Dydaktyka polonistyczna nr 8 (17) / 2022
ISSN: 2451-0939
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 337
Format: B5
Oprawa: broszurowa
Rada Redakcyjna
AGATA KUCHARSKA-BABULA (redaktor naczelna, e-mail: akucharska@ur.edu.pl)
DANUTA HEJDA
ALICJA JAKUBOWSKA-OŻÓG
DOROTA KARKUT
URSZULA KOPEĆ
ELŻBIETA KOZŁOWSKA
ELŻBIETA MAZUR
TADEUSZ PÓŁCHŁOPEK
Redaktorzy językowi
WŁADYSŁAW WÓJTOWICZ (artykuły w języku polskim)
NATALIIA ZHUKOVYCH-DORODNYKH (teksty w j. ukraińskim)
DANIEL GRATKOWSKI (artykuł w języku niemieckim)
GRZEGORZ KWIATKOWSKI (teksty w języku angielskim)
PAMIĘCI PROFESORA HENRYKA KURCZABA
ELŻBIETA MAZUR
„I jedno wiemy tylko. I nic się nie zmienia”. Pamięci Profesora Henryka Kurczaba
TADEUSZ PÓŁCHŁOPEK
In memoriam. Wokół warsztatu pracy dr. hab. Henryka Kurczaba – profesora WSP i Uniwersytetu Rzeszowskiego
DANUTA HEJDA
Profesor Henryk Kurczab (1930–2022). Wspomnienie
KAZIMIERZ OŻÓG
Wpływ chrztu Polski na język ojczysty
DANUTA KRZYŻYK, HELENA SYNOWIEC
O potrzebie nauczania interpunkcji we współczesnej szkole
JADWIGA KOWALIKOWA, MAŁGORZATA PACHOWICZ, KRYSTYNA CHOIŃSKA
Od języka do literatury i od literatury do języka. O niektórych możliwościach integrowania kształcenia literackiego z językowym w edukacji polonistycznej
KSZTAŁCENIE LITERACKIE I JĘZYKOWE
ZBIGNIEW TRZASKOWSKI
Dichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen Didaktik
ІГОР КАЗАКОВ
Сценарій змішаного навчання світової літератури у процесі вивчення теми «Творчість Aдама Mіцкевича»
BEATA STRZĘPEK-LEŚNIAK
Kto ukradł jutro, czyli dlaczego nie jest jak z obrazka? Olgi Ptak w szkolnym kanonie lektur – na podstawie opinii studentów
KINGA WISŁOWSKA
Dlaczego dzieci nazywają mnie „innym”, a nauczyciele patrzą na mnie „inaczej”? – temat niepełnosprawności w szkole XXI wieku
KATARZYNA WĘGOROWSKA
Kilka lingwokulturologicznych uwag o walorach wybranych lubuskich zagród edukacyjnych
MARTA BOLIŃSKA
MOOC dla wszystkich. Platforma „Navoica” formą edukacji bez ograniczeń (na tle historii nauczania na odległość)
ZOFIA BILUT-HOMPLEWICZ, ANNA HANUS
Simpel oder anspruchsvoll? Konkrete Poesie und Elfchen im DaF-Unterricht
MAŁGORZATA KUCZERA
Uprawnienia doktorantek i doktorantów z niepełnosprawnościami – analiza regulaminów szkół doktorskich
MONIKA KRUPA-POTOCZNY
Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnością na przykładzie działalności Fundacji Handicup Zakopane
ANALIZY I INTERPRETACJE
RYSZARD STRZELECKI
Humanistyczne „zwroty” w perspektywie metodologicznej
EDYTA OLSZAŃSKA-SMOLAREK
Kluczem do baśni może być wytrych – debiutancki arkusz poetycki Andrzeja Piskulaka
EWELINA MARIA POPIELARZ-ZAJDEL
Wędrowanie wśród wierszy – o poezji michalitki s. Dawidy Ryll
MAGDALENA WASIELEWSKA
Od cierpienia do nadziei – paradoksy w poezji księdza Janusza Pasierba
AGNIESZKA MATWIEJCZUK, PATRYCJUSZ MATWIEJCZUK
Literatura polska i psychoanaliza wobec problematyki tożsamości po 1989 roku
JOANNA KOGUT
Słowo Boże w słowie ludzkim w kontekście nowego feminizmu
MAGDALENA AMBRA WÓJCIK
Українсько-білоруське пограниччя: Білоруські впливи на говірки Українського Полісся
RECENZJE I OMÓWIENIA
EWA OGŁOZA
Sowa bohaterką albumu Kuba Lecha Wilczka