Aktualności
Warsztaty o „wyzwaniach marketingu międzynarodowego” oraz o tym, „jak zjeść ciastko i mieć ciastko” w Instytucie Ekonomii i Finansów
30 listopada 2013 r. w Instytucie Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Rzeszowskiego dyskutowano o „wyzwaniach marketingu międzynarodowego” oraz o tym, „jak zjeść ciastko i mieć ciastko”.
Tym razem w warsztatach dla uczniów szkół średnich koordynowanych przez dr. Piotra Cyrka - pełnomocnika Dyrektora Instytutu Ekonomii i Finansów do spraw współpracy ze szkołami średnimi brała udział młodzież z Zespołu Szkół Nr 4 w Jaśle oraz z Zespołu Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach.
Oficjalnego otwarcia dokonała dr Małgorzata Wosiek - zastępca dyrektora Instytutu Ekonomii i Finansów. Przybliżyła ona uczniom perspektywy wszechstronnego rozwoju osobistego, jakie daje studiowanie, w tym na Uniwersytecie Rzeszowskim. Opowiedziała o możliwościach rozwoju i nawiązywania relacji w ramach międzynarodowej wymiany studenckiej, poprzez działalność kół naukowych, czy podejmowanie różnych aktywności społecznych, artystycznych, itp.
Kontynuacją tego wątku była prelekcja dr. Piotra Cyrka, który motywował uczniów do intensyfikacji wysiłku edukacyjnego już na etapie szkoły średniej i gromadzenia doświadczeń zbliżających młodzież do realizacji aspiracji, dotyczących kolejnych etapów zdobywania wiedzy, a następnie awansu zawodowego.
W trakcie panelu „Zjeść ciastko i mieć ciastko - czyli o zarządzaniu własnym budżetem”, poświęconemu zarządzaniu finansami osobistymi mgr Magdalena Suraj z Zakładu Rynków Finansowych i Finansów Publicznych dyskutowała z uczniami na temat celowości świadomego zarządzania własnym budżetem, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia oszczędzania. Po części poświęconej rzeczywistym dochodom, wydatkom i oszczędnościom polskich gospodarstw domowych w ostatnich latach oraz ich subiektywnemu postrzeganiu w społeczeństwie, młodzież miała okazję zastanowić się nad sposobami optymalizacji budżetu domowego. Poza praktycznymi wskazówkami dotyczącymi planowania i realizowania budżetu, omówiono także wybrane aplikacje do zarządzania, między innymi, impulsywnymi wydatkami.
Tematyka spotkania prowadzonego przez dr. Sławomira Dybkę z Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości, dotyczyła wyzwań, jakie należy dostrzec w kontekście wdrażania marketingu międzynarodowego. Poziom umiędzynarodowienia firm jest coraz większy, zmieniają się też oczekiwania klientów, a obserwowane na rynku trendy należy ocenić jako szanse i zagrożenia. Marketing międzynarodowy w tym zmiennym środowisku ma przy tym spełniać kryteria skuteczności i efektywności. W trakcie dyskusji zwracano uwagę na znaczenie badań marketingowych nad zachowaniami klientów na rynkach międzynarodowych, jako podstawy trafnych decyzji biznesowych.
W spotkaniu z młodzieżą uczestniczyły również przedstawicielki Działu Rekrutacji i Karier Studenckich - mgr inż. Marta Kot oraz mgr Sylwia Ozga-Bździuch, które zaprezentowały możliwości kształcenia w Uniwersytecie Rzeszowskim. Uczniowie dowiedzieli się jak wygląda proces rekrutacji, a doradca zawodowy udzielił wskazówek jak właściwie wybrać kierunek studiów, który jest jednym z ważniejszych kroków w dorosłe życie. Została przedstawiona oferta Biura Karier, która skierowana jest przede wszystkim do osób poszukujących swojej drogi zawodowej. Ponadto zaprezentowana została struktura Uniwersytetu Rzeszowskiego, jak również szereg możliwości, jakie daje nasza Alma Mater na zdobywanie dodatkowego doświadczenia. Omówiono także formy wsparcia, na jakie mogą liczyć studenci ze strony Biura Karier.