Dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR

  • telefon: 17 872 16 15
  • e-mail: wkuzniar@ur.edu.pl
  • adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój: D1-311

Stanowisko

  • profesor  UR

Pełnione funkcje i  najważniejsze prace organizacyjne

  • od 2015 - kierownik Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości
  • od 2020 członek Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego (kadencja 2020-24)
  • od 2020 członek Senackiej Komisji  Statutu i Rozwoju (kadencja 2020-24)
  • od 2020 z-ca przewodniczącego Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej ds. Doktorantów  (kadencja 2020-24)
  • 2019 - 2020 - kierownik kierunku: Finanse i Rachunkowość
  • 2016 - 2019 - prodziekan ds. studenckich i kształcenia na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • 2016 - 2020  członek Senackiej Komisji ds. Kształcenia Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • 2016 - 2019 -  członek  Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia  na Uniwersytecie Rzeszowskim
  • 2016 - 2019 - członek Komisji ds. Okresowej Oceny Pracowników na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • 2009  - 2016 - konsultant wydziałowy ds. osób niepełnosprawnych na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego

Zakres tematyczny badań

  • rynkowe zachowania konsumentów i ich determinanty w kontekście rozwoju konsumpcji zrównoważonej i prosumpcji,
  • społeczno – ekonomiczne uwarunkowania rozwoju lokalnego, ze szczególnym uwzględnieniem roli marketingu terytorialnego w stymulowaniu przedsięwzięć   

Członkostwo w organizacjach

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu
  • Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania ( 2014 - 2020)

Prowadzone zajęcia

  • Podstawy marketingu
  • Marketing terytorialny
  • Marketing i strategie PR
  • Zarządzanie i marketing
  • Seminarium magisterskie

Zagraniczne staże i wyjazdy

  • Anglia (Derby)  -  wizyta studyjna w ramach projektu „Budowa potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego na poziomie europejskim”,  University of Derby Business, Computing and Law Faculty, The Derbyshire Business School, 24.09-01.10. 2010 r.
  • Austria  (Wiedeń) - staż dydaktyczny: The Vienna University of Economics and Business; Institute for International Economics and Development, Department of Economics,   19-24.10.2015 r.
  • Niemcy (Bawaria) - wyjazd studyjny w ramach projektu „Podejmowanie współpracy w zakresie tworzenia grup operacyjnych dotyczących produkcji i dystrybucji żywności ekologicznej na Podkarpaciu”, Plan Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 pt. „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”, 21-24  06. 2018 r.

Publikacje

Wykaz publikacji dr hab. Wiesławy Kuźniar


1. Surmacz, T.; Wierzbiński, B.; Kuźniar, W.; Witek, L. Towards Sustainable Consumption: Generation Z’s Views on Ownership and Access in the Sharing Economy. Energies 2024, 17, 3377 https://doi.org/10.3390/en17143377

2. Witek, L.; Kuźniar, W. Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers. Foods 2024, 13, 136. https://doi.org/10.3390/foods13010136

3. Kuźniar W, Kawa M, Kuźniar P, Witek L. WYBRANE ASPEKTY OGRANICZANIA MARNOTRAWSTWA ŻYWNOŚCI W KONTEKŚCIE ROZWOJU EKONOMII WSPÓŁDZIELENIA (2024);XXVI(1):139-153. https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.3119.

4. Kuźniar W., Szopiński W. 2024. Rola pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta na przykładzie Rzeszowa. Polityka i Społeczeństwo T. 22, nr 1, s. 231-244,
https://repozytorium.ur.edu.pl/items/f020af18-bdc1-47bc-8968-c7808aad3989
DOI: 10.15584/polispol.2024.1.15

5. Witek L, Kuźniar W., Korombel A. Andrejovska A. 2023. Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspective., Humanities and Social Sciences, Research Journal 30, No. 4 (2023) – part II, pp 403-416. DOI: 10.7862/rz.2023.hss.87


6. Kuźniar W., Wierzbiński B., 2023. Selected aspects of the sharing economy’s impact on local development, in the context of social benefits Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series – Issue No. 173, s. 389 – 400, DOI: http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2023.173.25 , https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2023/07/173-Kuzniar-Wierzbinski.pdf

7. Kuźniar W., Wierzbiński B., Schmeissner D., 2023. Aktywność konsumentów w zakresie konsumpcji współdzielonej i jej determinanty na przykładzie polskich i niemieckich konsumentów [w:] Zachowania podmiotów rynkowych w warunkach niepewności. Teoria i praktyka - wybrane zagadnienia. Red. J. Plichta, S. Brańka, K. Orzeł, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 169 - 182. ISBN 978-83-61597-97-1

8. Kuźniar W., Szopiński W. 2023. Event marketing w procesie umacniania relacji Polaków z narodem ukraińskim w warunkach wojny (na przykładzie Podkarpacia) [w:] ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА ÏÏ РЕГІОНІВ В KOHTEKCTI ГЛЗОБАЛЪНИХ ТРЕНДІВ: УПРАВЛІННЯ, АДМІНІСТРУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, Zaporizhzhya National Technical University Zaporoże, /Ukraina/, ISBN978-617-529-418-5, s. 366-369

9. Szopiński W, Kuźniar W.,2022. : Znaczenie badań jakościowych w procesie pozyskiwania informacji o konsumentach [w:] Bìznes-analìtika v upravlìnnì zovnìšn'oekonomìčnoû dìâl'nìstû : Materìali IX Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï, Kiïv, 17 bereznâ, Uporâd. O. A. Ìvaŝenko, Kiïv , s. 31 - 36


10. Wierzbiński, B.; Surmacz, T.; Kuźniar, W.; Witek, L. 2021. The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers. Agriculture, 11, 345. https://doi.org/10.3390/agriculture11040345

11. Kuźniar W. Surmacz T., Wierzbiński, B. 2021. The Impact of the Ecological Knowledge on Young Consumers’ Attitudes and Behaviours on the Food Market. Sustainability 13, 1984. https://doi.org/10.3390/su13041984

12. Witek L.; Kuźniar W. 2021. Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market. Sustainability, 13, 209. https://doi.org/10.3390/su13010209

13. Kuźniar W. 2021., The Importance of Dialogue and Cooperation with the Residents for Urban Development, on the Example of the City of Rzeszów.. Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series – Issue No. 152, s. 143 – 154. http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2021.152.11
http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2021/06/ZN-152_Kuźniar.pdf

14. Kawa M., Kuźniar W. 2021. Spółdzielnia socjalna jako forma sprzyjająca włączeniu społecznemu. [w:] Inclusive Development Innovations Generation: the National, Regional and International aspects. Zaporizhzhya National Technical University, Zaporoże /Ukraina/, s. 80-82

15. Kuźniar W., 2020. Znaczenie Internetu w procesie zakupu usług turystycznych [w:] Zachowania konsumentów. Wybrane problemy, red. nauk. A. Burlita, PWE, Warszawa 2020, s. 103 – 110, ISBN: 978-83-208-2394-3

16. Kuźniar W, Cyran K., 2020, Selected aspects of the residential property market in the context of creating a city image (an example from Rzeszów), Olsztyn Economic Journal, 2020, 15(1), 39–52,
a. ISSN 1897-2721 e-ISSN 2083-4675 DOI: 10.31648/oej.49

17. Kuźniar W. 2019. The image of a Smart City in the context of its impact on the residents. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej: seria Organizacja i Zarządzanie, numer 139, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, s. 257-265, http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2019.139.19, ISSN 1641-3466 ,
a. https://organizacjaizarzadzanie.blogspot.com/

18. Kawa M., Kuźniar W., 2019, Rola spółdzielczości w rozwoju społeczno-gospodarczym w Polsce [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Social Inequalities and Economics Growth, red. M.G. Woźniak, Zeszyt nr 59(3/2019). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów, s. 119-130, DOI 10.15584/nsawg, ISSN 1898-5084

19. Szopiński W. Kuźniar W. 2019, Oddziaływanie marketingu terytorialnego na rozwój miasta Sandomierz [w:] Inclusive Development Innovations Generation: the National, Regional and International Aspects, ISBN 978-617-529-245-7 Zaporizhzhia Polytechnic National University, Zaporoże (Ukraina) 2019, s. 284-286.

20. Kuźniar W., Kawa M., 2018, Konsumenci wobec regionalnych produktów tradycyjnych w kontekście ogólnoświatowych zmian w zachowaniach konsumentów na rynku żywności, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Problemy Rolnictwa Światowego, Tom 18 (XXXIII), Zeszyt 4, DOI, 10.22630/PRS.2018.18.4, s. 304 – 312. ISSN 2081-6960

21. W. Kuźniar, 2018, Kreowanie wartości marki terytorialnej w kontekście koncepcji współtworzenia wartości [w:] Budowanie i konstruowanie marki lokalnej, narodowej i wielokulturowej na pograniczu, red. J. Kurczewska, D. Wojakowski, „Pogranicze. Studia Społeczne”, tom XXXIII, s. 53 – 64. ISNN 1230 - 2392

22. Kuźniar W, Kawa M., 2018, Komunikacja marketingowa w jednostkach terytorialnych – od jednokierunkowego oddziaływania do interaktywnego dialogu, Handel Wewnętrzny, nr 4 (375) tom II, s. 49-59

23. Kawa M., Kuźniar W., 2018. Możliwości rozwoju drobnych gospodarstw rolnych poprzez wykorzystanie rozwiązań spółdzielczych. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, Nr 2, Europejskie Centrum Badawcze Drobnych Gospodarstw Rolnych Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, s. 27–37.

24. W. Kuźniar, T. Surmacz, M. Krzeszowska. 2018. Opportunities for consumer participation in service value creation, European Journal of Service Management, University of Szczecin, Vol. 26, (2/2018), s. 137 – 143.

25. Kuźniar W., Szopiński W., 2017, Bezpieczeństwo mieszkańców jako element wizerunku jednostek terytorialnych, Przegląd Nauk o Obronności, nr 4 2017, s. 49 – 60. ISNN 2450-6869

26. M. Kawa, W. Kuźniar, 2017, Skala zagrożenia ubóstwem i wykluczeniem społecznym, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 51, (3/2017), s. 329-339.
27. Kuźniar W., Surmacz T, Szopiński W. 2017. Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych wśród młodych konsumentów, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia, Vol. LI, 2, s. 143 – 150. (DOI:10.17951/h.2017.51.2.143)

28. Kuźniar W., Szopiński W., Wierzbiński W., Współudział mieszkańców w kreowaniu wizerunku jednostki terytorialnej, Marketing i Rynek, nr 10/2016, s. 257 – 266.

29. Kawa M., Kuźniar W., Spółdzielnie socjalne jako instytucje odpowiedzialności społecznej, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy , nr 48 (4/2016), s.389 – 401.

30. Kuźniar W., Kawa M., Kuźniar P., 2016, Konsumenci wobec bezpiecznych rozwiązań w zakresie produkcji żywności, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, Tom 16 (XXXI), Zeszyt 3, s. 243 – 250.

31. Kuźniar W., Witek L., 2016, Traditional Regional Products As Part of Unique Sales Proposition in Farm Tourism in Poland, Journal "Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development", Vol.16 (1)/2016, s. 249 – 252.

32. Kuźniar W. 2016, The Role of Residents in Increasing the Attractiveness of a Territorial Mega-product, Handel Wewnętrzny 4(363), lipiec – sierpień, s. 132 – 141.

33. Kuźniar W., Szopiński W., 2016, The use of social media by local government units to communicate with stakeholders, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy , nr 45 (1/2016), s. 247 – 254.

34. Kamiński M, Kuźniar W., Leszczyński M., Lisiecki M., Machowicz K., Oleksiewicz I., Perz P., 2016, Wymiar bezpieczeństwa państwa w dzisiejszym świecie, Rambler Press, red. I. Oleksiewicz, Warszawa, ss. 177.

35. Repetytorium z zarządzania WSPiA 2015

36. Kuźniar W., 2015, Postawy lokalnej społeczności wobec rozwoju turystyki wiejskiej i ich konsekwencje dla obszaru recepcji, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 42, s. 296 – 305.

37. Witek L., Kuźniar W., 2015, Ethnocentrism in behaviour of consumer on the organic food market [w:] Food Products Marketing. Concepts and research, red. M. Gębarowski, T. Hermaniuk, University of Maribor, Celje 2015, s. 172 – 181.

38. Kuźniar W., Szopiński W. 2015. Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta – wybrane aspekty. [w:] Przedsiębiorczość – perspektywą zmian. Pod red. K. Jaremczuka. Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu. Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania, Rzeszów, s. 399-410

39. Kuźniar W., Kawa M., 2015, Relacje jednostek samorządu terytorialnego z mieszkańcami w kontekście koncepcji współtworzenia wartości, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa w sferze publicznej i społecznej, red. nauk. A. Samlec. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 87. Problemy Zarządzana, Finansów i Marketingu nr 40, s. 279 -288.

40. Kuźniar W, Surmacz T. 2015, Zastosowanie koncepcji współtworzenia wartości w turystyce wiejskiej – wybrane aspekty, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 853, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 2 (30), Szczecin, s. 25-36.

41. Kuźniar W., 2014, Wpływ wybranych zmian w postawach i zachowaniach konsumentów na rozwój turystyki XXI w., Marketing i Rynek, 8/2014, PWE, Warszawa 2014, s. 1104 – 1109.

42. Lechwar M., Kuźniar W, 2014, Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii szansą na rozwój biogospodarki, Studia Ekonomiczne i Regionalne, Vol. 7, Nr 4, Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, s. 65 – 72.

43. Kuźniar W. 2013. Aktywność marketingowa gmin i jej oddziaływanie na rozwój turystyki wiejskiej (monografia), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego”, Rzeszów 2013, ss. 1-298.

44. Kuźniar W., 2013, Organizacyjne aspekty rozwoju marketingu terytorialnego w gminach turystycznych [w:] Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego „Polityki europejskie, finanse i marketing”, Nr 10 (59), Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 444 – 450.

45. Kuźniar W., 2013, Potencjał turystyczny jako element konkurencyjności wiejskiego obszaru recepcji na przykładzie Podkarpacia, Studia Ekonomiczne i Regionalne, Biała Podlaska, Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, s. 97 – 110.

46. Kuźniar W. 2012, Use of territorial marketing in development of rural tourism in Poland”, International Journal on GSTF Business Review Vol. 1 No. 4, April 2012, s. 140 – 142.

47. Kuźniar W. 2012, Enotourism as form of activating rural areas (on the basis of the province of podkarpackie), Journal of Management Policy and Practice vol. 13(4) 2012, North American Business Press, s. 117 – 120., ISSN 1913-8067

48. Kuźniar W., 2012, Wybrane aspekty rozwoju produktów markowych w turystyce wiejskiej [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Strategie marketingowe miast i regionów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 709, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 23, Szczecin, s.173 – 186.

49. Kuźniar W., 2012, Rola mieszkańców w kształtowaniu orientacji marketingowej jednostki terytorialnej, Handel Wewnętrzny, t. III, wrzesień – październik 2012, s. 432 – 439.

50. Kuźniar W., 2012. Podmioty promujące turystykę wiejską w kontekście rozwoju zintegrowanego produktu turystycznego (na przykładzie gmin województwa podkarpackiego) [w:] Wizerunek regionu o orientacji rynkowej, red. A. Siedlecka, A. A. Smarzewska, M. Zwolińska – Ligaj, J. Kamiński, Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska, s. 95 – 105.

51. Kuźniar W. Marketing w funkcjonowaniu jednostki terytorialnej (R III), Rozwój orientacji marketingowej jednostek terytorialnych w świetle wyników badań ankietowych (R VI) [w:] Przedsiębiorczość. Uwarunkowania i przejawy w procesie funkcjonowania samorządu terytorialnego, red. . K. Jaremczuk, WSPiA, Przemyśl-Rzeszów 2012., s. 56- 59, 122 -126.

52. Kuźniar W., 2012, Rola kwaterodawców w kształtowaniu relacji z agroturystami, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego [w:] Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr 701, Ekonomiczne Problemy Usług Nr 86, Szczecin, s. 289 – 300.

53. Kuźniar W. 2012, Aktywność promocyjna gospodarstw agroturystycznych jako wyraz marketingowej orientacji podmiotów turystycznych (na przykładzie województwa podkarpackiego) Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 678, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” nr 20, Nowoczesne koncepcje zarządzania, finansów, marketingu w teorii i praktyce jako odpowiedź na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji, Szczecin s. 109 – 119.

54. Kuźniar W., 2012, Wybrane aspekty rozwoju partnerstwa turystycznego w regionie w kontekście podnoszenia atrakcyjności wiejskiego obszaru recepcji [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Rozwój zrównoważony i problemy obszarów wiejskich, Zeszyt 29, red. G. Ślusarz, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012, s. 212 – 219.

55. Kuźniar W. 2012, Kształtowanie orientacji marketingowej jednostki terytorialnej w kontekście rozwoju turystyki wiejskiej ( na przykładzie woj. podkarpackiego),
a. Studia Ekonomiczne i Regionalne, Tom V, nr 1/2012, Wydawnictwo Państwowe j Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska, s. 77 – 85.

56. Kuźniar W. 2011, Procjes formowaninija imidża territorii i jego wlijanije na cjeljewyje rynki (Процесс формирования имиджа tерритории и его влияние на целевые рынки)[w:] GRANI, Naukowo-tjeorjeicieskij i gromadzcko-politicieskij almanach 5(79), Wjerjesjeń – Żowtjeń 2011, s. 94-98 (ISSN 2077-1800)

57. Kuźniar W. 2011. Postawy i oczekiwania względem władz i pracowników samorządowych jako przesłanka marketingowej reorientacji jednostek terytorialnych [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego . Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 663, Ekonomiczne Problemy Usług nr 75, Szczecin, s. 541 – 552.

58. Kuźniar W., 2011, Marketing w zarządzaniu organizacją [w:] Zarządzanie w zarysie, red. K. Jaremczuk, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu, Podręczniki uczelniane nr 109, Przemyśl – Rzeszów 2011, s. 113 – 120.

59. Kuźniar W. 2011. Wybrane aspekty kształtowania struktury produktu marketingowego regionu o wysokich walorach turystycznych (na przykładzie Bieszczadów) [w] Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 175, Wrocław 2011, s. 779 – 789.

60. Kuźniar W. 2011. Znaczenie segmentacji rynku w podnoszeniu atrakcyjności oferty gospodarstw agroturystycznych (na przykładzie woj. podkarpackiego), Handel Wewnętrzny, wrzesień – październik 2011, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2011, s. 183 – 189.

61. Kuźniar W., Szopiński W., 2011, Marketingowe formy wspierania przedsięwzięć turystycznych (na przykładzie Agencji Turystycznej Bieszczady Adventure) [w:] Turystyka i rekreacja w kreowaniu przedsiębiorczości – uwarunkowania i przejawy, red. L. Kaliszczak, Tom II, PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, s. 21 - 38

62. Kuźniar W., 2010, Rola produktów tradycyjnych w rozwoju usług agroturystycznych (na przykładzie województwa podkarpackiego), Acta Scientaiarum Polonorum, Oeconomia 9 (4) , s. 245 - 254

63. Kuźniar W., 2010, Role of promotion in management of a local governement unit (on the basis of seleceted communes in the province of prodkarpackie), Scientific Journal, No. 633, The University of Szczecin, Service Managment vol. 6, s. 29 – 39.

64. Kuźniar W., 2010. Image as the aim of marketing activity of a local government unit, Hradecke Ekonomicke Dny, Ekonomicky rozvoj a management regionu, Hradec Kralowe, Czechy, s. 223 - 227

65. Kuźniar W., 2010, Promocja produktów regionalnych i tradycyjnych w kontekście oddziaływania na konsumentów (na przykładzie woj. podkarpackiego) [w:] Komunikacja Rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary stosowania, red. B. Pilarczyk, Z. Wałkowski, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu nr 136, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 439-447

66. Kuźniar W., 2010, Rynek produktów regionalnych i tradycyjnych a proces globalizacji konsumpcji (na przykładzie województwa podkarpackiego) [w:] Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otocznia rynkowego, red. nauk. Sz. Figiel, PWE, Warszawa, s. 47 - 54

67. Kuźniar W., 2010. Potencjalne możliwości a realny stan rozwoju turystyki wiejskiej
a. w woj. podkarpackim – wybrane aspekty [w:] Potencjał turystyczny. Zagadnienia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 591, Ekonomiczne Problemy Usług nr 53, s. 515 – 524

68. Kuźniar W. 2010, Services in agrotourism as a chance to activate rural areas in the podkarpackie province, Scientific Journal, No. 574, The University of Szczecin, Service Managment vol. 5, s. 207 - 218

69. Kuźniar W., 2010, Obszary wykorzystania events marketingu w promocji walorów jednostki terytorialnej na przykładzie woj. podkarpackiego [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 696, Ekonomiczne Problemy Usług nr 57, s. 359 – 368

70. Szopiński W., Kuźniar W., 2010, Marketing partnerski jako podstawa budowania więzi z klientem (na przykładzie Zakładu Mięsnego „Smak-Górno”) [w:] Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i jedność, red. K. Jaremczuk, Tom II, Rozdział 59, Wyd. PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg, s. 495 - 512

71. Kuźniar W., Szopiński W., 2010, Marketingowe formy wspierania przedsięwzięć turystycznych i ich oddziaływanie na klientów (na przykładzie Agencji Turystycznej Bieszczady Adventure) [w:] Uwarunkowania przedsiębiorczości – różnorodność i jedność. T. II., red. K. Jaremczuk, Wyd. PWSZ w Tarnobrzegu,Tarnobrzeg s. 495-512

72. Kuźniar W., Szopiński W., 2010, Marketing lojalnościowy jako nowoczesna forma zarządzania relacjami z klientem w sferze handlu, Zeszyty Naukowe Instytutu Przedsiębiorczości i Zarządzania, red. Nauk. W. Kalita, L. Kaliszczak, Zeszyt nr 2, Tarnobrzeg 2010, s. 71 – 84

73. Kuźniar W., 2009, Rola Internetu w procesie komunikacji marketingowej jednostki terytorialnej (na przykładzie gmin województwa podkarpackiego) [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług, Nr 42, Szczecin 2009, s. 648 – 655

74. Kuźniar W. 2009. Rola czynnika ludzkiego w podnoszeniu jakości usług świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego [w:] Nowoczesna administracja publiczna. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr 573, Ekonomiczne Problemy Usług, Nr 45, s. 321 - 330

75. Kaliszczak L., Kuźniar W. 2009. Rola samorządu terytorialnego w kreowaniu funkcji turystycznej w wybranych gminach województwa podkarpackiego, Handel Wewnętrzny, numer specjalny, Warszawa, Listopad 2009, s. 197 – 205

76. Makarski S., Kuźniar W. 2009. Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną (rozdziały II, IV, V), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, ss. 1 - 191

77. Kuźniar W., Szopiński W. 2009, Marketingowa koncepcja zarządzania jednostką terytorialną i jej efekty (na przykładzie woj. podkarpackiego), Handel Wewnętrzny, numer specjalny, Warszawa, s. 253 -258

78. Kuźniar W., Szopiński W. 2009. Rola czynnika ludzkiego w handlu, w kształtowaniu satysfakcji klientów, Handel Wewnętrzny, numer specjalny, Warszawa, s. 177 - 187

79. Kuźniar W., Szopiński W. 2009. The role of administrative services marketing
a. in management of a local government unit. Scientific Journal. Nr 527, Service Managment vol. 4, The University of Szczecin, Szczecin , s. 177 – 182

80. Kuźniar W., 2009, Marketingowe wyzwania spółdzielczości handlowej wobec przeobrażeń w sferze handlu (na przykładzie PSS „Społem” w Rzeszowie) [w:] Możliwości i bariery rozwoju regionu, red. nauk. A. Czudec, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 275 – 286

81. M. Kawa, W. Kuźniar, 2009, Rola spółdzielczości jako instytucji w przeciwdziałaniu nierównościom ekonomicznym i społecznym [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Uwarunkowania instytucjonalne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 15, Rzeszów, s. 310 - 317

82. W. Szopiński, W. Kuźniar, 2009, Wpływ działalności Agencji Nieruchomości Rolnych na zmianę struktury obszarowej gospodarstw rolnych na Podkarpaciu [w:] Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom XI, Zeszyt 5, Warszawa – Poznań – Olsztyn, s. 302 - 306

83. Kuźniar W., Kawa M. 2008. Rola aktywności władz samorządowych w kształtowaniu wizerunku turystycznego jednostki terytorialnej [W:] Marketing terytorialny. Studia przypadków. Red. nauk. M. Florek, K. Janiszewska. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 67 - 75

84. Kuźniar W. 2008. Selected forms of supporting the local development of territorial units possessing tourist assets (on the example of the Bieszczady Mountains District) [w:] Hradecke ekonomicke dny 2008, Aktualni problemy rozvoje regionu. Sbornik vybranych prispevku. Univerzita Hradec Kralowe, Czechy, s. 81

85. Kuźniar W., Szopiński W. 2008. Rola marketingu terytorialnego w kreowaniu funkcji turystycznej na poziomie gminy (na przykładzie woj. podkarpackiego) [w] Współczesny Marketing. Trendy, działania. Red. nauk. G. Sobczyk. PWE, Warszawa, s. 509 – 515

86. Kuźniar W. 2008. The level of complaint handling in the sphere of services as an element shaping satisfaction of customers (on example of podkarpackie voivodship). Scientific Journal. No 449, Service Managment vol. 3, The University of Szczecin, Szczecin , s. 81 – 88

87. Kuźniar W. 2008. Rola usługodawcy w kształtowaniu satysfakcji i lojalności klientów (na przykładzie usług handlowych w województwie podkarpackim) [w:] Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości. Red. nauk. A. Panasiuk, K. Rogoziński. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług nr 20, Szczecin, s. 121 – 126

88. Szopiński W., Kuźniar W. 2008. Wpływ wybranych cech produktu na zachowanie konsumenta na przykładzie miasta Tarnobrzeg [w:] Kultura a rynek pod red. S. Partyckiego, T. 2, Wyd. KUL, Lublin, s. 75-80

89. Szopiński W, Kuźniar W. 2008. Rola informacji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych (na przykładzie województwa podkarpackiego) [w:] Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym tom 2 pod red. A. Stabryły, Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 482 -489

90. Szopiński W, Kuźniar W. 2008. Wybrane instrumenty walki konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych na przykładzie woj. podkarpackiego [w:] Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom X, Zeszyt 3, Warszawa – Poznań – Lublin, s. 526 - 530

91. Kuźniar W., 2008, Rola marki handlowej w oddziaływaniu na klientów (na przykładzie sieci sklepów dyskontowych) [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Specyfika marki we współczesnej gospodarce. Red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 26, Szczecin 2008, s. 121 - 128

92. Kuźniar W., Szopiński W. 2007. Konkurencyjność PSS „Społem” w Rzeszowie wobec przeobrażeń w sferze handlu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego nr 42 pod red. J. Kitowskiego, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 205 – 213

93. Kuźniar W, Grzybek M., Szopiński W. Territorial Marketing as Modern Concept of Communal Management (on the Example of some Communes in Podkarpackie Province) [W:] Hradecke ekonomicke dny 2007/ I, Ekonomicky rust a rozvoj regionu . Sbornik prispevku, Univerzita Hradec Kralowe, 2007, s. 455 -459

94. Szopiński W., Kuźniar W. 2007. Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój regionu w zakresie turystyki (przykład powiatu przemyskiego) [w:] Marketing technologiczny i marketing terytorialny pod red. T. Markowskiego, D. Trzmielaka, J. Sosnowskiego. PAN, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Biuletyn, Zeszyt 235, Warszawa 14 – 30

95. Kuźniar W, Szopiński W. 2007. Wpływ obsługi reklamacji na kształtowanie lojalnych postaw klientów [w:] Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności. Red. S. Makarski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 196 - 203

96. Kuźniar W. 2007. Wdrażanie marketingu terytorialnego na poziomie gminy jako innowacyjna forma zarządzania jednostką terytorialną [w:] Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Red. nauk. S. Makarski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 192 – 198.

97. Szopiński W, Kuźniar W. 2007, Kształtowanie pozytywnego wizerunku jednostki terytorialnej jako warunek konkurencyjności (na przykładzie gminy Żurawica) [w:] Konkurencyjność i innowacyjność regionów w warunkach globalizacji i metropolizacji przestrzeni. Red. nauk. J. Kot. Wyd. Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, s. 215 – 223

98. Kuźniar W., Szopiński W., Kaliszczak L. 2007. Współautorstwo trzech rozdziałów „Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego” pod red. nauk. S. Makarskiego. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007, s. 98 – 220

99. Kuźniar W., Szopiński W. 2007. Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem [w:] Przesłanki aktywności ludzkiej. Studium interdyscyplinarności pod red. K. Jaremczuka. Wyd. PWSZ w Tarnobrzegu, s. 280 – 299.

100. Grzybek M, Kuźniar K. 2006. Koncentracja przedsiębiorstw handlowych jako warunek konkurencyjności na rynku woj. podkarpackiego. Handel Wewnętrzny Numer Specjalny, s. 45 – 50

101. Grzybek M, .Kuźniar W. 2006. Instrumenty wykorzystywane w rozwoju marketingu partnerskiego (na przykładzie zakładów mięsnych województwa podkarpackiego) [W:] Marketing przyszłości. Trendy – strategie - instrumenty. Interakcje w kształtowaniu partnerstwa organizacji z otoczeniem. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 438., Szczecin , s. 158 – 162

102. Kuźniar W. Szopiński W. 2006. Konsument XXI wieku – opinie, postawy, oczekiwania (na przykładzie mieszkańców powiatu tarnobrzeskiego) [w:] Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne. Pod red K. Jaremczuka. PWSZ Tarnobrzeg: 728-741.

103. Sabik R, Kuźniar W. 2006. Atrakcyjność marketingowa produktu agroturystycznego ( na przykładzie powiatu jarosławskiego). Zeszyty Naukowe nr 4. Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Jaśle, Jasło s. 35 - 44

104. Kuźniar W. Szopiński W. 2006. Konsument i jego zachowanie na rynku jako element sukcesu przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe nr 1, PWSZ w Tarnobrzegu, s. 64 - 73

105. Kuźniar W., Szopiński W. 2006. Rola marketingu terytorialnego w procesie zarządzania gminą [w:] Realizacja koncepcji rozwoju zrównoważonego na szczeblu lokalnym pod red. K. Górki, L. Kaliszczak. Wyd. PWSZ Tarnobrzeg, s. 101 - 109

106. Kuźniar W, Dybka S. 2005. Ocena wybranych elementów jakości usług handlowych w opinii konsumentów woj. podkarpackiego [w:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości pod red. S. Makarskiego. Wyd. Uniwersytetu Rzszowskiego, Rzeszów378 – 383

107. Strojny J., Kuźniar W., Kaliszczak L.2005. Wlijanije rynoćnoj transformacji na preobrazowanija w roznićnoj torgowlje Polszi [w:] Ekonomika: probljemy teorii ta praktiki. Zbirnik naukowich prac. Wipusk 201, Tom IV, Dnipropietrowskij Nacionalnyj Uniwersytet, Dnipropietrowsk, s. 1068 – 1078


108. Dybka S., Kuźniar W. 2005. Kooperacja małych przedsiębiorstw handlowych jako warunek konkurencyjności na rynku Unii Europejskiej (na przykładzie województwa podkarpackiego) [w:] Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Tom 1. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, s. 166 – 171

109. Szopiński W., Kuźniar W. 2005. Rola ośrodków doradztwa rolniczego w zakresie wspierania działalności integracyjnej wśród producentów rolnych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Ekonomiczna. Ekonomika Rolnictwa 3. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 18- 25

110. Kuźniar W., Szopiński W. 2005. Marka handlowa jako element konkurencji obiektów wielkopowierzchniowych, na przykładzie hipermarketu Tesco w Rzeszowie [w:] Marketing Przyszłości. Trendy – strategie – instrumenty. Media w kreowaniu wizerunku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 414. Szczecin, s. 309 - 314

111. Strojny J. ,Kaliszczak L., Kuźniar W. 2005. Razwitje sjektora małych i crjednich prjedprijatij w Polszje w pjeriod ekonomicieskoj transformacji [w:] Ekonomika: probljemy teorii ta praktiki. Zbirnik naukowich prac. Wipusk 204, Tom III, Dnipropietrowskij Nacionalnyj Uniwersytet, Dnipropietrowsk, s. 1068 – 1078

112. Makarski S. Kuźniar W. 2005. Handel detaliczy w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Ekonomiczna.. Marketing i Zarządzanie 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 9 - 18

113. Makarski S., Kuźniar W. 2004. Analiza wybranych elementów działalności marketingowej banku (na przykładzie Pekao S.A. – Oddział w Przemyślu), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie 2, s. 9 – 18

114. Grzybek M., Kuźniar W. 2004. Organizacja dystrybucji środków produkcji dla rolnictwa w woj. podkarpackim. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Ekonomiczna. Ekonomika Rolnictwa 2. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s 7 – 15

115. Grzybek M., Kuźniar W. 2004. Handel detaliczny żywnością w woj. podkarpackim wobec integracji z Unią Europejską [w:] Sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Tom 1, s. 248 - 255

116. Kuźniar W. i współ. 2004. Przedsiębiorczość w procesie funkcjonowania samorządu terytorialnego. Praca pod red. K. Jaremczuka. WSAiZ w Przemyślu

117. Kuźniar W., Szopiński W. 2004 Wybrane narzędzia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych [w:] „Uwarunkowania przedsiębiorczości” pod red. K. Jaremczuka. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. S. Tarnowskiego w Tarnobrzegu, s. 259 – 268

118. Kuźniar W., Cyran K. 2003. Wpływ rozwoju wielkopowierzchniowych obiektów handlowych na zachowanie konsumentów na rynku (na przykładzie woj. podkarpackiego). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 44 – 52

119. Szopiński W. Kuźniar W. 2003. Wybrane formy pozarolniczej działalności producentów rolnych w agrobiznesie [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Uniwersytet Rzeszowski, s. 347 354

120. Kuźniar W. Szopiński W. 2003. Wybrane aspekty oceny jakości oferty agroturystycznej gmin bieszczadzkich w opinii turystów [w:] Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Lesku, Zeszyty Naukowe, Zeszyt 1, s. 75 - 82

121. Kuźniar W., Dybka S. 2003. Jakość obsługi klienta jako czynnik determinujący decyzje zakupowe konsumentów w woj. podkarpackim [w:] Jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Tom 1 s. 484 - 489

122. Kuźniar W., Cyran K. 2002. Uwarunkowania i perspektywy dystrybucji artykułów żywnościowych [w:] Agrobiznes 2002. Przemiany w agrobiznesie i obszarach wiejskich oraz ich następstwa. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Nr 941, Wrocław , s. 530 – 535

123. Kuźniar W. 2002 . Tendencje zmian w handlu detalicznym i ich ocena (na przykładzie woj. podkarpackiego) [w:] Prawno - organizacyjne i ekonomiczno - finansowe uwarunkowania rozwoju infrastruktury gospodarczej w Polsce i na Ukrainie". Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Przemyślu, nr 9, s.153 - 160

124. Kuźniar W. Kurek M. 2002 . Proces koncentracji w handlu detalicznym i jego oddziaływanie na konsumentów (na przykładzie Przemyśla) [w:] „Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa ". Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Przemyślu, nr 10, s.671 – 680

125. Grzybek M, Kuźniar W. 2002. Wpływ przeobrażeń w sferze handlu na rynkowe zachowania konsumentów produktów żywnościowych w woj. podkarpackim [w:] „Handel Wewnętrzny” , nr specjalny, IRWiK, Warszawa, s.50- 54

126. Makarski S., Kuźniar W. 2002. Zachowanie konsumenta na rynku [w:] „Konsument, Firma, Rynek”. Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie, s. 39 - 51

127. Kuźniar W. Hajduk G. 2002. Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce i woj. podkarpackim na tle sieci handlowej w Unii Europejskiej. Gospodarka. Administracja. Samorząd, nr 1-2, s.62- 68

128. W. Kuźniar, M. Woźniak. 2001. Agroturystyka w procesie poprawy jakości życia polskiego społeczeństwa [w:] Agrobiznes 2001. Rola agrobiznesu w kształtowaniu jakości życia. Prace Naukowe nr 901. Akademia Ekonomiczna. , Wrocław, s.267 – 274.

129. Woźniak M., Kuźniar W. 2001. Promocja działalności agroturystycznej jako czynnik ożywienia gospodarczego terenów wiejskich (na przykładzie gmin bieszczadzkich) [w:] „Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich”. IX Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, CDiEwR, Kraków, s. 136 – 142.

130. W. Kuźniar, K. Cyran. 2001. Wpływ strategii merchandisingu na postępowanie konsumentów na rynku [w:] „Strategie rozwoju firm handlowych”. Red. J. Sikorski. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, s. 134 – 139.

131. W. Kalita, W. Kuźniar. 2001. Wybrane problemy globalizacji handlu w Polsce [w:] „ Globalizacja i regionalizacja gospodarki w Europie Środkowo – Wschodniej na początku XXI wieku”, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów, s.183 – 188

132. W. Szopiński, W. Kuźniar. 2001. Znaczenie Ośrodków Doradztwa Rolniczego w spieraniu rozwoju regionalnego terenów wiejskich [w:] Rozwój regionalny w aspekcie integracji z Unią Europejską. Zeszyty Naukowe AR w Krakowie, Zeszyt 81, Kraków, s.342 - 345

133. Kuźniar W. 2001. Merchandising warunkiem sukcesu przedsiębiorstw handlowych [w:] Prawo – administracja – gospodarka w procesie transformacji ustrojowej Rzeczypospolitej Polskiej. Wyższa Szkoła Administracji i Zarządzania w Przemyślu. Zeszyty Naukowe nr 7, s 495 - 504

134. Woźniak M., Kuźniar W. 2000. Rola gospodarstw agroturystycznych jako specyficznych przedsiębiorstw w rozwoju atrakcyjnych krajobrazowo obszarów wiejskich [w:] „Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju obszarów wiejskich”. Konferencja. Naukowa. Akademia Podlaska, Siedlce, s 225-263

135. Kuźniar W., Szopiński W. 2000. Funkcjonowanie przedsiębiorstw handlowych w warunkach rynkowych [w:] „Przedsiębiorstwo w procesie transformacji”. Konferencja. Naukowa., WSAiZ, Przemyśl, s. 168 - 175

136. Grzybek M., Kuźniar W., Makarski S. 2000. Transformacja gospodarki a przedsiębiorczość w agrobiznesie. AR w Krakowie Wydział Ekonomii w Rzeszowie, s.s. 206

137. Woźniak M., Kuźniar W. 2000. Znaczenie agroturystyki w ożywieniu gospodarczym obszarów górskich (na przykładzie Podkarpacia) [w:] „Turystyka wiejska w perspektywie Europejskiej”. VIII Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, CDiEwR, Kraków, s. 149-160.

138. Kuźniar W. 1999. Potencjalne możliwości a realne szanse rozwoju agroturystyki w byłym województwie krośnieńskim [w:] Roczniki Naukowe SERiA, Tom I, z. 3, s. 149-154

139. Woźniak M., Kuźniar W. 1999. Dziedzictwo kulturowe Bieszczadów jako element jakości produktu agroturystycznego [w:] „Dziedzictwo kulturowe polskiej wsi a turystyka wiejska” VII Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, CDiEwR, Kraków, s.65-68

140. Woźniak M., Lazur W. 1998: Spokojny, opanowany, rozważny, system kształtowania turystyki wiejskiej [w:] „Zrównoważony rozwój turystyki wiejskiej- idee, działania, efekty”, VI Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, CDiEwR, Kraków, s. 21-27

141. Kuźniar W. 1998: Badania nabywców produktu agroturystycznego warunkiem sukcesu tej formy przedsiębiorczości, Zeszyty Naukowe AR w Krakowie, z. 51 „Agromarketing”, s. 299- 305

142. Makarski S., Kuźniar W. 1998: Strategia marketingu w agroturystyce (na przykładzie woj. krośnieńskiego) [w:] „Marketing i produkty markowe w turystyce wiejskiej”, Konferencja Naukowa, SGGW, Warszawa, s. 85-95

143. Woźniak M., Kuźniar W. 1998: Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości obszarów wiejskich o szczególnych walorach krajobrazowych ( na przykładzie woj. krośnieńskiego) [w:] ”Agrobiznes w krajach Europy Środkowej w aspekcie integracji z Unią Europejską”, V Kongres Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, AE Wrocław, s. 648-655.

144. Lazur W. 1997: Agroturystyka jako szansa aktywizacji obszarów wiejskich woj. krośnieńskiego [w:] „Agroturystyka w społeczno-ekonomicznym rozwoju środowiska wiejskiego”, Konferencja Naukowa, Biała Podlaska, s. 79-84

145. Makarski S., Lazur W.1997: Marketing usług agroturystycznych na przykładzie woj. krośnieńskiego [w:] „Przedsiębiorczość w agrobiznesie a rozwój terenów wiejskich”, Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Kraków-Trzcinica, s.576-573

146. Woźniak M., Lazur W. 1997: Jakość produktu agroturystycznego warunkiem sukcesu w turystyce wiejskiej [w:] „ Determinanty sukcesu w turystyce wiejskiej”, V Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, CDiEwR, Kraków, s. 41-47

147. Grzybek M., Lazur W. 1996. Zmiany w handlowej obsłudze ludności wiejskiej w płd.-wsch. Polsce [w:] „Zmiany w ekonomicznym otoczeniu rolnictwa" - Międzynarodowa Konferencja Naukowa. WSR-P w Siedlcach , s.148- 156

148. Woźniak M., Lazur W. 1996. Sieć detaliczna Bieszczadów - jej dostosowanie do potrzeb mieszkańców i turystów [w:] „Formy inicjatyw gospodarczych na obszarach wiejskich". Konferencja Naukowa - Polańczyk, s.49- 54

149. Grzybek M., Lazur W. 1996. Agroturystyka - pozarolniczą formą aktywności ludności wiejskiej. Rocznik Przemyski. Przemyśl, s. 63-70

150. Woźniak M., Lazur W. 1996. Agroturystyka a problemy ochrony środowiska naturalnego [w:] „Agroturystyka jako szansa aktywizacji gospodarczej wiejskich regionów turystycznych Małopolski Polskiej" - Konferencja Naukowa. Politechnika Rzeszowska, Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa - FAPA. Rzeszów, 69-75

151. Woźniak M., Lazur W. 1996. Kształtowanie infrastruktury turystycznej na obszarach o szczególnych walorach przyrodniczych - na przykładzie Bieszczadów [w:] IV Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne. „Kształtowanie standardów produktu turystycznego polskiej wsi", CDiEwR , Kraków, s. 77-82

152. Woźniak M., Lazur W. 1996: Wpływ sieci detalicznej na funkcjonowanie agroturystyki w Bieszczadach. Wiadomości Ziem Górskich 4 (8). Kraków, s.65-71

153. Lazur W. 1995: Obsługa handlowa ludności wiejskiej w woj. przemyskim [w:] „Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich w woj. przemyskim". AR Kraków Filia Rzeszów, TPN Przemyśl, ODR Korytniki. Przemyśl, s 49-59

154. Woźniak M., Lazur W. 1995. Teraźniejszość i szanse rozwoju spółdzielczości rolniczej w kompleksie agrobiznesu [w:] „Agrobiznes - stan i możliwości rozwoju", Międzynarodowa Konferencja Naukowa, WSR-P w Siedlcach, s. 181-195

155. Lazur W. 1995. Obsługa handlowa ludności wiejskiej w woj. krośnieńskim [w:] „Pozarolnicze przedsięwzięcia gospodarcze na obszarze wiejskim woj. krośnieńskiego". TPN Przemyśl, ODR Iwonicz, AR Kraków Filia Rzeszów, s. 45-54


156. Makarski S., Lazur W. 1994: Ochrona konsumenta na rynku [w:] „Możliwości wykorzystania badań Wydziału Ekonomii w doskonaleniu ekonomiki produkcji rolniczej i handlowej obsługi wsi w regionie Polski płd.-wsch". AR Kraków Filia Rzeszów. Małopolskie Stowarzyszenie Doradztwa Rolniczego, s. 187-192

157. Grzybek M., Lazur W., 1994. Przedsiębiorczość handlowa [w:] „Alternatywne źródła dochodów ludności wiejskiej”, Biuletyn Regionalny ZDR nr 309, Kraków, s.127-135


ARTYKUŁY O CHARAKTERZE POPULARNO – NAUKOWYM

1. Lazur W. 1995. „W ochronie konsumenta". Gospodarstwo Domowe EKO DOM. nr 1, s.15-17

2. Kuźniar W., 2012, Marketing w agroturystyce. Znaczenie segmentacji rynku w świadczeniu usług agroturystycznych, Biuletyn informacyjno – handlowy, Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale, nr 4/2012, s. 23

3. Kuźniar W., 2012, Marketing w agroturystyce. Produkt turystyczny w ujęciu marketingowym, Biuletyn informacyjno – handlowy, Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale, nr 5/2012, s. 24 -25.

4. Kuźniar W., 2012, Marketing w agroturystyce. Promocja usług agroturystycznych, AgroPodkarpacie, Miesięcznik Podkarpackiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego i Podkarpackiej Izby Rolniczej, nr 1/2012, s. 31.

RAPORTY SPECJALISTYCZNE

Kuźniar W. Wierzbinski B., Surmacz T., Dybka S., Cyran K., Nojszewska E. 2016. Rola Sanofi jako partnera polskiej gospodarki ze szczególnym uwzględnieniem regionu Podkarpacia. Wydział Ekonomii UR, Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Warszawa. str.1-40. (raport specjalistyczny)