Dr Wiesław Szopiński
- telefon: (17) 872 1618
- e-mail: [email protected]
- adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój: D1-110
Stanowisko
- adiunkt w grupie pracowników dydaktycznych
Prowadzone zajęcia
- Badania marketingowe rynku
- Analiza rynku i konkurencji
- Metody badań rynku i konkurencji
- Rynek usług finansowych
- Marketing relacyjny
Zainteresowania naukowe
- Tworzenie relacji z klientami
- Aktywność marketingowa jednostek terytorialnych
Publikacje
- Szopiński Wiesław, Kuźniar Wiesława, Znaczenie badań jakościowych w procesie pozyskiwania informacji o konsumentach (31-36), [w:] БІЗНЕС-АНАЛІТИКА В УПРАВЛІННІ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ, МАТЕРІАЛИ IX МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ, Київ, Інтерсервіс 2022, ISBN 978-966-999-251-2, ss. 416.
- Szopiński Wiesław, Surmacz Tomasz, Konsumpcja kolaboratywna jako podstawa ekonomii współdzielenia (406-408) [w:] Inclusive Development Innovations Generation: the National, Regional and International aspects, Zaporizhzhia- Ukraina, 2021, ISBN:978-617, ss. 409.
- Szopiński Wiesław, Kawa Marta, Surmacz Tomasz, The role of corporate social responsibility in development of communication with external stakeholders and environmental protection – an example of a telecommunications company, Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management, ISSN 1641-3466, No. 152, 2021, s. 209-217, http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2021.152.16
- Grzybek Maria, Szopiński Wiesław, The Scope And Significance Of The Relationship Between An Enterprise And The Social Environment In The Region, Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska,2019, ISSN 1641-3466, nr 139, s. 169-177, https://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2019.139.12
- Szopiński Wiesław, Kuźniar Wiesława, Oddziaływanie marketingu terytorialnego na rozwój miasta Sandomierz [w:] Inclusive Development Innovations Generation: the National, Regional and International Aspects, ISBN 978-617-529-245-7, Zaporizhzhia Polytechnic National University, Zaporoże (Ukraina) 2019, s. 284-286.
- Grzybek M, Szopiński W. 2018. Znaczenie reklamy w postrzeganiu i kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów z gmin wiejskich województwa podkarpackiego. ZN SGGW w Warszawie, Problemy Rolnictwa Światowego Vol. 18 (XXXIII) No.3, s. 134-143 (DOI: 10.22630/PRS.2018.18.3.72
- Szopiński W. 2018. Sposoby wykorzystania wybranych narzędzi marketingowych w budowaniu lojalności klientów Banku WBK w Jaroslawiu. [w:] Inclusive Development Innovations Generation: the National, Regional and International Aspects, Narodowy Uniwersytet Techniczny w Zaporożu, Zaporoże /Ukraina/, s. 337-339
- Grzybek M., Szopiński W. 2018. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na terenie gmin miejsko-wiejskich. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, Nr 1 Europejskie Centrum Badawcze Drobnych Gospodarstw Rolnych Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, s. 93–106 (DOI: 10.15576/PDGR/2018.1.93)
- Kuźniar W. Szopiński W. 2018. Resident safety as an element of territorial unit’s image. „Przegląd Nauk o Obronności”, nr 4/2018
- Szopiński W., Kuźniar W. 2017. Wpływ merchandisingu na decyzje zakupowe klientów sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce. [w:] Społeczeństwo, religia, kultura, nauka, technika, edukacja, gospodarka w warunkach współczesnych globalnych wyzwań dla Ukrainy i Polski. Narodowy Uniwersytet Techniczny w Zaporożu, Zaporoże /Ukraina/, s. 143-145
- Grzybek M, Szopiński W. 2017. Zachowania konsumentów na rynku produktów regionalnych i tradycyjnych. ZN SGGW w Warszawie, Problemy Rolnictwa Światowego Vol. 17 (XXXII) No.1, s. 43-52
- Kuźniar W., Surmacz T, Szopiński W. 2017. Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych wśród młodych konsumentów, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia, Vol. LI, 2, s. 143 – 150. (DOI:10.17951/h.2017.51.2.143)
- Kuźniar W., Szopiński W. 2016. The Use of Social Media by Local Government Units to Communicate with Stakeholders [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Social Inequalities and Economic Growth. Red. Nauk. M.G. Woźniak, Zeszyt 45 (1/2016), Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 247-254
- Grzybek M, Szopiński W. 2016. Preferencje konsumentów z województwa podkarpackiego podczas zakupu spożywczych produktów ekologicznych. ZN SGGW w Warszawie, Tom 16 (XXXI), s. 106-113.
- Szopiński W. 2016. Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój gminy. Handel wewnętrzny. Nr 5(364), s. 295-304
- Kuźniar W., Szopiński W., Wierzbiński B. 2016. Współudział mieszkańców w kreowaniu wizerunku jednostki terytorialnej. „Marketing i Rynek” nr 10/2016, s. 257-266
- Szopiński W., Grzybek M. 2015. Wpływ segmentacji rynku na koncepcję produktu agroturystycznego. [w:] Zachowania nabywcze konsumentów a kierunki rozwoju współczesnej organizacji, marketingu i handlu, Red. Nauk. G. Rosa, D. Dąbrowski, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 875, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 41 Tom 2, Szczecin, s. 165-176
- Kuźniar W., Szopiński W. 2015. Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta – wybrane aspekty. [w:] Przedsiębiorczość – perspektywą zmian. Pod red. K. Jaremczuka. Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu. Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania, Rzeszów, s. 399-410
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Zarządzanie systemem CSR w przedsiębiorstwie branży mięsnej reakcją na nowe trendy w zachowaniach konsumentów. Handel Wewnętrzny nr 4 (357), s. 252-262
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Rodzaje i wpływ działań marketingowych kreujących lojalność klientów firmy telekomunikacyjnej. [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Konsument na tle zmian zachodzących w otoczeniu. Red. Nauk. G. Rosa, A. Smalec, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 865, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 38, Szczecin, s. 243-251
- Grzybek M., Szopiński W. 2015. Działania organów państwowych i administracji samorządowej w ocenie właścicieli gospodarstw rolnych województwa podkarpackiego. [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Człowiek, ekonomia, system w modernizacji dla zintegrowanego rozwoju. Red. Nauk. M.G. Woźniak, Zeszyt 42 (2/2015) Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 306-316