Głos – Język – Komunikacja 5
pod red. Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Rzeszów 2018
ss. 192
Recenzował: dr hab. Mirosław Michalik, prof. AP
ISBN: 978-83-7996-582-3
DOI: 10.15584/978-83-7996-582-3
Spis treści
CZĘŚĆ 1
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE
Kazimierz Ożóg
Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną
Henriette W. Langdon
Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą
CZĘŚĆ 2
NIEPŁYNNOŚCI MOWY
Maria Faściszewska
Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu – sposoby wspierania jąkającego się dziecka
Łukasz Kowalczyk
Postawy i emocje wobec jąkania – praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu góry lodowej Sheehana
CZĘŚĆ 3
WSPOMAGANIE ROZWOJU
Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka
Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców
Edyta Tomińska Conte
Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej
Maria Bystrzanowska
Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku
Monika Budkowska
Muzyka w terapii logopedycznej dzieci
CZĘŚĆ 4
VARIA
Anna Maria Pękacka
Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej – studium przypadku
Katarzyna Ita Bieńkowska
Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii – upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki
Joanna Mikołajczyk
VB-MAPP – właściwa ocena podstawą właściwej terapii
Agnieszka Myszka
Emisja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto)
Z cyklu Moje życie z…
Witold Tuleja
Moje życie z depresją (Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany…)
Noty o autorach