Jakość Kształcenia

 

Stawiamy na JAKOŚĆ kształcenia…

Strategicznym celem Wydziału jest wysoki poziom kształcenia zgodny z ogólnoakademickim profilem, dostosowany do potrzeb i oczekiwań rynku pracy.

 

Cele operacyjne:

  1. Utrzymanie ogólnoakademickiego charakteru kształcenia studentów w oparciu
    o współczesną, akademicką myśl naukową.

Zadania:

  • kształcenie na poziomie: inżynierskim, magisterskim, podyplomowym;
  • tworzenie nowych specjalności na realizowanym kierunku;
  • indywidualizacja procesu kształcenia poprzez realizację modułów badawczo-dydaktycznych.

 

  1. Dostosowanie oferty dydaktycznej i jakości kształcenia do potrzeb rynku pracy
    i gospodarki opartej na wiedzy.

Zadania:

  • rozpoznanie zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności na rynku pracy;
  • przygotowanie programów studiów i realizacja kształcenia uwzględniającego potrzeby gospodarki oraz życia publicznego zgodnie z wymogami Krajowych (Polskich) Ram Kwalifikacji;
  • doskonalenie oferty edukacyjnej w języku obcym dla studentów, w tym dla studentów zagranicznych;
  • uruchomianie nowych kierunków studiów podyplomowych;  
  • promocja praktycznej edukacji studentów;
  • wprowadzenie systemu motywacyjnego związanego z jakością nauczania, w tym dla prowadzących zajęcia dydaktyczne w językach obcych;
  • wprowadzenie wymogu w zakresie podnoszenia kompetencji dydaktycznych nauczycieli;
  • promowanie kształcenia interdyscyplinarnego na poziomie międzyjednostkowym i międzyuczelnianym.  
  1. Kreowanie aktywnych i przedsiębiorczych postaw studentów.

Zadania:

  • wprowadzenie form edukacji rozwijających przedsiębiorczość i przygotowujących do pracy na własny rachunek (np. praktyki, wolontariat, staże);
  • wprowadzenie nowych form kształcenia ustawicznego w kierunku podnoszenia kwalifikacji ogólnych i zawodowych w ciągu całego życia.