Aktualności
Największy w Polsce Leksykon terminów medialnych z udziałem pracowników naukowych Uniwersytetu Rzeszowskiego
Nakładem Wydawnictwa Adam Marszałek ukazał się Leksykon terminów medialnych (2024), największa tego typu publikacja na polskim rynku medioznawczym. W pracach nad jej opracowaniem brali udział pracownicy naukowi Uniwersytetu Rzeszowskiego, w tym Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa (prof. dr hab. Alicja Jakubowska-Ożóg – konsultant naukowy oraz prof. dr hab. Kazimierz Ożóg – autor haseł), jak również Instytutu Politologii (dr hab. Paweł Kuca, prof. UR – koordynator działu prasa i autor haseł). W pracach nad Leksykonem brali także udział badacze mediów, wywodzący się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych, w których są prowadzone studia medioznawcze, a także badania nad mediami i komunikacją społeczną.
Spotkanie promujące
Leksykon terminów medialnych
odbędzie się
18 marca br. (poniedziałek) o godz. 13.30
w Instytucie Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego (sala 120), Rzeszów, ul. Rejtana 16 C.
Prowadzenie:
prof. dr hab. Janusz Pasterski
Dyrektor Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Leksykon terminów medialnych powstał według pomysłu i pod redakcją naukową Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego oraz przy współpracy Krystyny Doktorowicz, Pawła Płanety i Ryszarda Filasa. Publikacja to efekt projektu w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa” (NdS/530026/2021/2021) finansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.