Aktualności / News

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach - raport

Miło nam poinformować, że ukazała się publikacja:

Pisula, E., Płatos, M., Banasiak, A., Danielewicz, D., Gosztyła, T., Podgórska-Jachnik, D., Pyszkowska, A., Rumińska, A., Winczura, B. (2024). Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją. Kraków: Impuls.

Opracowanie jest raportem z obszernego badania sytuacji studentek i studentów neuroatypowych, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z siedmiu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju. Merytoryczną opiekę nad pracami badawczymi i powstawaniem niniejszej publikacji sprawowali prof. Ewa Pisula i dr Mateusz Płatos z Uniwersytetu Warszawskiego.

Jednym ze współautorów jest dr Tomasz Gosztyła z Instytutu Psychologii UR.

Raport dostarcza bogatych informacji na temat przebiegu studiowania, aktywności na uczelni i mocnych stron studiujących, ale też zgłaszanych potrzeb, doświadczanych trudności i otrzymywanego wsparcia oraz zagadnień związanych z kontekstem społecznym i zdrowiem psychicznym studentek i studentów.

Dostęp do bezpłatnego e-booka: Neuroróżnorodność na polskich uczelniach (impulsoficyna.com.pl)

wstecz