dr Sławomira Pusz
- Jednostka:
Instytut Pedagogiki - Budynek: ul. Ks. Jałowego 24
- Pokój: 125
- Nr telefonu: tel. (17) 872 1823
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0003-3273-7974
- Konsultacje dla studentów: tydzień A piątek, godz. 10:15 - 11:00, tydzień B poniedziałek godz. 9:30 - 10:30
Informacje
Publikacje
- Edukacja kulturowa uczniów klas I-III szkoły podstawowej w świetle podstawy programowej i podręcznika "Szkolni przyjaciele". - Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 2021, vol. 16, nr 1, s. 151-164
- Wrażliwość uczniów klas II i III szkoły podstawowej na potrzeby ludzi, na przyrodę i kulturę W: Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole / redakcja naukowa Jan Rajmund Paśko ; Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Tarnów, Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej: 2019, S. 143-154
- Gry dydaktyczne tworzone przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej. - Kwartalnik Edukacyjny, 2018, nr 3(94), s. 47-57
- Wychowanie do twórczości w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2016, t. 4, s. 207-215
- Dziecko jako twórca : opowiadania tworzone przez dzieci kończące edukację przedszkolną W: Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka / redakcja naukowa Alicja Ungeheuer-Gołąb, Urszula Kopeć. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2016, S. 330-338
- [współaut.] Dolata E Wczesna edukacja dziecka : implikacje do praktyki pedagogicznej / red. naukowa Elżbieta Dolata, Sławomira Pusz. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, 240 s.
- Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty W: Wczesna edukacja dziecka : implikacje do praktyki pedagogicznej / red. naukowa Elżbieta Dolata, Sławomira Pusz. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, S. 115-124
- Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia W: Odkrywanie talentów : wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji / pod red. Krystyny Barłóg, Aleksandry Mach, Małgorzaty Zaborniak-Sobczak. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2012, S. 226-238
- Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia W: Szkoła i jej wychowankowie : między tradycją a wyzwaniami edukacji przyszłości / pod red. Marii Chodkowskiej, Marty Uberman. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2010, S. 363-369
- Czytanie ze zrozumieniem jako podstawa umiejętności uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia, 2009, nr 5, s. 304-310
- Pomoc uczniom z dysleksją w przezwyciężeniu trudności szkolnych W: Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności / pod red. Wiesławy Walc, Beaty Szluz, Izabeli Marczykowskiej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2008, S. 181-189
- Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji W: Nauczyciel wobec wczesnej edukacji dzieci / pod red. Eugenii Iwony Laski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 103-111
- Uwarunkowania cech osobowości uczniów dyslektycznych od poziomu wykształcenia rodziców. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia, 2006, Z. 3, s. 321-328
- Zróżnicowanie profili osobowości uczniów dyslektycznych w wieku 11-12 lat ze względu na uzyskiwane oceny szkolne. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia, (2003), Z. 1, s. 93-105