Dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR
- telefon: 17 872 16 15
- e-mail: wkuzniar@ur.edu.pl
- adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój: D1-311
Stanowisko
- profesor UR
Pełnione funkcje i najważniejsze prace organizacyjne
- od 2015 - kierownik Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości
- od 2020 członek Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego (kadencja 2020-24)
- od 2020 członek Senackiej Komisji Statutu i Rozwoju (kadencja 2020-24)
- od 2020 z-ca przewodniczącego Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej ds. Doktorantów (kadencja 2020-24)
- 2019 - 2020 - kierownik kierunku: Finanse i Rachunkowość
- 2016 - 2019 - prodziekan ds. studenckich i kształcenia na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego
- 2016 - 2020 członek Senackiej Komisji ds. Kształcenia Uniwersytetu Rzeszowskiego
- 2016 - 2019 - członek Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Rzeszowskim
- 2016 - 2019 - członek Komisji ds. Okresowej Oceny Pracowników na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego
- 2009 - 2016 - konsultant wydziałowy ds. osób niepełnosprawnych na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego
Zakres tematyczny badań
- rynkowe zachowania konsumentów i ich determinanty w kontekście rozwoju konsumpcji zrównoważonej i prosumpcji,
- społeczno – ekonomiczne uwarunkowania rozwoju lokalnego, ze szczególnym uwzględnieniem roli marketingu terytorialnego w stymulowaniu przedsięwzięć
Członkostwo w organizacjach
- Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
- Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu
- Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania ( 2014 - 2020)
Prowadzone zajęcia
- Podstawy marketingu
- Marketing terytorialny
- Marketing i strategie PR
- Zarządzanie i marketing
- Seminarium magisterskie
Zagraniczne staże i wyjazdy
- Anglia (Derby) - wizyta studyjna w ramach projektu „Budowa potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego na poziomie europejskim”, University of Derby Business, Computing and Law Faculty, The Derbyshire Business School, 24.09-01.10. 2010 r.
- Austria (Wiedeń) - staż dydaktyczny: The Vienna University of Economics and Business; Institute for International Economics and Development, Department of Economics, 19-24.10.2015 r.
- Niemcy (Bawaria) - wyjazd studyjny w ramach projektu „Podejmowanie współpracy w zakresie tworzenia grup operacyjnych dotyczących produkcji i dystrybucji żywności ekologicznej na Podkarpaciu”, Plan Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 pt. „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”, 21-24 06. 2018 r.
Publikacje
- Szopiński Wiesław, Kuźniar Wiesława, Znaczenie badań jakościowych w procesie pozyskiwania informacji o konsumentach (31-36), [w:] БІЗНЕС-АНАЛІТИКА В УПРАВЛІННІ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ, МАТЕРІАЛИ IX МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ, Київ, Інтерсервіс 2022, ISBN 978-966-999-251-2, ss. 416.
-
Wierzbiński, B.; Surmacz, T.; Kuźniar, W.; Witek, L. 2021. The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers. Agriculture, 11, 345. https://doi.org/10.3390/agriculture11040345
-
Kuźniar W. Surmacz T., Wierzbiński, B. 2021. The Impact of the Ecological Knowledge on Young Consumers’ Attitudes and Behaviours on the Food Market. Sustainability 13, 1984. https://doi.org/10.3390/su13041984
-
Witek L.; Kuźniar W. 2021. Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market. Sustainability, 13, 209. https://doi.org/10.3390/su13010209
-
Kuźniar W. 2021., The Importance of Dialogue and Cooperation with the Residents for Urban Development, on the Example of the City of Rzeszów. Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series – Issue No. 152, s. 143 – 154. http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2021.152.11. http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2021/06/ZN-152_Kuźniar.pdf
-
Kuźniar W., Znaczenie Internetu w procesie zakupu usług turystycznych [w:] Zachowania konsumentów. Wybrane problemy, red. nauk. A. Burlita, PWE, Warszawa 2020, s. 103 – 110, ISBN: 978-83-208-2394-3
-
Kuźniar W, Cyran K., 2020, Selected aspects of the residential property market in the context of creating a city image (an example from Rzeszów), Olsztyn Economic Journal, 2020, 15(1), 39–52, ISSN 1897-2721 e-ISSN 2083-4675 DOI: 10.31648/oej.49 http://www.uwm.edu.pl/wne/podstrony/oej/oej_2020-v15-n1_03.pdf
- Kuźniar W. 2019. The image of a Smart City in the context of its impact on the residents. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej: seria Organizacja i Zarządzanie, numer 139, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, s. 257-265, ISSN 1641-3466
- Kawa M., Kuźniar W., 2019, Rola spółdzielczości w rozwoju społeczno-gospodarczym w Polsce [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Social Inequalities and Economics Growth, red. M.G. Woźniak, zeszyt nr 59(3/2019). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów, s. 119-130, DOI 10.15584/nsawg, ISSN 1898-5084
- Kuźniar W., Kawa M., 2018, Konsumenci wobec regionalnych produktów tradycyjnych w kontekście ogólnoświatowych zmian w zachowaniach konsumentów na rynku żywności, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Problemy Rolnictwa Światowego, Tom 18 (XXXIII), Zeszyt 4, DOI, 10.22630/PRS.2018.18.4, s. 304 – 312. ISSN 2081-6960
- Kuźniar, 2018, Kreowanie wartości marki terytorialnej w kontekście koncepcji współtworzenia wartości [w:] Budowanie i konstruowanie marki lokalnej, narodowej i wielokulturowej na pograniczu, red. J. Kurczewska, D. Wojakowski, „Pogranicze. Studia Społeczne”, tom XXXIII, s. 53 – 64. ISNN 1230 - 2392
- Kuźniar W, Kawa M., 2018, Komunikacja marketingowa w jednostkach terytorialnych – od jednokierunkowego oddziaływania do interaktywnego dialogu, Handel Wewnętrzny, nr 4 (375) tom II, s. 49-59
- Kawa M., Kuźniar W., 2018. Możliwości rozwoju drobnych gospodarstw rolnych poprzez wykorzystanie rozwiązań spółdzielczych. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, Nr 2, Europejskie Centrum Badawcze Drobnych Gospodarstw Rolnych Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, s. 27–37.
- Kuźniar, T. Surmacz, M. Krzeszowska. 2018. Opportunities for consumer participation in service value creation, European Journal of Service Management, University of Szczecin, Vol. 26, (2/2018), s. 137 – 143.
- Kuźniar W., Szopiński W., 2017, Bezpieczeństwo mieszkańców jako element wizerunku jednostek terytorialnych, Przegląd Nauk o Obronności, nr 4 2017, s. 49 – 60. ISNN 2450-6869
- Kawa, W. Kuźniar, 2017, Skala zagrożenia ubóstwem i wykluczeniem społecznym, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 51, (3/2017), s. 329-339.
- Kuźniar W., Surmacz T, Szopiński W. 2017. Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych wśród młodych konsumentów, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia, Vol. LI, 2, s. 143 – 150. (DOI:10.17951/h.2017.51.2.143)
- Kuźniar W., Szopiński W., Wierzbiński W., 2016, Współudział mieszkańców w kreowaniu wizerunku jednostki terytorialnej, Marketing i Rynek, nr 10/2016, s. 257 – 266.
- Kawa M., Kuźniar W., Spółdzielnie socjalne jako instytucje odpowiedzialności społecznej, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy , nr 48 (4/2016), s.389 – 401.
- Kuźniar W., Kawa M., Kuźniar P., 2016, Konsumenci wobec bezpiecznych rozwiązań w zakresie produkcji żywności, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, Tom 16 (XXXI), Zeszyt 3, s. 243 – 250.
- Kuźniar W., Witek L., 2016, Traditional Regional Products As Part of Unique Sales Proposition in Farm Tourism in Poland, Journal "Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development", Vol.16 (1)/2016, s. 249 – 252.
- Kuźniar W. 2016, The Role of Residents in Increasing the Attractiveness of a Territorial Mega-product, Handel Wewnętrzny 4(363), lipiec – sierpień, s. 132 – 141.
- Kuźniar W., Szopiński W., 2016, The use of social media by local government units to communicate with stakeholders, NierównościSpołeczne a WzrostGospodarczy, nr 45 (1/2016), s. 247 – 254.
- Kamiński M, Kuźniar W., Leszczyński M., Lisiecki M., Machowicz K., Oleksiewicz I., Perz P., 2016, Wymiar bezpieczeństwa państwa w dzisiejszym świecie, Rambler Press, red. I. Oleksiewicz, Warszawa, ss. 177.
- Kuźniar W., 2015, Postawy lokalnej społeczności wobec rozwoju turystyki wiejskiej i ich konsekwencje dla obszaru recepcji, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 42, s. 296 – 305.
- Kuźniar W., Witek L., 2016, Traditional Regional Products As Part of Unique Sales Proposition in Farm Tourism in Poland, Journal "Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development", Vol.16 (1)/2016, s. 249 – 252.
- Witek L., Kuźniar W., Ethnocentrism in behaviour of consumer on the organic food market [w:] Food Products Marketing. Concepts and research, red. M. Gębarowski, T. Hermaniuk, University of Maribor, Celje 2015, s. 172 – 181.
- Kuźniar W., Szopiński W. 2015. Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta – wybrane aspekty. [w:] Przedsiębiorczość – perspektywą zmian. Pod red. K. Jaremczuka. Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu. Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania, Rzeszów, s. 399-410
- Kuźniar W., Kawa M., 2015, Relacje jednostek samorządu terytorialnego z mieszkańcami w kontekście koncepcji współtworzenia wartości, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa w sferze publicznej i społecznej, red. nauk. A. Samlec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 867. Problemy Zarządzana, Finansów i Marketingu nr 40, s. 279 -288.
- Kuźniar W, Surmacz T. 2015, Zastosowanie koncepcji współtworzenia wartości produktu w turystyce wiejskiej – wybrane aspekty, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 853, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 2 (30), Szczecin, s. 25-36.