Sylwetka absolwenta
NAZWA JEDNOSTKI: Instytut Biologii i Biotechnologii
NAZWA KIERUNKU: Biotechnologia
POZIOM KSZTAŁCENIA: studia pierwszego stopnia (studia inżynierskie), studia drugiego stopnia (studia magisterskie)
PROFIL KSZTAŁCENIA: ogólnoakademicki; studia pierwszego stopnia to studia inżynierskie o dwóch specjalnościach do wyboru: Biotechnologia analityczna i Biotechnologia medyczna (wybór specjalności po IV semestrze); studia drugiego stopnia to studia magisterskie o specjalności Biotechnologia molekularna lub Biotechnologia bezpieczeństwa cywilnego i sytuacji kryzysowych.
FORMA STUDIÓW: studia stacjonarne
TYTUŁ ZAWODOWY UZYSKIWANY PRZEZ ABSOLWENTA: absolwent studiów pierwszego stopnia uzyskuje tytuł inżyniera, natomiast absolwent studiów drugiego stopnia – magistra
STUDIA I STOPNIA
OPIS EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Sylwetka absolwenta kierunku BIOTECHNOLOGIA studiów I stopnia inżynierskich
Absolwent kierunku Biotechnologia, studiów inżynierskich jest przygotowany do pracy w firmach i laboratoriach przemysłu biotechnologicznego, także przemysłu pokrewnego; pracy w laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych. Potrafi wykonać podstawową analitykę i pracować z użyciem materiału biologicznego, zna obsługę aparatury badawczej oraz urządzeń technologicznych. Samodzielnie rozwija własne umiejętności zawodowe i jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
W szczególności absolwent kierunku Biotechnologia posiada:
Wiedzę w zakresie
osiągnięć biotechnologii oraz możliwości jej wykorzystania w życiu społeczno – gospodarczym, tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości. Zna prawa matematyki, fizyki, biofizyki, chemii ogólnej, nieorganicznej oraz chemii organicznej, niezbędne do zrozumienia i opisu zjawisk występujących w organizmach żywych. Zna podstawy technik informatycznych. Zna terminologię i zastosowanie narzędzi grafiki inżynierskiej w rozwiązywaniu problemów naukowych. Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium biotechnologicznym oraz ergonomii pracy przy wykorzystaniu aparatury badawczej. Zna podstawy biochemiczne, molekularne i komórkowe funkcjonowania organizmów, zasady przekazywania i wyrażania (ekspresji) informacji genetycznej i jej przekształcania w układ trójwymiarowych, współpracujących ze sobą cząsteczek. Zna podstawowe mechanizmy regulacji procesów rozwojowych i fizjologicznych organizmów żywych oraz sposoby ich analizy. Definiuje i klasyfikuje substancje biologicznie czynne mające potencjalnie zastosowanie w gospodarce. Zna właściwości enzymów i możliwości ich wykorzystania do prowadzenia procesów biotechnologicznych – analiza i przygotowanie do zastosowań przemysłowych i medycznych; zna właściwości mikroorganizmów o znaczeniu przemysłowym. Zna techniki molekularne i technologie wykorzystywane w badaniach materiału genetycznego. Posiada wiedzę z technologicznych aspektów biotechnologii w zakresie metod bilansowania procesów biochemicznych, kinetyki przemian w bioreaktorach, procesów rozdzielania i oczyszczania produktów biotechnologicznych, w tym mechanicznych metod separacji zawiesin i dezintegracji komórek, ekstrakcji, destylacji rektyfikacji, precypitacji i krystalizacji, sorpcji, technik membranowych i chromatograficznych oraz suszenia materiałów biologicznych. Zna budowę oraz zastosowanie podstawowych aparatów i urządzeń stosowanych w technologiach biochemicznych. Zna zasady organizacji produkcji biotechnologicznej oraz typowe technologie stosowane do otrzymywania bioproduktów. Zna podstawowe narzędzia oraz procesy biotechnologiczne stosowane w ochronie środowiska, rolnictwie oraz medycynie. Ma wiedzę z zakresu ochrony własności intelektualnej. Ma podstawową wiedzę z zasad zarządzania jakością w praktyce laboratoryjnej.
Umiejętności w zakresie
wykorzystywania narzędzi matematycznych do opisu zjawisk i procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych. Potrafi opisać zjawiska i procesy fizyczne oraz chemiczne w przyrodzie. Posługuje się metodami racjonalnej syntezy organicznej. Potrafi posługiwać się podstawowymi technologiami informacyjnymi w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz dokonywania analiz in silico sekwencji nukleotydowych oraz aminokwasowych. Potrafi dokonać analizy ekonomicznej oraz działać w sposób przedsiębiorczy. Potrafi wykonać rysunek techniczny oraz wykorzystać narzędzia grafiki inżynierskiej w realizowanych pracach badawczych oraz do opisu procesów technologicznych. Stosuje zasady bezpieczeństwa oraz ergonomii pracy laboratoryjnej. Zna język angielski w zakresie biotechnologii oraz nauk ścisłych. Przedstawia i rozumie biochemiczne, molekularne i komórkowe podstawy funkcjonowania organizmów. Integruje dane dostarczane z poszczególnych obszarów biologii eksperymentalnej w zakresie hierarchicznej organizacji procesów biologicznych. Posługuje się narzędziami biologii eksperymentalnej. Identyfikuje, izoluje i określa właściwości pojedynczych substancji biologicznie aktywnych. Projektuje i wykonuje manipulacje na materiale biologicznym. Posługuje się danymi molekularnymi w badaniach biologicznych, medycznych i biotechnologicznych. Potrafi obsługiwać podstawowe aparaty i urządzenia wykorzystywane w technologiach biochemicznych. Potrafi zastosować, projektować i rozwijać linie technologiczne oraz powiększać skale procesów biotechnologicznych. Stosuje procesy otrzymywania, rozdzielenia i oczyszczania bioproduktów. Potrafi dokonywać ilościowego opisu podstawowych procesów biotechnologicznych. Potrafi wykorzystać procedury oraz akty prawne ochrony własności intelektualnej w gospodarce.
Kompetencje społeczne w zakresie
świadomości ciągłego samodoskonalenia się oraz zdobywania i poszerzania własnej wiedzy. Potrafi współpracować w grupie. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać problemy naukowe. Ma świadomość roli nauk przyrodniczych oraz technicznych w gospodarce. Wykazuje odpowiedzialność za powierzony zakres prac badawczych, za pracę własną i innych. Jest odpowiedzialny za powierzony sprzęt, poszanowanie pracy własnej i innych. Ma świadomość wykorzystania technicznych i technologicznych aspektów biotechnologii w rozwoju gospodarki. Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki prowadzonej działalności w zakresie biotechnologii.
Absolwent specjalności Biotechnologia analityczna posiada:
Wiedzę w zakresie
nowoczesnych technik analitycznych z wykorzystaniem narzędzi molekularnych stosowanych w przemyśle, medycynie oraz rolnictwie. Zna możliwości wykorzystania materiału biologicznego w biotechnologii oraz zastosowania podstawowych technik eksperymentalnych i laboratoryjnych w biologii molekularnej. Zna podstawy prowadzenia procesów syntezy i oczyszczania białek, ich wykorzystania w biosensoryce oraz biotechnologii żywności. Zna metody diagnostyki molekularnej ludzi i zwierząt przy użyciu narzędzi biologii molekularnej. Zna zasady pracy ze specjalistycznymi hodowlami komórek ssaczych oraz bioinżynierii komórek eukariotycznych, w tym związanych z klonowaniem zwierząt. Zna metody wykrywania czynników potencjalnie szkodliwych dla środowiska naturalnego. Zna metody biotechnologii weterynaryjnej mające zastosowanie w utrzymaniu dobrostanu zwierząt. Ma aktualną wiedzę z zakresu analitycznych aspektów biotechnologii zwierząt, roślin, żywności oraz medycyny. Dysponuje niezbędną wiedzą do prowadzenia prac eksperymentalnych o charakterze projektowym z zakresu analitycznych aspektów biotechnologii.
Umiejętności w zakresie
posługiwania się nowoczesnymi i specjalistycznymi narzędziami biotechnologii molekularnej w laboratoriach o różnym profilu badawczym. Potrafi wyprodukować, zmodyfikować i zastosować enzymy jako biosensory. Potrafi posługiwać się metodami immunodiagnostycznymi oraz technikami diagnostyki molekularnej stosowanymi w biotechnologii zwierząt, roślin oraz medycynie. Umie prowadzić zwierzęce oraz ludzkie hodowle komórkowe w celu wykorzystania ich jako laboratoryjnego modelu badawczego. Stosuje techniki analizy instrumentalnej w ochronie środowiska oraz analizie żywności. Potrafi wykorzystać metody analizy molekularnej w celu rozwiązania problemów badawczych. Potrafi wykorzystać narzędzia analityczne do zaprojektowania oraz monitorowania technologii produkcyjnej. Potrafi krytycznie zweryfikować hipotezy badawcze. Potrafi opracowywać, interpretować oraz planować etapy eksperymentów. Potrafi gromadzić dane literaturowe, w tym obcojęzyczne, dokonywać ich analizy, opracowania a następnie prezentacji.
Kompetencje społeczne w zakresie
świadomości znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt, kształtowanie i stan środowiska naturalnego. Ma świadomość znaczenia biotechnologii w zrównoważonym rozwoju gospodarczym. Ma świadomość konieczności monitorowania ryzyka związanego z zastosowaniem nanotechnologii w medycynie i ochronie środowiska. Ma świadomość konieczności rozwoju nowych technologii, w tym w opracowywaniu testów diagnostycznych. Wykazuje się kreatywnością oraz samodzielnością w podejmowaniu działań oraz doboru odpowiednich metod do ich realizacji.
Absolwent specjalności Biotechnologia medyczna posiada:
Wiedzę w zakresie
nowoczesnych technik analitycznych z wykorzystaniem narzędzi molekularnych stosowanych w medycynie oraz analityce. Zna możliwości wykorzystania materiału biologicznego w biotechnologii oraz zastosowania podstawowych technik eksperymentalnych i laboratoryjnych w biologii molekularnej, cytogenetyce i medycynie. Zna metody diagnostyki molekularnej ludzi i zwierząt przy użyciu narzędzi biologii molekularnej. Zna zasady pracy ze specjalistycznymi hodowlami komórek ssaczych oraz bioinżynierii komórek eukariotycznych, w tym związanych z klonowaniem zwierząt. Zna metody wykrywania czynników potencjalnie szkodliwych dla środowiska naturalnego. Ma aktualną wiedzę z zakresu analitycznych aspektów biotechnologii zwierząt, roślin, żywności oraz medycyny. Dysponuje niezbędną wiedzą do prowadzenia prac eksperymentalnych o charakterze projektowym z zakresu analitycznych i medycznych aspektów biotechnologii.
Umiejętności w zakresie
posługiwania się nowoczesnymi i specjalistycznymi narzędziami biotechnologii molekularnej w laboratoriach o różnym profilu badawczym. Potrafi posługiwać się metodami immunodiagnostycznymi, cytogenetycznymi oraz technikami diagnostyki molekularnej stosowanymi w biotechnologii zwierząt, roślin oraz medycynie. Umie prowadzić zwierzęce oraz ludzkie hodowle komórkowe w celu wykorzystania ich jako laboratoryjnego modelu badawczego. Stosuje techniki analizy instrumentalnej w medycynie, czy analizie żywności. Potrafi wykorzystać metody analizy molekularnej w celu rozwiązania problemów badawczych. Potrafi krytycznie zweryfikować hipotezy badawcze. Potrafi opracowywać, interpretować oraz planować etapy eksperymentów. Potrafi gromadzić dane literaturowe w tym obcojęzyczne, dokonywać ich analizy, opracowania a następnie prezentacji.
Kompetencje społeczne w zakresie
świadomości znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, kształtowanie i stan środowiska naturalnego, zdrowie i bezpieczeństwo ludzi. Ma świadomość znaczenia biotechnologii w zrównoważonym rozwoju gospodarczym. Ma świadomość konieczności monitorowania ryzyka związanego z zastosowaniem narzędzi biotechnologii w medycynie i ochronie środowiska. Ma świadomość konieczności rozwoju nowych technologii, w tym w opracowywaniu testów diagnostycznych. Wykazuje się kreatywnością oraz samodzielnością w podejmowaniu działań oraz doboru odpowiednich metod do ich realizacji
MODUŁY KSZTAŁCENIA
Przedmioty kształcenia podstawowego i ogólnego (735 godzin, 59 punktów ECTS):
w zakresie treści kształcenia ogólnego (180 godzin, 8 punktów ECTS)
Język obcy (liczba godzin 120/ECTS 8)
Wychowanie fizyczne (liczba godzin 60)
treści kształcenia w zakresie matematyki, fizyki i chemii (465 godzin, 41 punktów ECTS)
Matematyka (liczba godzin 90/ECTS 7)
Statystyka (liczba godzin 30/ECTS 3)
Biostatystyka (liczba godzin 15/ECTS 1)
Fizyka (liczba godzin 60/ECTS 6)
Biofizyka (liczba godzin 75/ECTS 7)
Chemia ogólna i nieorganiczna (liczba godzin 60/ECTS 6)
Chemia organiczna (liczba godzin 75/ECTS 6)
Chemia fizyczna (liczba godzin 60/ECTS 5)
treści kształcenia w zakresie aspektów humanistycznych lub społecznych (90 godzin, 10 punktów ECTS)
Przedmiot ogólnouczelniany (liczba godzin 30/ECTS 2)
Podstawy ekonomiki przedsiębiorstw (liczba godzin 15/ECTS 2)
Społeczne i etyczne aspekty biotechnologii (liczba godzin 15/ECTS 2)
Bioetyka/Etyka w biotechnologii (liczba godzin 15/ECTS 2)
Ochrona własności intelektualnej (liczba godzin 15/ECTS 2)
Przedmioty kształcenia kierunkowego (870 godzin, 62 punktów ECTS):
treści kształcenia w zakresie biologicznych aspektów biotechnologii (480 godzin, 36 punktów ECTS)
Biologia roślin i zwierząt (liczba godzin 75/ECTS 4)
Biologia komórki (liczba godzin 45/ECTS 3)
Wstęp do biotechnologii (liczba godzin 45/ECTS 4) – w języku angielskim
Podstawy Biotechnologii przemysłowej (liczba godzin 45/ECTS 3)
Mikrobiologia ogólna (liczba godzin 75/ECTS 6)
Biochemia (liczba godzin 75/ECTS 6)
Fizjologia zwierząt (liczba godzin 60/ECTS 5)
Fizjologia roślin (liczba godzin 60/ECTS 5)
treści kształcenia w zakresie technologicznych aspektów biotechnologii (240 godzin, 16 punktów ECTS)
Technologia informacyjna w biotechnologii (liczba godzin 30/ECTS 2)
Bioinformatyka (liczba godzin 30/ECTS 2)
Grafika inżynierska (liczba godzin 15/ECTS 2)
Techniki laboratoryjne w biologii eksperymentalnej (liczba godzin 30/ECTS 2)
Biotechnologia w ochronie środowiska (liczba godzin 45/ECTS 3)
Biotechnologia żywności (liczba godzin 45/ECTS 3)
Inżynieria bioprocesowa (liczba godzin 45/ECTS 2)
treści kształcenia w zakresie biologii eksperymentalnej (150 godzin, 10 punktów ECTS)
Genetyka ogólna (liczba godzin 75/ECTS 6)
Biologia molekularna (liczba godzin 30/ECTS 2)
Podstawy inżynierii genetycznej (liczba godzin 45/ECTS 2)
Przedmioty kształcenia specjalnościowego; Biotechnologia analityczna (705 godzin i 64 punkty ECTS):
w zakresie biologii medycznej, diagnostyki i weterynarii (315 godzin, 31 punktów ECTS)
Inżynieria genetyczna drobnoustrojów (liczba godzin 45/ECTS 5)
Podstawy kultur tkankowych i komórkowych (liczba godzin 60/ECTS 6)
Podstawy diagnostyki molekularnej (liczba godzin 45/ECTS 3)
Bioinżynieria komórek eukariotycznych (liczba godzin 45/ECTS 5)
Immunologia/Biotechnologia w medycynie (liczba godzin 45/ECTS 4)
Botanika farmaceutyczna/Nutraceutyki (liczba godzin 15/ECTS 2)
Endokrynologia/Cytogenetyka (liczba godzin 30/ECTS 3)
Molekularna analiza mikrobiologiczna (liczba godzin 30/ECTS 3)
w zakresie ochrony środowiska (45 godzin, 5 punktów ECTS) (135 godzin, 12 punktów ECTS)
Ekotoksykologia (liczba godzin 45/ECTS 4)
Synteza i oczyszczanie bioproduktów/Technologia wytwarzania bionanomateriałów (liczba godzin 60/ECTS 5)
Nanobiotechnologia/Procedury akredytacji (liczba godzin 30/ECTS 3)
w zakresie produkcji żywności (255 godzin, 20 punktów ECTS)
Enzymologia (liczba godzin 45/ECTS 3)
Biotechnologia fermentacji/Biotechnologia alg (liczba godzin 45/ECTS 3)
Biotechnologia białek (liczba godzin 60/ECTS 5)
Analiza instrumentalna (liczba godzin 75/ECTS 6)
Wykład monograficzny (liczba godzin 30/ECTS 3)
Przedmioty kształcenia związane z modułami dyplomowymi i praktyką (180 godzin, 25 punktów ECTS)
Praktyka zawodowa (ECTS 6)
Seminarium (liczba godzin 60/ECTS 4)
Pracownia dyplomowa (liczba godzin 120/ECTS 15)
Przedmioty kształcenia specjalnościowego; Biotechnologia medyczna (705 godzin i 64 punkty ECTS):
w zakresie diagnostyki i medycznych aspektów biotechnologii (525 godzin, 48 punktów ECTS)
Inżynieria genetyczna drobnoustrojów (liczba godzin 60/ECTS 5)
Podstawy hodowli tkankowych i komórkowych (liczba godzin 60/ECTS 5)
Metody obrazowania komórek (liczba godzin 30/ECTS 3)
Diagnostyka molekularna w medycynie (liczba godzin 45/ECTS 3)
Diagnostyka laboratoryjna (liczba godzin 30/ECTS 3)
Analiza instrumentalna (liczba godzin 30/ECTS 2)
Cytogenetyka (liczba godzin 30/ECTS 3)
Immunologia i immunopatologia (liczba godzin 60/ECTS 5)
Nanomateriały w medycynie/Podstawy nanotechnologii (liczba godzin 45/ECTS 4)
Komórki macierzyste w biologii i medycynie (liczba godzin 60/ECTS 6)
Podstawy biotechnologii farmaceutycznej/Podstawy biotechnologii kosmetologicznej (liczba godzin 45/ECTS 5)
Molekularna diagnostyka mikrobiologiczna (liczba godzin 30/ECTS 4)
w zakresie biologii medycznej (180 godzin, 16 punktów ECTS)
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka (liczba godzin 60/ECTS 5)
Kwalifikowana pierwsza pomoc medyczna (liczba godzin 30/ECTS 2)
Propedeutyka zawodów medycznych/Endokrynologia ogólna (liczba godzin 30/ECTS 3)
Medycyna personalizowana (liczba godzin 30/ECTS 3)
Wykład monograficzny (liczba godzin 30/ECTS 3)
STUDIA II STOPNIA
OPIS EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Sylwetka absolwenta kierunku BIOTECHNOLOGIA studiów II stopnia
Absolwent jest przygotowany do pracy w jednostkach zaplecza naukowo-badawczego przemysłu biotechnologicznego i przemysłów pokrewnych, laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych oraz jednostkach projektowych zajmujących się procesami biotechnologicznymi. Absolwent ma wpojone nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych i podjęcia studiów trzeciego stopnia (studiów doktoranckich).
Absolwent kierunku Biotechnologia ma:
Wiedzę w zakresie
opracowywania hipotez wyjściowych, planowania eksperymentów, doboru i optymalizacji technik doświadczalnych. Zna metody biologii eksperymentalnej oraz narzędzia bioinformatyczne i statystyczne służące opracowaniu i weryfikacji danych doświadczalnych. Zna budowę oraz zastosowanie specjalistycznych aparatów i urządzeń stosowanych w biotechnologii. Ma wiedzę z zakresu bioinżynierii, biochemicznych aspektów biotechnologii, wykorzystania nanotechnologii w praktyce laboratoryjnej a biotechnologii w medycynie. Posiada wiedzę pozwalająca na opisywanie i wyjaśnianie procesów oraz zjawisk zachodzących w przyrodzie, mających także znaczenie w biotechnologii. Zna etyczne aspekty manipulacji genetycznych i komórkowych i regulacje prawne w zakresie biotechnologii. Zna systemy zarządzania jakością w biotechnologii i przemysłach pokrewnych. Ma wiedzę w zakresie ekologicznych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów biotechnologii. Ma wiedzę w zakresie przygotowywania projektów badawczych oraz pozyskiwania środków finansowych przeznaczonych na ich realizację.
Umiejętności w zakresie
projektowania i przeprowadzenia procedury eksperymentalnej, wraz z doborem odpowiednich narzędzi badawczych. Potrafi samodzielnie zinterpretować i opracować wyniki doświadczalne w formie nadającej się do publikacji. Potrafi korzystać z specjalistycznych programów komputerowych, w tym narzędzi statystycznych oraz baz internetowych w celu opracowywania i gromadzenia danych. Posługuje się narzędziami biologii eksperymentalnej, biochemii oraz chemii analitycznej, narzędziami inżynierii genetycznej w odniesieniu do komórek mikroorganizmów, roślin oraz zwierząt w celu ich genetycznego zmodyfikowania. Potrafi dokonać molekularnej i biochemicznej charakterystyki wyprodukowanych bioproduktów. Integruje nanotechnologię z biotechnologią. Potrafi wykorzystać narzędzia biotechnologii molekularnej w medycynie, rolnictwie i przemyśle. Potrafi korzystać z literatury naukowej w języku angielskim w zakresie biotechnologii oraz nauk ścisłych oraz wykorzystać w ten sposób zdobyte informacje do własnych badań oraz publicznych wystąpień. Potrafi wskazać ekologiczne, ekonomiczne oraz społeczne aspekty biotechnologii. Potrafi ocenić korzyści i zagrożenia wynikające z uwolnienia organizmów modyfikowanych genetycznie do środowiska. Ponadto wykazuje się samodzielnością w rozwijaniu własnych zainteresowań badawczych w oparciu o aktualne trendy w nauce i gospodarce.
Kompetencji społecznych w zakresie
ciągłego samodoskonalenia się oraz zdobywania i poszerzania własnej wiedzy. Potrafi współpracować w grupie. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać problemy naukowe. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i odpowiedzialny. Wykazuje odpowiedzialność za powierzony zakres prac badawczych, za pracę własną i innych. Dba o poszanowanie pracy własnej i innych. Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki prowadzonej działalności w zakresie biotechnologii. Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcje żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt, kształtowanie i stan środowiska naturalnego. Ma świadomość znaczenia biotechnologii w zrównoważonym rozwoju gospodarczym. Wykazuje się kreatywnością oraz samodzielnością w podejmowaniu działań oraz doboru odpowiednich metod do ich realizacji.
MODUŁY KSZTAŁCENIA
Przedmioty kształcenia podstawowego oraz w zakresie aspektów humanistycznych lub społecznych (165 godzin i 11 ECTS):
Język obcy (liczba godzin 90/ECTS 4)
Ekonomiczne aspekty biotechnologii (liczba godzin 15/ECTS 2)
Procedury ochrony własności intelektualnej i przemysłowej w zakresie biotechnologii (liczba godzin 15/ECTS 1)
Społeczne i etyczne aspekty biotechnologii (liczba godzin 15/ECTS 2)
Przedmiot ogólnouczelniany (liczba godzin 30/ECTS 2)
Przedmioty kształcenia kierunkowego (120 godzin i 13 ECTS):
Biochemia komórki (liczba godzin 45/ECTS 5)
Metodologia oraz optymalizacja technik doświadczalnych (liczba godzin 75/ECTS 8)
Przedmioty kształcenia specjalnościowego Biotechnologii molekularnej (345 godzin i 34 ECTS):
Biochemiczna analiza instrumentalna (liczba godzin 30/ECTS 3)
Modelowanie biomolekularne (liczba godzin 15/ECTS 2)
Chemia i biotechnologia medyczna (liczba godzin 45/ECTS 4)
Zastosowanie nanotechnologii w praktyce laboratoryjnej (liczba godzin 45/ECTS 5)
Bioinżynieria białka (liczba godzin 45/ECTS 4)
Toksykologia molekularna (liczba godzin 30/ECTS 3)
Inżynieria genetyczna roślin (liczba godzin 60/ECTS 6)
Systemy zarządzania jakością w praktyce laboratoryjnej (liczba godzin 15/ECTS 2)
Ekologia molekularna (liczba godzin 45/ECTS 3)
Wykład monograficzny (liczba godzin 15/ECTS 2)
Przedmioty kształcenia w zakresie przygotowania pracy dyplomowej (270 godzin, 32 punktów ECTS)
Seminarium (liczba godzin 90/ECTS 6)
Pracownia metodyczna (liczba godzin 60/ECTS 3)
Pracownia specjalistyczna (liczba godzin 60/ECTS 3)
Pracownia magisterska (liczba godzin 60/ECTS 20)