Mgr Hubert Leśniak
- Stopień naukowy, imię i nazwisko pracownika
mgr Hubert Leśniak
- telefon: 17 872 1645
- e-mail: hlesniak@ur.edu.pl
- adres: ul. M. Ćwiklińskiej 2, 35-601 Rzeszów, pokój 202
ORCID: 0009-0003-8766-0000
- Zakres badań naukowych
Zajmuję się alfabetyzmem finansowym i edukacją ekonomicznej, finansowej i w zakresie przedsiębiorczości. Interesuję się bankowością oraz działaniami banku centralnego.
Według klasyfikacji JEL: L26, G21, G1, A2
- Publikacje
- 3 najważniejsze publikacje
- Machowski, H. Leśniak, (2023). Inwestycje alternatywne jako szansa rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, (s. 54-64), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Leśniak, A. Nemerenco, D. Kulcha, J. Ćwikliński, (2022). Macroeconomic determinants of international development of Poland, Moldova and Ukraine 2011–2022, Transborder Economics. Vol. 4, No. 2, pp. 75–86.
- Leśniak, (2022). Sytuacja makroekonomiczna Stanów Zjednoczonych Ameryki w latach 2010–2021. (w:) T. Łączka (red.) Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, (s. 89-98), tom 31, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
- publikacje z 3 ostatnich lat
- Machowski, H. Leśniak, (2023). Inwestycje alternatywne jako szansa rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, (s. 54-64), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Leśniak, (2023). Charakterystyka pierwszej fali uchodźców wojennych z Ukrainy w perspektywie polskiego rynku pracy. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXIV International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 120-128), Alfred Nobel University, Dnipro.
- Leśniak, A. Nemerenco, D. Kulcha, J. Ćwikliński, (2022). Macroeconomic determinants of international development of Poland, Moldova and Ukraine 2011–2022, Transborder Economics. Vol. 4, No. 2, pp. 75–86.
W Frodyma, K. Pasternak, K. Traciak, H. Leśniak, (2022). Sytuacja pandemiczna jako źródło zmian w komunikacji biznesowej przedsiębiorstw na Podkarpaciu – wyniki badań bezpośrednich. (w:) A. Bajdak, Z. Spyra (red.) Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wyzwania w dobie pandemii COVID-19, (s. 125-141), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Leśniak, (2022). „Gorzka pigułka” – proces leczenia inflacji. (w:) A. Chojnacka, P. Guziewicz (red.) Co zmienilibyśmy w Polsce i Europie? Eseje członków Akademii EFC 2022, (s. 201-207) Centrum Myśli Strategicznych.
- Leśniak, (2022). Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju województwa podkarpackiego. (w:) K. Sieradzka (red.) Współczesne wyzwania ekonomii-wybrane aspekty, (s. 119-132), Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.
- Leśniak, (2022). Sytuacja makroekonomiczna Stanów Zjednoczonych Ameryki w latach 2010–2021. (w:) T. Łączka (red.) Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, (s. 89-98), tom 31, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
- Leśniak, (2022). Polityka pieniężna Narodowego Banku Polskiego w dobie spowolnienia gospodarczego. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXII International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 54-58), Alfred Nobel University, Dnipro.
- Leśniak, (2022). Przedsiębiorczy krajobraz Polski oraz Niemiec w latach 2011-2021. (w:) Transformation of economics and institutions in the new geostrategic realities, Materials of XXXIII International Scientific and Practical Conference of Young Scientists and Students, (s. 127-136) Alfred Nobel University, Dnipro.
- Reyes, W. Skuza, H. Leśniak, (2022). The differences in the development of the entrepreneurship between Poland and Spain, Transborder Economics, Vol. 4, No. 2, pp. 103–116.