Działalność naukowo-badawcza
Temat przewodni badań realizowanych w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości - „Marketingowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości” obejmuje swym zakresem różne grupy podmiotów, wśród których największą część stanowią przedsiębiorcy i konsumenci. Prowadzone badania zmierzają do wskazania uniwersalnych prawidłowości związanych z kształtowaniem relacji pomiędzy konsumentami a podmiotami rynkowymi oraz rozwiązań wzorcowych w zakresie skutecznego i efektywnego wykorzystania instrumentów i działań marketingowych.
Szczegółowe tematy badawcze realizowane w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości:
- Marketingowe aspekty kształtowania jakości produktów i usług.
- Wpływ marketingu relacji i społecznej odpowiedzialności biznesu na rozwój przedsiębiorstw.
- Wpływ otoczenia instytucjonalnego na rozwój agrobiznesu
- Zachowania nabywcze klientów w różnych typach środowisk a strategie działania przedsiębiorstw handlu detalicznego.
- Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw.
- Zasobowe uwarunkowania budowy przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa transgraniczne.
- Wpływ integracji i współpracy na funkcjonowanie łańcuchów dostaw
- Determinanty rozwoju rynku żywnościowego
- Skuteczność i efektywność działań marketingowych przedsiębiorstw.
- Rola marketingu terytorialnego w rozwoju regionalnym i lokalnym.
- Rola spółdzielni w rozwiązywaniu problemów społeczno-ekonomicznych