dr inż. Tomasz Warchoł
- Jednostka:
Instytut Pedagogiki - Budynek: Ks. Jałowego 24
- Pokój: 127
- Nr telefonu: + 48 17 872 10 00
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-7978-8149
- Konsultacje dla studentów: Wtorek 10:00-11:30
Informacje
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji,
- edukacja zdalna,
- systemy edukacyjne,
- projektowanie edukacyjnych środowisk z wykorzystaniem technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości,
- interaktywne podręczniki,
- edukacja pozaformalna i nieformalna.
UZYSKANE PROJEKTY :
- "Młodzi odkrywcy Uniwersytetu Rzeszowskiego" w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki", okres realizacji: 12.2021r.-11.2023r., wartość projektu: 208 517,60 zł
- "Rozszerz swoją wyobraźnię" w ramach programu "Studenckie koła naukowe tworzą innowacje", okres realizacji: 05.2021r. - 05.2022r., wartość projektu: 60 600,00 zł
- „Uniwersytet Rzeszowski dla młodych odkrywców” w ramach programu „Uniwersytet Młodego Odkrywcy”, okres realizacji: 01.06.2018r.-31.12.2019 r., wartość projektu: 498 219,00 zł.
- „Nie mów do mnie ENIGMAtycznie” w ramach programu „Uniwersytet Młodego Odkrywcy”, okres realizacji : 01.02-30.06.2017 r., wartość projektu: 26 060,00 zł,
Publikacje
- [współaut.] Walat W Preliminary identification of the potential of using MIEM in the context of stimulating the development of selected cognitive processes of students in early childhood education. - Studia z Teorii Wychowania, 2024, T. 15, nr 1(46), s. 101-120
- Bezpieczeństwo dzieci w świecie cyfrowym : perspektywa pedagogiki katolickiej. - Pedagogika Katolicka, 2024, nr 34, s. 271-280
- Rola edukacji pozaformalnej w kształtowaniu bezpieczeństwa cyfrowego uczniów szkół podstawowych. - Polityka i Społeczeństwo, 2024, T. 22, nr 2, s. 273-282
- Organizacyjno-prawne aspekty realizacji edukacji pozaformalnej w szkole podstawowej W: Obywatel : podmiot czy przedmiot w systemie konstytucyjnym / redakcja naukowa Radosław Grabowski. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek: 2024, S. 213-227
- [współaut.] Gierlak W Aktywizacja uczniów edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem mat do kodowania. - Konteksty Pedagogiczne, 2023, T. 1, nr 20, s. 133-145
- [współaut.] Podolski A, Tuczyński K Directions and scope of child grooming in the context of modern technologies - a challenge for contemporary education. - Archives of Budo, 2023, Vol. 19, s. 267-274
- [współaut.] Rzońca E Od kodowania na dywanie do Scratcha - rozwijanie umiejętności używania języka wizualnego u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2023, T. 12-13, s. 199-212
- [współaut.] Solecka M Rozwijanie myślenia komputacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2023, T. 12-13, s. 378-387
- [współaut.] Tuczyński K Zarządzanie i administrowanie edukacją pozaformalną realizowaną w formie e-learningowej. - Ius et Administratio, 2023, T. 52, nr 3, s. 198-206
- Edukacja pozaformalna wsparciem edukacji w społeczeństwie informacyjnym. - Polityka i Społeczeństwo, 2023, nr 2 (21), s. 257-269
- The Young Explores University Students' Emotional Activation in Non-Formal Education - Research Report. - Forum Pedagogiczne, 2023, T. 13, nr 1, s. 353-368.
- Intellectual activity of primary school pupils during non-formal education classes - research report. - Studia z Teorii Wychowania, 2022, T. 13, nr 4(41), s. 323-348
- Nowy model edukacji w społeczeństwie informacyjnym. - Polityka i Społeczeństwo, 2022, nr 2 (20), s. 211-225
- Współczesne kierunki rozwoju edukacji w społeczeństwie edukacyjnym. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2022, T. 10, s. 147-155
- [współaut.] Walat W Zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : raport z badań zrealizowanych przez studentów z Koła Naukowego "Edukacja bez granic" / red. nauk. Tomasz Warchoł, Wojciech Walat. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, 214 s.
- [współaut.] Walat W Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości W: Zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : raport z badań zrealizowanych przez studentów z Koła Naukowego "Edukacja bez granic" / red. nauk. Tomasz Warchoł, Wojciech Walat. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, S. 7-20
- Wybrane rodzaje aktywności uczniów szkoły podstawowej w edukacji pozaformalnej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, 172 s.
- Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna W: Teoretyczne podstawy kształcenia ogólnego : Podręcznik dla studentów pedagogiki i przyszłych nauczycieli / red. nauk. Waldemar Lib, Wojciech Walat. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, S. 11-23
- Metody kształcenia W: Teoretyczne podstawy kształcenia ogólnego : Podręcznik dla studentów pedagogiki i przyszłych nauczycieli / red. nauk. Waldemar Lib, Wojciech Walat. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, S. 111-122
- Możliwości i ograniczenia edukacji nieformalnej realizowanej z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 5, Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej / pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls: 2020, S. 267-276
- [współaut.] Walat W Analiza pojęcia i klasyfikacji emocji z punktu widzenia procesów uczenia się. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2019, nr 3(29), s. 80-85
- [współaut.] Walat W Szkoła marzeń a rzeczywistość, czyli współczesna szkoła w opinii uczniów szkoły podstawowej - badania pilotażowe W: Człowiek w środowisku edukacyjnym / pod red. Eleny Asmakovets i Sławomira Kozieja. Kielce, [Stamp Partner]: 2019, S. 152-161
- [współaut.] Jurasińska R Uniwersytety dziecięce - Mały Uniwersytet Rzeszowski. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2018, nr 2(24), s. 116-121
- A Sense of the Role and Value of Non-Formal Education in the Opinion of Students Participating in Interactive Workshops. - Przegląd Badań Edukacyjnych, 2018, vol. 2, nr 27, s. 71-84
- Edukacja pozaformalna wsparciem dla rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym. - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, 2018, vol. 6, nr 2(12), s. 201-208
- Sprawozdanie z realizacji projektu MNiSW "Nie mów do mnie ENIGMAtycznie". - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2018, nr 2(24), s. 122-126
- Non-formal education implemented by means of interactive workshops W: IKT u vaspitanju i obrazovanju, sportu i medicini. Vrnjačka Banja, SatCIP: 2018, S. 95-99
- Skuteczność oprogramowania AR w nauczaniu chemii - sprawozdanie z badań. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2017, nr 4 (22), s. 347-352
- Wsparcie edukacji formalnej z wykorzystaniem edukacji pozaformalnej - warsztaty interaktywne. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2017, nr 2 (20), s. 46-50
- Badanie możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości - sprawozdanie z badań. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2016, nr 1(15), s. 124-129
- Technologia rozszerzonej rzeczywistości w rozwijaniu wyobraźni dzieci i młodzieży. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2016, nr 3(17), s. 184-190
- Zastosowanie technologii "AR-BOOK" w rozwijaniu wyobraźni dzieci i młodzieży W: Sborník přspěvků z mezinárodnístudentské odborné konference Olympiáda techniky Plzeň 2016 / editors Jarmila Honzíková, Petr Simbartl. Plzeň, Západočeská univerzita v Plzni: 2016, S. 69-72
- Kurs e-learningowy : obróbka materiału wideo w programie Pinnacle Studio oparty na teorii kognitywnej procesu uczenia się. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2015, nr 4(14), s. 169-175
- Rozszerzona rzeczywistość jako nowoczesne techniczno-informatyczne narzędzie dydaktyczne. - Kwartalnik Edukacyjny, 2015, nr 4, s. 50-57
- Wielofunkcyjny samochód Revolta opracowany na podstawie modelu działalności technicznej. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2015, nr 1(11), s. 115-121
- [współaut.] Białogłowski R, Tuczyński K, Kardyś D Stanowisko do badania czujników temperaturowych. - Edukacja - Technika - Informatyka : rocznik naukowy, 2013, nr 4, cz. 2, s. 398-405
- [współaut.] Białogłowski R Innowacyjne stanowisko do badania termoelementów : projekt i realizacja W: Wokół mechatroniki. 3 / red. Lucyna Leniowska. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski. Katedra Mechatroniki i Automatyki: 2013, S. 121-133