Dydaktyka Polonistyczna nr 2 (11) / 2016
ISSN: 2451-0939
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 250
Format: B5
Oprawa: broszurowa
Rada Redakcyjna
ALICJA JAKUBOWSKA-OŻÓG (redaktor naczelny)
DANUTA HEJDA (redaktor tomu)
DOROTA KARKUT
URSZULA KOPEĆ
ElŻBIETA KOZŁOWSKA
AGATA KUCHARSKA-BABULA
ELŻBIETA MAZUR
TADEUSZ PÓŁCHŁOPEK
ZYGMUNT SIBIGA
Redaktor językowy
BOGDAN STRYCHARZ
SZKICE
JERZY WINIARSKI
Drogi pamięci Jerzego Włodzimierza Miszteli
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I KULTUROWE
ROMAN MAGRYŚ
Literacki PR Adama Naruszewicza. Refeksje na marginesach monografi Czytanie Naruszewicza
BOGUMIŁA KOPEĆ
Blaski i cienie życia małżeńskiego w utworach komediowych Walentego Gurskiego
DOROTA KARKUT
Gatunki pisarstwa historycznego w odbiorze uczniów szkół ponadgimnazjalnych
AGNIESZKA KANIA
Niewykorzystany potencjał W pustyni i w puszczy Henryka Sienkiewicza w kontekście kształtowania tożsamości narodowej i kulturowej
MONIKA LACH
Król Maciuś Pierwszy jako homo viator
ANNA JEZIORKOWSKA-POLAKOWSKA
Pod niebem tożsamości życia i śmierci. Jak rozmawiać z uczniami o doświadczeniach z czasów wojny
MIROSŁAW CZARNIK
Nauka o Holokauście czy nauka płynąca z Holokaustu? Kilka uwag nauczyciela polonisty
DOROTA MICHUŁKA
Przełamywanie granic książki dla dziecka. Ostatnie przedstawienie panny Esterki Adama Jaromira jako lektura o czytaniu pamięci
RYSZARD STRZELECKI
Zabawa, teatr i performans w ponowoczesnym świecie
RADOSŁAW SZMATOŁA
Tylko dla orłów Briana Geoffreya Huttona. O flmowej adaptacji bestsellera Alistaira MacLeana
ANNA STELIGA
"Nie budujcie mi pomników". Wizja Świętego Jana Pawła II w sztuce sakralnej
KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE - PROPOZYCJE DYDAKTYCZNE
AGATA KUCHARSKA-BABULA
Jak nauczać pomimo? Rozważania o polskiej szkole w dobie (nieustających) zmian
JOLANTA FISZBAK
O naruszaniu normy językowej w nazewnictwie metodycznym w minionym ćwierćwieczu
BARBARA MISZTAL
Porozumienie bez przemocy jako model komunikowania się prowadzący do budowania relacji międzyludzkich
AGNIESZKA MATWIEJCZUK
Popularyzacja czytelnictwa w szkole. Storytelling (gawędziarstwo), booktalking (opowiadanie o książkach) i głośne czytanie
ALINA CYBULSKA-WAL
Burza mózgów w dydaktyce - (nie)potrzebny chaos
MARZENA BĄK
Nazwy cech człowieka w flmach animowanych a kompetencja językowa dzieci
AGNIESZKA KULIG
Wszystkie lajki Marczuka na lekcji języka polskiego. Propozycja dydaktyczna
RECENZJE I OMÓWIENIA
ALICJA JAKUBOWSKA-OŻÓG
Futuryzm nieznany. Krzysztof Jaworski, Kronika polskiego futuryzmu
ELŻBIETA MAZUR
Kanon współczesności i literatura najnowsza. Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej