Rada Szkoły Doktorskiej/The Council of the UR Doctoral School
W Szkole Doktorskiej UR działa Rada Szkoły Doktorskiej UR.
W skład Rady Szkoły Doktorskiej UR wchodzą:
- Dyrektor Szkoły jako przewodniczący;
- dziekani reprezentujący dyscypliny naukowe lub artystyczne, w których Uniwersytet posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora, lub wskazani przez dziekanów pełnomocnicy;
- Przewodniczący Samorządu Doktorantów UR.
Do zadań Rady Szkoły Doktorskiej UR należy w szczególności:
- opiniowanie programów kształcenia w Szkole Doktorskiej;
- opiniowanie zasad i trybu przyjmowania na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej na dany rok akademicki;
- opiniowanie regulaminów Szkoły Doktorskiej;
- powoływanie i odwoływanie promotorów oraz promotorów pomocniczych doktorantów Szkoły Doktorskiej;
- zatwierdzanie indywidualnych planów badawczych doktorantów;
- zatwierdzanie ocen śródokresowych doktorantów;
- opiniowanie wniosków dziekanów o zawieszenie lub zamknięcie naboru do Szkoły Doktorskiej w ramach dyscyplin;
- zatwierdzanie zasad dokonywania oceny realizacji programu kształcenia oraz sposobu organizacji zajęć, a także badań naukowych prowadzonych przez doktorantów;
- opiniowanie corocznych sprawozdań Dyrektora z działalności Szkoły Doktorskiej;
- wykonywanie innych zadań określonych w aktach wewnętrznych wydanych przez Senat lub Rektora.
Szczegółowy tryb zwoływania posiedzeń i pracy Rady Szkoły Doktorskiej UR określa regulamin przyjęty przez Radę Szkoły Doktorskiej UR.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
The Council of the UR Doctoral School operates at the UR Doctoral School.
The Council of the UR Doctoral School consists of:
- The Head of the UR Doctoral School as Chairperson;
- Deans representing the scientific or artistic disciplines in which the University has the right to award the doctoral degree, or proxies indicated by the Deans;
- The Chairperson of the UR Doctoral Students Government.
The tasks of the UR Doctoral School Council include in particular:
- giving opinions on the education programs at the Doctoral School;
- giving opinions on the principles and procedure for admission to the list of doctoral students of the Doctoral School for a given academic year;
- giving opinions on the regulations of the Doctoral School;
- appointing and dismissing supervisors and assistant supervisors of doctoral students of the Doctoral School;
- approving individual research plans of doctoral students;
- approving mid-term evaluations of doctoral students;
- giving opinions on applications from deans to suspend or close recruitment to the Doctoral School within disciplines;
- approving the principles for assessing the implementation of the education program and the method of organizing classes, as well as scientific research conducted by doctoral students;
- giving opinions on the annual reports of the Director on the activities of the Doctoral School;
- performing other tasks specified in internal acts issued by the Senate or the Rector.
A detailed procedure for convening meetings and work of the Council of the UR Doctoral School is specified in the rules and regulations adopted by the Council of the UR Doctoral School.