Menedżer rozwoju produktu
Poziom i forma studiów: studia I stopnia, stacjonarne
Opis kierunku:
Menedżer rozwoju produktu to studia 7-semestralne, a absolwent kierunku uzyskuje tytuł zawodowy inżyniera. Kształcenie na kierunku ma charakter interdyscyplinarny w zakresie dyscyplin technologia żywności i żywienia oraz nauki o zarządzaniu i jakości.
Głównym założeniem kierunku jest wykształcenie specjalistów dla branży spożywczej i suplementów diety, a także dla branży kosmetycznej, w tym szczególnie biokosmetyków.
Program studiów pierwszego stopnia na kierunku menedżer rozwoju produktu zawiera liczne odniesienia do praktyki gospodarczej oraz badań naukowych w zakresie kształtowania i zapewnienia jakości produktów. W czasie studiów studenci nabywają kompetencje z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym także inżynierskie oraz społeczne niezbędne do projektowania, oceny jakości i zarządzania produktem.
Opis specjalności:
Kształcenie na studiach I stopnia na kierunku menedżer rozwoju produktu jest prowadzone w ramach specjalności:
- Projektowanie i produkcja biokosmetyków
- Projektowanie i rozwój produktu spożywczego
- Żywność dietetyczna i suplementy diety
Wybór specjalności jest dokonywany w semestrze 4. Zajęcia specjalnościowe są prowadzone od semestru 5.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent kierunku menedżer rozwoju produktu jest specjalistą w zakresie projektowania, weryfikowania i zarządzania produktami. Jest przygotowany do poszukiwania i tworzenia innowacji produktowych i procesowych, opracowania projektu nowego lub doskonalenia istniejącego produktu oraz optymalizacji możliwości jego komercjalizacji. Zna uregulowania i przepisy z zakresu prawa, normalizacji i certyfikacji produktu.
Absolwent ma zaawansowaną wiedzę z zakresu nauk o jakości produktów żywnościowych i towarów przemysłowych, procesów technologicznych, przechowywania i roli opakowania produktu. Dysponuje zaawansowaną wiedzą w zakresie identyfikacji i analizy potrzeb konsumentów i rozwoju nowych produktów związanych z działalnością innowacyjną oraz rządzących nią prawidłowościami. Potrafi tworzyć i weryfikować pomysły na produkt pod kątem ich innowacyjności i zgodności z potrzebami klientów. Ponadto, potrafi nadać im odpowiednią charakterystykę przy wprowadzeniu na rynek oraz wybrać właściwy sposób komercjalizacji i marketingu. Dzięki zaawansowanej wiedzy potrafi zaprojektować bądź zmodyfikować oraz zrealizować produkt w oparciu o zaplanowany proces technologiczny używając optymalnych metod, technik i narzędzi niezbędnych do jego realizacji. Potrafi zaprojektować system zarządzania jakością produktu.
Absolwent jest gotów do poszerzania wiedzy, dostosowywania się do wymogów współczesnego rynku pracy.
Perspektywy zawodowe:
Absolwent kierunku jest przygotowany do podjęcia zatrudnienia na stanowiskach inżynierskich i kierowniczych w różnych działach gospodarki, szczególnie w przemyśle spożywczym, suplementów diety, produkcji kosmetyków naturalnych i innych o podobnym profilu działalności.
Absolwent ma możliwość zatrudnienia w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych, a szczególnie w:
- działach projektów,
- działach gospodarki magazynowej,
- działach kształtowania jakości,
- laboratoriach badawczych,
- działach marketingu.