Oferta badawczo-wdrożeniowa
Instytut Ekonomii i Finansów oferuje szeroki zakres usług, o charakterze badawczo-wdrożeniowym, realizowanych przez pracowników naukowych dla jednostek sektora prywatnego i publicznego.
Oferta adresowana dla sektora prywatnego obejmuje:
- badania rynkowe i marketingowe w zakresie:
- oceny potencjału konkurencyjnego i przewag konkurencyjnych,
- technik sprzedaży, kanałów dystrybucji i komunikacji,
- analizy satysfakcji klientów,
- analizy otoczenia przedsiębiorstw (ekonomicznego, rynkowego, demograficznego, kulturowego, technicznego, naturalnego, prawnego),
- tworzenie narządzi badawczych (kwestionariuszy ankiet i wywiadów),
- analizę i interpretację danych z wykorzystaniem metod statystycznych,
- prognozowanie zjawisk rynkowych i rozwoju firm,
- opracowanie strategii marki, jej pozycjonowania, rebrandingu, komunikacji marki,
- przygotowanie, wdrażanie i analizę skuteczności kampanii promocyjnych (w tym realizowanych w Internecie np. w z wykorzystaniem mediów społecznościowych),
- opracowanie strategii rozwoju przedsiębiorstw,
- analizę dostępności zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju działalności,
- doradztwo z zakresu rozwoju przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych (strategia/plan rozwoju eksportu),
- doradztwo z zakresu zarządzania projektami, przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów współfinasowanych z funduszy unijnych,
- analizy ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw,
- przeprowadzenie oceny kondycji przedsiębiorstwa,
- wycenę przedsiębiorstw,
- audyty podatkowe,
- doradztwo w zakresie oceny skutków podatkowych realizowanych i planowanych przedsięwzięć (np. rozliczeń podatkowych projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych, rozliczeń Vat)
- doradztwo z zakresu IT, tworzenia i pozycjonowania stron internetowych, wdrażania systemów e-handlu.
Oferta adresowana dla sektora publicznego obejmuje:
- badania rynkowe i marketingowe w zakresie:
- oceny potencjału konkurencyjnego i atrakcyjności inwestycyjnej jednostek terytorialnych,
- analizy warunków funkcjonowania podmiotów gospodarczych na obszarze gminy/powiatu/województwa/regionu w zakresie otoczenia: ekonomicznego, rynkowego, demograficznego, kulturowego, technicznego, naturalnego),
- diagnostyki aktywności środowisk lokalnych (postaw przedsiębiorczych, aktywizacji społeczno-kulturowej młodzieży i osób starszych),
- diagnozy warunków życia mieszkańców, ich potrzeb i oczekiwań,
- analizy satysfakcji klientów (interesantów) z obsługi w jednostkach administracji publicznej,
- tworzenie narządzi badawczych (kwestionariuszy ankiet i wywiadów),
- analizę i interpretację danych z wykorzystaniem metod statystycznych,
- prognozowanie zjawisk rynkowych,
- opracowanie strategii rozwoju Jednostek Samorządu Terytorialnego,
- doradztwo z zakresu zarządzania projektami, przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów współfinasowanych z funduszy unijnych,
- analizę dostępności zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju jednostek publicznych,
- analizy ekonomiczno-finansowe oraz ocenę kondycji jednostek publicznych,
- doradztwo w zakresie rozliczeń podatkowych projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych, rozliczeń Vat
- przygotowanie strategii i prowadzenie kampanii promocyjnych/wizerunkowych (np. wśród potencjalnych inwestorów, turystów),
- przygotowanie, wdrażanie i analizę skuteczności działań promocyjnych realizowanych w Internecie (w tym kampanii prowadzonych z wykorzystaniem mediów społecznościowych),
- doradztwo z zakresu IT, tworzenia i pozycjonowania stron internetowych,
Proponujemy ponadto realizację szkoleń w zakresie wymienionych powyżej zagadnień.
Szczegółowe informacje dotyczące oferty i możliwości współpracy można uzyskać u koordynatorów:
dr Kazimierz Cyran – tel. 503-940-953, e-mail:[email protected]
dr Sławomir Dybka – tel. 505-575-650, e-mail:[email protected]