Dydaktyka polonistyczna nr 7 (16) / 2021
ISSN: 2451-0939
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 315
Format: B5
Oprawa: broszurowa
Rada Redakcyjna
AGATA KUCHARSKA-BABULA (redaktor naczelny, e-mail: akucharska@ur.edu.pl)
DANUTA HEJDA
ALICJA JAKUBOWSKA-OŻÓG
DOROTA KARKUT
URSZULA KOPEĆ
ELŻBIETA KOZŁOWSKA
ELŻBIETA MAZUR
TADEUSZ PÓŁCHŁOPEK
Redaktorzy językowi
WŁADYSŁAW WÓJTOWICZ (artykuły w języku polskim)
NATALIIA ZHUKOVYCH-DORODNYKH (teksty w j. ukraińskim)
MARTA ZAPAŁA-KRAJ (artykuł w języku niemieckim)
AGNIESZKA UBERMAN (teksty w języku angielskim)
ANALIZY I INTERPRETACJE
RYSZARD STRZELECKI
Model badania podmiotowej sfery kultury współczesnej
EWELINA MARIA POPIELARZ-ZAJDEL
Sacrum w twórczości Janusza Szubera
ZUZANNA HANUSZEWICZ
„Antywyraizacja" w [Dziadach] Juliusza Słowackiego
ROMAN MAGRYŚ
Kilka uwag o liryce Stanisława Dłuskiego
AGNIESZKA MATWIEJCZUK
Poszukiwanie własnej tożsamości - wyzwanie i zadanie. Fuga Wita Szostaka
MONIKA ZAWISTOWSKA
Struktura postaci Polowania na karaluchy Janusza Głowackiego
JOANNA KOGUT
Intymność współczesnych dzienników „mistycznych". Wyznanie, wyzwanie czy może przesłanie?
MARTA PUSTUŁA
Edytorska lektura komiksu na przykładzie zeszytów Tytus, Romek i A ’Tomek
KAROLINA PASZEK
Dokumentaryzm i literackość wybranych zbiorów reportaży Mariusza Szczygła
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
JADWIGA KOWALIKOWA, KRYSTYNA CHOIŃSKA, MAŁGORZATA PACHOWICZ
Kontrola i ocena jako integralne i konieczne składniki procesu dydaktycznego na różnych etapach edukacyjnych
ZOFIA AGNIESZKA KŁAKÓWNA
Siłaczko, wróć!
MONIKA GRYBOŚ
Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność - perspektywy - twórczość
BARBARA MISZTAL
Jak wykorzystać słuchowiska na lekcjach języka polskiego nie tylko w nauczaniu zdalnym?
AGNIESZKA MOTYKA
Lektury i współczesny nastolatek w (nie)nowoczesnej szkole - próba diagnozy i propozycje rozwiązań metodycznych
MAGDALENA MARZEC-JÓŹWICKA
Wykorzystanie wiedzy o cechach indywidualnych uczniów w pracy nad Weselem Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
BEATA STRZĘPEK-LEŚNIAK
Oświeceniowy motyw damy modnej - kontynuacje i nawiązania w wybranych utworach kanonicznych dla szkoły średniej
PRZEMYSŁAW DOŁĘGA
Memy na języku polskim. Opis specyfiki i próba klasyfikacji
KATARZYNA WĘGOROWSKA
Kamienie Zielonej Góry i przestrzenie Zielonej Góry w edukacji uniwersyteckiej (z dydaktycznych doświadczeń lit(h)olingwistki)
DOROTA NAREWSKA
Patriotyzm według studentów UPJPII w Krakowie na podstawie ankiety o postawie Matejki, Sienkiewicza i Witkacego w okresie zaborów
RECENZJE I OMÓWIENIA
ALICJA JAKUBOWSKA-OŻÓG
Łobodowski przywracany
JAN BELCIK
Poetyckie iluminacje Jana Tulika