Studenckie Koło Naukowe Social Mediów i Content Marketingu

 

Kim jesteśmy?
Członkami naszego koła naukowego są studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej, ale do współpracy zapraszamy wszystkich, którzy swoją przyszłość wiążą z marketingiem treści. Mamy świadomość, że tworzenie treści do przestrzeni internetowej jest pracą trudną, a sukces można osiągnąć przez ciągłe próby i podpatrywanie najlepszych. Właśnie dlatego chcemy wzbogacać nasze doświadczenia, rozwijać talenty, uczyć się na błędach i wyciągać z nich wnioski. Wszystko to daje nam Studenckie Koło Naukowe Social Mediów i Content Marketingu.

Jaki jest nasz główny cel?
Jesteśmy młodymi osobami, które patrzą na świat przez pryzmat monitora komputera lub smartfona. Rozumiemy, że wszystkie treści i komunikaty, na które codziennie trafiamy, są częścią dużych przedsięwzięć marketingowych i promocyjnych. Pragniemy zrozumieć ich sposób funkcjonowania, by w przyszłości mieć wpływ na kształt świata, w którym wszyscy żyjemy. Dlatego za główny cel funkcjonowania naszego koła naukowego obraliśmy sobie badanie i popularyzowanie wiedzy na temat content marketingu i mediów społecznościowych.

Co jeszcze chcemy osiągnąć?
Chcemy opanować umiejętność tworzenia strategii komunikacji marketingowej. Chcemy poznać sposoby na projektowanie spójnych i wartościowych przekazów reklamowych i informacyjnych przeznaczonych do różnych kanałów komunikacyjnych. Chcemy nauczyć się tworzyć artykuły, wpisy blogowe, posty na Facebooka, materiały reklamowe, które będą spójne z wizerunkiem marki i dopasowane do grupy odbiorczej. Przynależność do koła i systematyczna w nim praca daje nam możliwość praktycznego wykorzystania wiedzy przekazywanej nam w czasie zajęć z copywritingu, pozycjonowania tekstów w Internecie, webwritingu, twórczego pisania tekstów, podstaw komunikacji marketingowej i PR, a także kultury języka. Wierzymy, że wszystkie te umiejętności będą nam potrzebne w przyszłej aktywności zawodowej, a ich opanowanie podniesie naszą wartość na rynku pracy.

Jak pracujemy?
Teoria powinna iść w parze z praktyką, dlatego nasza działalność koncentruje się na aktywnym prowadzeniu mediów społecznościowych Studenckiego Koła Naukowego Social Mediów i Content Marketingu. Profil na Facebooku jest miejscem, gdzie pierwszeństwo wypowiedzi mamy my – studenci – i to my w całości za niego odpowiadamy. To my dobieramy i moderujemy treści, odpowiadamy na wiadomości, przygotowujemy teksty i oprawę graficzną. W ten sposób uczymy się wyszukiwać ciekawe informacje i tworzyć spójny przekaz. Chcemy w ten sposób pokazać nasze zainteresowania, omawiać ważne dla nas sprawy. Profil jest adresowany do społeczności akademickiej Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Kto będzie naszym wzorem?
Profesjonalna obsługa mediów społecznościowych koncentruje się na dwóch rodzajach działalności: wizerunkowej i sprzedażowej. W czasie pracy w kole będziemy zajmować się działalnością wizerunkową, ale w przyszłości będziemy musieli wykazać się umiejętnością wykorzystania Facebooka jako narzędzia sprzedaży. Z tego powodu chcielibyśmy zorganizować warsztaty dla członków koła, które będą poświęcone tematyce mediów społecznościowych i ich wykorzystania do działań wizerunkowych i sprzedażowych. Warsztaty będą prowadzone przez różnych specjalistów ds. social mediów i content marketingu, którzy na bieżąco monitoruje zmiany w praktyce social mediów i pomogą nam zrozumieć dynamicznie zmieniającą się przestrzeń internetową.

Kto może się do nas przyłączyć?
Tworzenie treści do przestrzeni internetowej wymaga wiedzy z różnych dziedzin, dlatego też nie chcemy ograniczać się do osób zainteresowanych językiem. Pragniemy zaprosić do współpracy studentów różnych kierunków – każdy może wnieść ciekawe i inspirujące pomysły, które przełożą się na zaskakujące realizacje. Jeśli chcesz podnosić swoje kwalifikacje, interesujesz się marketingiem internetowym, a w przyszłości chcesz związać się z agencją marketingową, skontaktuj się z nami.

 

Prezes Studenckiego Koła Naukowego Social Mediów i Content Marketingu:
Magdalena Kieroń (mk108921@stud.ur.edu.pl)

Zastępca Prezesa Studenckiego Koła Naukowego Social Mediów i Content Marketingu:
Aleksandra Nowak (an108939@stud.ur.edu.pl)

Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Social Mediów i Content Marketingu:
dr Krystyna Gielarek-Gorczyca (kgielarek@ur.edu.pl)