Dr Piotr Cyrek
- telefon: 17 872 16 22
- e-mail: pcyrek@ur.edu.pl
- adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój: D1-316
- profil naukowy Google Scholar
Stanowisko
- Adiunkt
Prowadzone zajęcia
- Techniki sprzedaży usług
- Techniki sprzedaży usług finansowych
- Kształtowanie relacji z klientem na rynku usług finansowych
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Marketing bankowy i techniki wspierania sprzedaży
- Strategie i techniki negocjacyjne w biznesie i na rynku pracy
- Techniki obsługi klienta w usługach publicznych
- Partnerstwo publiczno-prywatne
- Zrównoważony rozwój gospodarki regionalnej
- Wielofunkcyjny rozwój gospodarki lokalnej
- Ekonomika i organizacja gospodarki turystycznej
Zainteresowania naukowe
- Handel detaliczny
- Skuteczność i efektywność strategii marketingowych w przedsiębiorstwach handlu detalicznego
- Ekonomiczne i pozaekonomiczne uwarunkowania zachowań nabywczych klientów
- Stosunek klientów do przekształceń w sferze handlu detalicznego
- Znaczenie zasobów ludzkich w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
- Kompetencje interpersonalne
- Techniki negocjacyjne
Publikacje
- Cyrek Magdalena, Cyrek Piotr, Rural Specificity as a Factor Influencing Energy Poverty in European Union Countries , "Energies", Volume:15, Issue: 15, 2022, s. 1-26, ISSN 1996-1073, https://doi.org/10.3390/en15155463
- Cyrek Magdalena, Cyrek Piotr, Does Economic Structure Differentiate the Achievements towards Energy SDG in the EU?, Energies, ISSN 1996-1073, 2021, 14(8), 2229, s.1-18, https://doi.org/10.3390/en14082229
- Cyrek Magdalena, Cyrek Piotr, Sectoral Structures and Regional Economic Development in European Union, [w:] Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the era of Global Pandemic, Khalid S. Soliman (red.), Proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain, International Business Information Management Association (IBIMA) 2020, ISBN: 978-0-9998551-5-7, s. 7792-7799.
- Cyrek Piotr, Międzypokoleniowe zróżnicowanie barier realizacji zakupów przez Internet [w:] Nowoczesna komunikacja na globalnym rynku, ISBN 978-83-7972-376-8, red. Agnieszka Smalec, Grażyna Rosa, Uniwersytet Szczeciński, 2020, s. 61-79.
- Cyrek Piotr, Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne [w:] Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, ISBN 978-83-8030-354-6, red. Bogdan Mróz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2020, s. 189-200.
- Cyrek Piotr, Diversification of customer shopping styles as a result of changes in the weekly work schedules of retail outlets, Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, ISSN 2353-8503, eISSN 2353-8414, Vol. 36, Issue 2, 2020, s. 45-60, https://doi.org/10.2478/minib-2020-0016
- Cyrek Magdalena, Cyrek Piotr, Socio-economic tensions and government social spending across the EU countries [w:] Demokracie a postdemokracie v Evropské unii – aktuální náměty a možná východiska, red. J. Bílý i in., ISBN 978-80-7556-066-7, Vysoká škola evropských a regionálních studií, České Budějovice 2020, s. 31-41.
- Cyrek Piotr, Modyfikacje asortymentowe w przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością, Przegląd Prawno-Ekonomiczny, ISSN 1898-2166, Nr 49 (4/2019), s. 9-25, DOI: 10.31743/ppe.9941
- Cyrek M., Cyrek P., Rozdział 2.1 The Benefits of European Integration in the Opinion of Sub-Carpathian Food Retail Trade Entrepreneurs, s. 56-66 [w:] J. Dušek i in., Kauzalita rozvoje obcí a regionů z pohledu integračních procesů, daňové politiky a cestovního ruchu, Vysoká škola evropských a regionálních studií, wyd.1, České Budějovice 2019, 119 s. ISBN 978-80-7556-050-6.
- Cyrek P., 2018, Zmiany sytuacji materialnej i gospodarowanie dochodem w gospodarstwach domowych, Marketing i Zarządzanie, 2(52), 17-27. DOI: 10.18276/miz.2018.52-02. ISSN: 2450-775X (1509-0507)
- Cyrek M., Cyrek P., 2018, Difference in Consumption Between Urban and Rural Households. Economic Sciences for Agribusiness and Rural Economy, (2), 68-74. https://doi.org/10.22630/ESARE.2018.2.7 (Proceedings of the 2018 International Scientific Conference ECONOMIC SCIENCES for AGRIBUSINESS and RURAL ECONOMY Warsaw, 7-8 June 2018 SGGW)
- Cyrek P., 2018, Rozdział 21. Marketing a zarządzanie marketingowe [w:] Zarządzanie organizacjami P. Lenik (red.) Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie, Krosno, s. 483-516. ISBN: 978-83-64457-40-1
- Cyrek P., 2018, Częstotliwość zmian w asortymencie przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością „Handel Wewnętrzny” Warszawa, maj-czerwiec, nr 3(374). s. 94-105. ISSN: 0438-5403
- Cyrek M., Cyrek P., Rozdział 2.1 Economic structure and inclusive society in the integrated regions of the Central and East Europe, s. 48-58 [w:] J. Dušek i in., Management rozvoje regionů ve středoevropské perspective, Vysoká škola evropských a regionálních studií, wyd.1, České Budějovice 2018, 129 s. ISBN 978-80-7556-030-8.
- Cyrek P. 2017, Determinanty wyboru dostawców w podkarpackich przedsiębiorstwach handlu detalicznego żywnością [w:] Handel wewnętrzny w Polsce 2012-2017. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 224-246. ISSN: 1899-7988
- Cyrek, P. (2017). Motywy wprowadzania nowych pozycji asortymentowych w podmiotach handlu detalicznego żywnością. Marketing i Zarządzanie, 2 (48), 277–287. DOI: 10.18276/miz.2017.48-26.
- Cyrek P., 2017, Wybrane aspekty polityki personalnej w przedsiębiorstwach handlu detalicznego [w:] Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania współczesności. D. Tworzydło, H. Kawalec (red.), Wyd. Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko, Rzeszów, s. 61-81. ISBN: 978-83-64879-02-9.
- Cyrek P., 2017, Destimulants for Activities Supporting Development of Employees’ Competencies at Retail Trade Enterprises, „Handel Wewnętrzny” Warszawa, styczeń-luty, nr 1(366). s. 16-29. ISSN: 0438-5403
- Cyrek P. 2016, Motywy podejmowania działalności gospodarczej w handlu detalicznym [w:] Handel wewnętrzny w Polsce 2011-2016. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 161-179. ISSN: 1899-7988
- Cyrek P. 2016, Deklaracje i zachowania przedsiębiorców handlu detalicznego w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników. Marketing i Zarządzanie, 3 (44) (Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego), s. 393–405. DOI: 10.18276/miz.2016.44-36
- Cyrek P., Grzybek M., Makarski S., 2016, Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
- Cyrek P., 2016, Kluczowe cechy pracowników w rozwoju przedsiębiorstw handlowych, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej nr 113 (2016), s. 105-116.
- Cyrek P., 2016, The Recognisability of the Fair Trade Idea in the Context of Universal Access to Information, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” nr 45 (1/2016), s. 497-505, DOI: 10.15584/nsawg.2016.1.50
- Cyrek P., 2015, Skala wykorzystania usług podmiotów zewnętrznych przez podkarpackie podmioty handlu detalicznego żywnością [w:] Handel wewnętrzny w Polsce 2010-2015. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 323-341.
- Cyrek P., 2015, Opakowanie jako źródło informacji o produktach żywnościowych. [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z otoczeniem. Red. nauk. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 866, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 39, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 9-21. DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-01