O Instytucie
Instytut Matematyki jest jednostką organizacyjną Kolegium Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Rzeszowskiego. W instytucie zatrudnionych jest 19 nauczycieli akademickich, w tym 3 z tytułem profesora, 5 ze stopniem doktora habilitowanego, 9 ze stopniem doktora i 2 z tytułem magistra, 1 pracownik administracyjny oraz 2 pracowników inżynieryjno - technicznych.
W strukturze Instytutu Matematyki funkcjonują cztery jednostki:
- Zakład Analizy Funkcjonalnej,
- Zakład Analizy Zespolonej,
- Zakład Matematyki Stosowanej,
- Zakład Równań Funkcyjnych.
Tematyka badań naukowych obejmuje m. in.:
- strukturę przestrzeni Frecheta nad ciałami niearchimedesowymi i teoria operatorów na tych przestrzeniach,
- topologiczne i liniowo-topologiczne własności przestrzeni funkcji ciągłych na przestrzeniach topologicznych,
- topologię nieskończenie wymiarowych rozmaitości,
- geometryczną teorię funkcji analitycznych i harmonicznych,
- odwzorowania konforemne i ich uogólnienia,
- funkcje analityczne wielu zmiennych w zagadnieniach fizyki matematycznej,
- nieliniowe zagadnienia brzegowe i początkowe dla równań różniczkowych,
- zastosowania równań i nierówności funkcyjnych w teorii podejmowania decyzji.
Instytut Matematyki zapewnia kadrę dydaktyczną do prowadzenia zajęć na kierunku matematyka, prowadzonym w Kolegium Nauk Przyrodniczych. Kierunek posiada pozytywną ocenę Polskiej Komisji Akredytacyjnej na poziomie studiów I i II stopnia o profilu ogólnoakademickim. Zespół programowy, któremu przewodniczy zastępca dyrektora instytutu, dba o wysoką jakość kształcenia na tym kierunku. Przy instytucie działa studenckie Koło Naukowe Matematyków.
Instytut Matematyki współpracuje z Urzędem Statystycznym w Rzeszowie w zakresie prowadzenia wspólnych projektów naukowo-badawczych i wymiany informacji dotyczących planowanych przedsięwzięć badawczych.
W ramach współpracy z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, instytut uczestniczy w organizacji konferencji, warsztatów i wykładów dla nauczycieli matematyki oraz uczniów szkół różnych szczebli kształcenia.