Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia
Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia
w Kolegium Nauk Humanistycznych UR
Dyscypliny naukowe/ artystyczne |
Kierunki studiów |
Skład Zespołu Programowego |
językoznawstwo, literaturoznawstwo |
- dziennikarstwo i komunikacja społeczna - filologia angielska - filologia germańska - filologia polska - filologia rosyjska - lingwistyka stosowana - logopedia z nauczaniem języka polskiego jako obcego (planowane uruchomienie kierunku od roku akad. 2022/2023) - polonistyka stosowana |
dr hab. Krzysztof Nycz, prof. UR, prodziekan KNH – przewodniczący dr hab. Elżbieta Mazur, prof. UR, z-ca Dyrektora Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa dr Magdalena Trinder, z-ca Dyrektora Instytutu Neofilologii dr hab. Jan Wolski, prof. UR (IPiD) dr Anna Jaremkiewicz-Kwiatkowska (IN) dr Mirosław Czarnik, Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie (członek Rady Interesariuszy Zewnętrznych w IPiD) stud. Gabriela Czarnacka, lingwistyka stosowana stud. Irena Kurowska, dziennikarstwo i komunikacja społeczna mgr Beata Kucaba, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz |
archeologia, filozofia, historia |
- archeologia - muzeologia - filozofia - komunikacja międzykulturowa - historia - kulturoznawstwo - turystyka historyczna i kulturowa
|
dr hab. Beata Guzowska, prof. UR, prodziekan KNH – przewodnicząca dr Agnieszka Půlpánová-Reszczyńska, z-ca Dyrektora Instytutu Archeologii dr Włodzimierz Zięba, z-ca Dyrektora Instytutu Filozofii dr Agnieszka Kawalec, z-ca Dyrektora Instytutu Historii dr Wojciech Pasterkiewicz (IA) dr Adam Kubiak (IF) dr hab. Elżbieta Rączy, prof. UR – (IH) dr Paweł Kocańda, Dyrektor Muzeum Ziemi Bieckiej w Bieczu (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IA) dr Robert Godek, Dyrektor Departamentu Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IF) dr Łukasz Mróz, Dyrektor Muzeum w Przeworsku Zespołu Pałacowo-Parkowego (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IH) stud. Małgorzata Szpond, archeologia stud. Dominika Kucharska, komunikacja międzykulturowa stud. Aleksandra Włodyka, historia mgr Renata Siłka, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz |
sztuki muzyczne, |
- edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej - instrumentalistyka - jazz i muzyka rozrywkowa - grafika - sztuki wizualne - malarstwo (planowane uruchomienie kierunku od roku akad. 2022/2023)
|
dr Anna Steliga, prodziekan KNH – przewodnicząca dr Elżbieta Ochwat, z-ca Dyrektora Instytutu Muzyki dr hab. Marcin Jachym, prof. UR, z-ca Dyrektora Instytutu Sztuk Pięknych dr hab. Bożena Stasiowska-Chrobak, prof. UR (IM) dr hab. Agnieszka Jankowska, prof. UR (ISP) dr Paweł Węgrzyn, Zespół Szkół Muzycznych nr 1 w Rzeszowie (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IM) Jarosław Cupryś, ZiKE Labs Rzeszów (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w ISP) stud. Jakub Osenkowski, edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej stud. Gabriela Rachwalska, grafika mgr Renata Siłka, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz |
Podstawa prawna:
Uchwała nr 120/11/2021 Senatu UR z dnia 25 listopada 2021 zmieniająca Uchwałę nr 508/11/2019 Senatu UR z dnia 28 listopada 2019 w sprawie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Rzeszowskim zmienionej Uchwałą nr 27/10/2020 z dnia 29 października 2020 r.
Zapewnienie jakości kształcenia na jak najwyższym poziomie stanowi jeden z celów strategicznych Uniwersytetu Rzeszowskiego i jest wpisane w jego misję. Cel ten jest realizowany na kilku poziomach:
- Centralnym (senacka Komisja ds. Kształcenia, Dział Jakości i Akredytacji);
- Kolegialnym (Rada Dydaktyczna, Sekcja Jakości i Akredytacji KNH, Zespół ds. Oceny Jakościowej Prac Dyplomowych, Zespół ds. Infrastruktury, Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia);
- Instytutowym (Zespoły Programowe Kierunków, Rada Instytutu, Rada Interesariuszy Zewnętrznych).
Ponadto programy, regulaminy i inne dokumenty dydaktyczne opiniuje Samorząd Studentów UR.
Taki model został wypracowany przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie kształcenia w toku dyskusji, wniosków z raportów PKA, konsultacji w gronie osób zarządzających. Jest on modyfikowany i udoskonalany w miarę potrzeb.
Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia jest organem doradczym Rady Dydaktycznej KNH. Jego głównym zadaniem jest monitorowanie pracy kierunkowych zespołów programowych i procesu kształcenia. Komisja planuje spotkanie według potrzeb, ale nie rzadziej niż raz w semestrze.
1. Struktura Zespołu ds. Oceny Procesu Kształcenia w KNH:
Trzy sekcje dyscyplinowe:
- Kierunki przypisane do dyscyplin[1]: językoznawstwo, literaturoznawstwo:
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
- Filologia angielska,
- Filologia germańska,
- Filologia polska,
- Filologia rosyjska,
- Lingwistyka stosowana,
- *Logopedia z nauczaniem języka polskiego jako obcego,
- Polonistyka stosowana.
- Kierunki przypisane do dyscyplin: archeologia, filozofia, historia:
- Filozofia,
- Komunikacja międzykulturowa,
- Archeologia,
- Muzeologia,
- Historia,
- Turystyka historyczna i kulturowa,
- Kulturoznawstwo.
- Kierunki przypisane do dyscyplin: sztuki muzyczne oraz sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki:
- Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej,
- Grafika,
- Instrumentalistyka,
- Jazz i muzyka rozrywkowa,
- *Malarstwo,
- Sztuki wizualne.
2. Skład każdej sekcji (min. 10 osób, max. 12 osób):
- Przewodniczący – prodziekan (1 osoba)
- Sekretarz – osoba z sekcji jakości i akredytacji KNH (1 osoba)
- Zastępcy dyrektorów instytutów (2-3 osoby)
- Nauczyciele akademiccy - przedstawiciele dyscyplin niebędący członkami zespołów programowych i Rady Dydaktycznej KHN (2-3 osoby)
- Przedstawiciele interesariuszy zewnętrznych (2-3 osoby)
- Przedstawiciele studentów (z wyłączeniem członków zespołów programowych i Rady Dydaktycznej KNH) (2-3 osoby)
3. Cele:
- Doskonalenie organizacji procesu dydaktycznego.
- Weryfikacja efektów pracy zespołów programowych kierunków w zakresie:
- konstrukcji programów i harmonogramów studiów oraz sylabusów,
- metod kształcenia, organizacji praktyk zawodowych,
- procedury rekrutacji, przebiegu toku studiów, dyplomowania,
- metod i form współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
- warunków i sposobów podnoszenia stopnia umiędzynarodowienia,
- stopnia dostępności do informacji o programach studiów i warunkach ich realizacji.
- Monitorowanie procesów wchodzących w zakres kształcenia.
- Ewaluacja jakości kształcenia w Kolegium Nauk Humanistycznych.
- Zadania Zespołu:
- Monitorowanie i analizowanie jakości kształcenia na poszczególnych kierunkach;
- Spotkania co najmniej raz w semestrze – terminy spotkań zespołu wyznacza przewodniczący, jednak nie później niż do 15 grudnia (semestr zimowy) i do 15 maja (semestr letni);
- Przedstawianie Radzie Dydaktycznej KNH sprawozdania z działalności każdej z sekcji Zespołu na posiedzeniach w styczniu i w czerwcu (formularze sprawozdań dostępne na stronie).
Dziekan Kolegium Nauk Humanistycznych
Uniwersytetu Rzeszowskiego
dr hab. Agnieszka Myszka, prof. UR
[1] Dyscyplina wiodąca