Głos – Język – Komunikacja 6
pod red. Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Rzeszów 2019
ss. 272
Recenzenci tomu: dr hab. Natalia Siudzińska, dr hab. prof. UO Danuta Lech-Kirstein
ISBN: 978-83-7996-731-5
DOI: 10.15584/978-83-7996-731-5
Spis treści
CZĘŚĆ I
Zaburzenia płynności mowy
Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka
Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem
CZĘŚĆ II
Zespoły genetyczne
Anna Mamica
Dziewczynka z zespołem Williamsa – studium przypadku
Maria Komisarczyk
Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange
Edyta Jamro
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego
Agnieszka Stefaniak
Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego – studium przypadku
Julia Hinc, Karolina Kamińska
Gesty wspomagające komunikacje dzieci z trisomią 21. chromosomu – doświadczenia z turnusu logopedycznego
CZĘŚĆ III
Rozwój mowy i komunikacji – zaburzenia, terapia
Beata Rajter
Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym
Patrycja Bilińska
Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji
Monika Kij
Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy
Kamila Szpunar
Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej
Ewelina Radgowska
Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej
CZĘŚĆ IV
Rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych
Milena Pelc
Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań
Natalia Królicka
Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat
Dominika Zawadzka
Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy na lekcjach w szkole średniej – wybrane aspekty
Z cyklu: Moje życie z…
Agata Widlarz
Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie