mgr Monika Szczygieł-Boczar

  • Jednostka:
    Instytut Pedagogiki
  • Budynek: ul. Ks. Jałowego 24
  • Pokój: 2
  • Nr telefonu: 17 872 18 04
  • Email: [email protected]
  • ORCID: 0000-0001-5426-0009
  • Konsultacje: Czwartek 10.00 - 11.30

Informacje

Asystent w grupie pracowników dydaktycznych w Zakładzie Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w Instytucie Pedagogiki.

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku pedagogika opiekuńczo - wychowawcza (UR Rzeszów) oraz studiów podyplomowych z zakresu Terapii pedagogicznej (UR Rzeszów), Edukacji wczesnoszkolnej i projektowania materiałów dydaktycznych (UR Rzeszów). Ukończyła również Państwowe Studium Kulturalno - Oświatowe w Krośnie na kierunku taniec.

Wieloletni wychowawca w placówkach socjalizacyjnych i terapeutycznych.

Ukończone kursy:

  • Terapia tańcem metodą Detlefa Kapperta - Polskie Stowarzyszenie Choreoterapii z siedzibą w Poznaniu.

  • Metoda Ruchu Rozwijającego, bazującego na pracy Weroniki Sherborne, I stopnia Ośrodek Doradczo-Szkoleniowy GREMI z siedzibą w Łańcucie.

  • Praca z dzieckiem z FAS i ze spektrum FAS. Projekt: Bliżej rodziny- szkolenia dla kadry systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej.

  • Profilaktyka uzależnień i zachowań ryzykownych młodzieży. Projekt: Bliżej rodziny- szkolenia dla kadry systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej - ROPS Rzeszów.

  • Autyzm, Zespół Aspergera, dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Projekt: Bliżej rodziny- szkolenia dla kadry systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej - ROPS Rzeszów.

  • Metoda dialogu motywującego-praca z trudnym nastolatkiem. Projekt: Bliżej rodziny- szkolenia dla kadry systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej- ROPS Rzeszów.

  • Zachowania człowieka. Biopsychiczne uwarunkowania tzw. zachowań trudnych. Strategie postępowania terapeutycznego. Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób
    z Upośledzeniem Umysłowym w Warszawie.

Do najważniejszych zainteresowań naukowych należą:

  • wpływ zagrożeń cywilizacyjnych na wychowanie dzieci i młodzieży

  • praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

  • terapia przez sztukę w szkole i w przedszkolu

  • wykorzystanie pedagogiki zabawy w pracy pedagogicznej