Aktualności

Nowa Koncepcja Studiów/ Spotkanie z prof. dr. hab. Ryszardem Koziołkiem w Uniwersytecie Rzeszowskim

4 grudnia br., w Uniwersytecie Rzeszowskim gościliśmy prof. Ryszarda Koziołka, Rektora Uniwersytetu Śląskiego. W auli im. Jadwigi Królowej o godz. 11 zgromadzili się studenci, nauczyciele akademiccy, pracownicy administracyjni naszej uczelni chcący zapoznać się z Nową Koncepcja Studiowania, o której opowiedział zgromadzonym profesor Ryszard Koziołek.

Centralnym pytaniem, które poruszył Profesor Koziołek, było jak dostosować ścieżkę kształcenia do potrzeb rynku pracy oraz zainteresowań studentów. Wizja uniwersytetu jako platformy streamingowowej, gdzie studenci mają możliwość wyboru i uzupełnienia wiedzy zgodnie z własnymi preferencjami. Jak podkreśla profesor Koziołek, studenci będą mogli wybierać przedmioty i sami kreować swoją indywidualną ścieżkę kształcenia.

Taki rodzaj studiowania, w którym student będzie miał możliwość realizowania wybranych przez siebie przedmiotów pozwoli na kreowanie indywidualnej ścieżki kształcenia - podkreślił Profesor.

Obecnie w Uniwersytecie Śląskim, w którym prof. dr hab. Ryszard Koziołek pełni funkcje Rektora, wprowadzany jest nowy model opierający się na większym zindywidualizowaniu studiów. Podczas spotkania Profesor zaznaczył czym wg. Nowej Koncepcji studia uniwersyteckie powinny różnić się od studiów na innych wyższych uczelniach.

Według Nowej Koncepcji Studiów studia uniwersyteckie powinny różnić się od innych studiów wyższych, tym że student będzie miał możliwość wyboru przedmiotów, tak by mógł rozwijać się na wielu płaszczyznach - podkreślił. Rynek pracy zrobił się zróżnicowany. Nie da się już zmieścić wyłącznie w ryzach, w rytmie kształcenia kierunkowego. Chcemy, wykorzystując bogactwo uniwersytetu, pozwolić studentom wybierać, tak aby mogli bardziej indywidualizować swoje wykształcenie i w dużej mierze sami decydować co im jeszcze będzie potrzebne, poza tymi przedmiotami, zajęciami, które wypływają ze studiów kierunkowych.

Spotkanie z Profesorem Koziołkiem nie ograniczyło się do wykładu – uczestnicy mieli szansę wzięcia udziału w otwartej dyskusji, gdzie mogli bezpośrednio zadawać pytania i dzielić się swoimi spostrzeżeniami. Nowa Koncepcja Studiów dąży ku bardziej indywidualnemu podejściu, umożliwiając studentom czerpanie z różnorodności oferty edukacyjnej uczelni.

wstecz