Oferta badawczo-wdrożeniowa

Wydział Ekonomii i Finansów oferuje szeroki zakres usług, o charakterze badawczo-wdrożeniowym, realizowanych przez pracowników naukowych dla jednostek sektora prywatnego i publicznego.

Oferta adresowana dla sektora prywatnego obejmuje:

  • badania rynkowe i marketingowe w zakresie:
    • oceny potencjału konkurencyjnego i przewag konkurencyjnych,
    • technik sprzedaży, kanałów dystrybucji i komunikacji,
    • analizy satysfakcji klientów,
    • analizy otoczenia przedsiębiorstw (ekonomicznego, rynkowego, demograficznego, kulturowego, technicznego, naturalnego, prawnego),
  • tworzenie narządzi badawczych (kwestionariuszy ankiet i wywiadów),
  • analizę i interpretację danych z wykorzystaniem metod statystycznych,
  • prognozowanie zjawisk rynkowych i rozwoju firm,
  • opracowanie strategii marki, jej pozycjonowania, rebrandingu, komunikacji marki,  
  • przygotowanie, wdrażanie i analizę skuteczności kampanii promocyjnych (w tym realizowanych w Internecie np. w z wykorzystaniem mediów społecznościowych),
  • opracowanie strategii rozwoju przedsiębiorstw,
  • analizę dostępności zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju działalności,
  • doradztwo z zakresu rozwoju przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych (strategia/plan rozwoju eksportu),
  • doradztwo z zakresu zarządzania projektami, przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów współfinasowanych z funduszy unijnych,
  • analizy ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw,
  • przeprowadzenie oceny kondycji przedsiębiorstwa,
  • wycenę przedsiębiorstw,
  • audyty podatkowe,
  • doradztwo w zakresie oceny skutków podatkowych realizowanych i planowanych przedsięwzięć (np. rozliczeń podatkowych projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych, rozliczeń Vat)
  • doradztwo z zakresu IT, tworzenia i pozycjonowania stron internetowych, wdrażania systemów e-handlu.

Oferta adresowana dla sektora publicznego obejmuje:

  • badania rynkowe i marketingowe w zakresie:
    • oceny potencjału konkurencyjnego i atrakcyjności inwestycyjnej jednostek terytorialnych,
    • analizy warunków funkcjonowania podmiotów gospodarczych na obszarze gminy/powiatu/województwa/regionu w zakresie otoczenia: ekonomicznego, rynkowego, demograficznego, kulturowego, technicznego, naturalnego),
    • diagnostyki aktywności środowisk lokalnych (postaw przedsiębiorczych, aktywizacji społeczno-kulturowej młodzieży i osób starszych),
    • diagnozy warunków życia mieszkańców, ich potrzeb i oczekiwań,
    • analizy satysfakcji klientów (interesantów) z obsługi w jednostkach administracji publicznej,
  • tworzenie narządzi badawczych (kwestionariuszy ankiet i wywiadów),
  • analizę i interpretację danych z wykorzystaniem metod statystycznych,
  • prognozowanie zjawisk rynkowych,
  • opracowanie strategii rozwoju Jednostek Samorządu Terytorialnego,
  • doradztwo z zakresu zarządzania projektami, przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów współfinasowanych z funduszy unijnych,
  • analizę dostępności zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju jednostek publicznych,
  • analizy ekonomiczno-finansowe oraz ocenę kondycji jednostek publicznych,
  • doradztwo w zakresie rozliczeń podatkowych projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych, rozliczeń Vat
  • przygotowanie strategii i prowadzenie kampanii promocyjnych/wizerunkowych (np. wśród potencjalnych inwestorów, turystów),
  • przygotowanie, wdrażanie i analizę skuteczności działań promocyjnych realizowanych w Internecie (w tym kampanii prowadzonych z wykorzystaniem mediów społecznościowych),
  • doradztwo z zakresu IT, tworzenia i pozycjonowania stron internetowych,

Proponujemy ponadto realizację szkoleń w zakresie wymienionych powyżej zagadnień.

Szczegółowe informacje dotyczące oferty i możliwości współpracy można uzyskać u koordynatorów:

dr Kazimierz Cyran – tel. 503-940-953, e-mail:[email protected]

dr Sławomir Dybka  – tel. 505-575-650, e-mail:[email protected]