekonomiczna. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2009, Nr specjany ; czerwiec, s. 172-179
- Strategie cenowe a sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, t. 10, z. 6, s. 15-19
- Strategie cenowe a sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, t. 10, z. 6, s. 15-19
- [współaut.] Cyran K Sprzedaż bezpośrednia żywności jako narzędzie promocji oferty firmy W: Socíal'no-ekonomičnij rozvitok Ukraïni : evropejs'kij vibír : častina 1 / za zag. red. A. A. Tkača. Melitopol', Melitopol'skij institut deržavnogo ta municipal'nogo upravleniâ "Klasičnogo privatnogo universitetu": 2008, S. 121-123
- [współaut.] Cyrek M Wykształcenie jako czynnik różnicujący aktywność zawodową ludności w gospodarce opartej na wiedzy W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Z. 13, W kontekście spójności społeczno - ekonomicznej. / red. nauk. Michał Gabriel Woźniak ; Uniwersytet Rzeszowski. Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2008, S. 63-71
- Działania wzmacniające pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw handlu detalicznego województwa podkarpackiego W: Usługi w Polsce. T. 2 : nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości / red. nauk. Aleksander Panasiuk, Kazimierz Rogoziński. Szczecin, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 2008, S. 215-219
- [współaut.] Woźniak M Strategiczne zaopatrzenia przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomia, 2007, z. 1, s. 55-63
- [współaut.] Woźniak M Strategie zaopatrzenia przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomia, 2007, z. 1, s. 55-63
- Oferta handlowa placówki detalicznej w budowaniu lojalnych postaw klientów. - Handel Wewnętrzny : marketing, rynek, przedsiębiorstwo, 2007, nr spec. czerwiec, s. 144-149
- [współaut.] Makarski S, Dybka S, Kasprzyk A Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu / red. Sylwester Makarski, Piotr Cyrek, Sławomir Dybka, Aleksander Kasprzyk. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, 276 s.
- [współaut.] Cyrek M Innowacyjność determinantą konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu / red. Sylwester Makarski, Piotr Cyrek, Sławomir Dybka, Aleksander Kasprzyk. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 7-14
- [współaut.] Woźniak M Kształtowanie ekologicznego wizerunku przedsiębiorstwa wyzwaniem nowego marketingu W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : w kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej. T. 2 / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2007, S. 304-310
- Wybrane zagadnienia funkcjonowania placówek handlu detalicznego żywnością W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 147-154
- [współaut.] Cyran K Czynniki konkurencyjności wybranych kanałów dystrybucji żywności w opinii konsumentów. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2006), nr 1118, s. 147-152
- [współaut.] Woźniak M Środowisko przyrodnicze i jego ochrona jako element regionalizacji polskiego produktu turystycznego : (na przykładzie Bieszczadów) W: Przedsiębiorstwo i region : przedsiębiorstwo i region w procesie transformacji / pod red. Romana Fedana; Uniwersytet Rzeszowski. Wydział Ekonomii. Zakład Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw. Rzeszów, [Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego]: 2006, S. 313-322
- Wpływ globalizacji na zmiany w polskim handlu detalicznym W: Institucíonal'ní peretvorennâ v suspíl'ství : svítovij dosvid í ukraïns'ka real'níst' / za zag. red. A. A. Tkača. Melítopol', Melitopol'skij institut deržavnogo ta municipal'nogo upravleniâ "Zigmu": 2006, S. 147-149
- [współaut.] Cyran K Uwarunkowania i kierunki rozwoju strategii działania firm handlowych : (na przykładzie województwa podkarpackiego). - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, t. 7, z. 7, s. 44-50
- [współaut.] Grzybek M Możliwości konkurencyjne przedsiębiorstw wobec procesu koncentracji handlu detalicznego w warunkach rynku unijnego. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2005), nr 1070, s. 321-326
- [współaut.] Woźniak M Ekologia w procesie wytwarzania i zaopatrzenia w żywność. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomika Rolnictwa, 2005, Z. 3, s. 54-64
- [współaut.] Woźniak M Informacja w handlu. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2005, R. 4, z. 1, s. 43-51
- [współaut.] Woźniak M Kapitał intelektualny jako składowa sukcesu przedsiębiorstwa handlowego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, 2005, Z. 3, s. 19-28
- [współaut.] Woźniak M Wpływ konsolidacji gospodarczej z UE na procesy integracji społecznej i kulturowej mieszkańców wiejskich obszarów problemowych : (na przykładzie Bieszczadów). - Acta Agraria et Silvestria. Series Agraria, 2005, Vol. 44/1 sek. ekon., s. 417-428
- [współaut.] Woźniak M Znaczenie informacji rynkowej dla przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, (2005), [R.] 4, [z.] 1, s. 43-51
- [współaut.] Woźniak M Znaczenie informacji rynkowej dla przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, 2005, Z. 3, s. 43-51
- [współaut.] Cyrek M Jakościowe przeobrażenia handlu detalicznego - konfrontacja opinii konsumentów i przedsiębiorców W: Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2005, S. 370-377
- [współaut.] Grzybek M, Arend A Konsumenci w świetle marketingowej orientacji firm W: Efektywność zarządzania marketingowego / pod red. Mieczysława Adamowicza. Warszawa, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie: 2005, S. 181-190
- [współaut.] Grzybek M, Arend A Znaczenie wykształcenia w umacnianiu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw agrobiznesu woj. podkarpackiego W: Zarządzanie wiedzą w agrobiznesie w warunkach polskiego członkostwa w Unii Europejskiej / pod red. nauk. Mieczysława Adamowicza. Warszawa, Wydaw. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego: 2005, S. 188-198
- [współaut.] Hajduk G Promocja sprzedaży jako czynnik wpływający na zachowania popytowej strony rynku W: Funkcjonowanie gospodarki polskiej w warunkach integracji i globalizacji : praca zbiorowa / pod red. Danuty Kopycińskiej ; Katedra Mikroekonomii. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin, Wydaw. Naukowe Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego: 2005, S. 243-249
- Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw handlu detalicznego wobec głównych trendów rozwojowych W: Naukoví problemi rozvitku suspíl'stva z tranzitivnô ekonomíkoû : materíali Mižnarodnogo kruglogo stolu (6 veresnâ 2005 roku) / za zag. red. T. V. Tkača. Melítopol', Melitopol'skij institut deržavnogo ta municipal'nogo upravleniâ "Zigmu": 2005, S. 21-24
- [współaut.] Cyrek M Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich w aspekcie rozwoju gospodarki typu usługowego. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2004), nr 1015, s. 92-99
- [współaut.] Dybka S Działalność przedsiębiorstw handlowych na wsi w aspekcie preferencji zakupowych mieszkańców. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2004), Z. 2, s. 50-58
- [współaut.] Woźniak M Dziedzictwo kulturowe obszarów wiejskich a motywy wyboru miejsca wypoczynku : (na przykładzie Bieszczadów i Beskidu Niskiego) W: Turystyka w rozwoju lokalnym : praca zbiorowa / pod red. nauk. Izabelli Sikorskiej-Wolak ; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Ekonomiczno-Rolniczy. Katedra Nauk Humanistycznych. Zakład Dziedzictwa. Warszawa, Wydaw. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego: 2004, S. 200-211
- [współaut.] Cyrek M Jakość handlu detalicznego na obszarach wiejskich w opinii mieszkańców : opracowanie na przykładzie województwa podkarpackiego. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2003), nr 983, s. 538-543
- [współaut.] Grzybek M Funkcjonowanie handlu detalicznego w opinii mieszkańców Rzeszowa. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2003), Z. 1, s. 53-67
- [współaut.] Cyran K, Cyrek M Kooperacja czynnikiem podnoszącym konkurencyjność małych firm na przykładzie przedsiębiorstw handlowych W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Z. 2, Uwarunkowania ekonomiczne / red. nauk. Michał Gabriel Woźniak ; Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 319-328
- Handel detaliczny w opinii mieszkańców miast i wsi W: Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. T. 2 / pod red. Adama Czudca. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 368-377
- [współaut.] Hajduk G Agroturystyka jako jeden z kierunków zagospodarowania społeczno-ekonomicznego dobra w postaci piękna obszarów wiejskich : (opracowanie na podstawie strategii rozwoju gmin województwa podkarpackiego). - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2002), nr 941, s. 163-168
- [współaut.] Woźniak M Miejsce ekorozwoju w polityce zagospodarowania obszarów wiejskich W: Strategia rozwoju społecznej gospodarki rynkowej w Polsce. T. 2 : pod red. Sławomira Patryckiego. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej: 2002, S. 178-182