Zasady przyznawania miejsc w domach studenckich UR
Chcesz zamieszkać w akademiku? To proste!
ZAKWATEROWANIE W DOMACH STUDENCKICH
KROK PO KROKU
Zasady ubiegania się o miejsce w Domu Studenta UR określa: REGULAMIN ŚWIADCZEŃ DLA STUDENTÓW UR
Krok 1. Wybierz Dom Studenta Uniwersytetu Rzeszowskiego w którym chcesz zamieszkać najlepiej znajdujący się blisko miejsca studiowania, do wyboru:
- DS FILON –ul. Cicha 4,
- DS LAURA – ul. Cicha 2,
- DS OLIMP – ul. Siemieńskiego 17,
- DS MERKURY - ul. Ćwiklińskiej 2 b,
- HILTON – ul. Ćwiklińskiej 2 c,
Krok 2. Wypełnij wniosek o przyznanie miejsca w DS.:
- wpisz wymagane we wniosku: dane osobowe, kolegium, kierunek, rok i formę studiów itp.
- zaznacz wybrany Dom Studencki.
- wybierz rodzaj pokoju, w przypadku pokoju 1 osobowego dołącz wymaganą dokumentację.
- wypełnij oświadczenia zawarte we wniosku,
- podpisz wniosek
Krok 3. Złóż wniosek w Dziale Kształcenia/Sekcji Spraw Socjalnych budynek A1 pok. 36, 35-959 Rzeszów, ul. Rejtana 16 c, w terminach określonych w ww. Regulaminie tj.:
- osoby przyjęte na studia od semestru zimowego oraz studenci wyższych lat studiów, ubiegający się o miejsce w DS. po raz pierwszy:
- I tura – do 2.08
- II tura – do 20.09 - osoby przyjęte na studia od semestru letniego oraz studenci wyższych lat studiów, ubiegający się o miejsce w DS. po raz pierwszy - do 20.02.
- PAMIĘTAJ ! należy bezzwłocznie powiadomić Dział Kształcenia/Sekcję Spraw Socjalnych jeżeli zrezygnujesz z ubiegania się o miejsce w DS. UR osobiście, drogą email lub telefonicznie (178721025)
Krok 4. Decyzje w sprawie przyznania miejsca w DS. UR:
- podejmuje Pełnomocnik Rektora ds. Domów Studenckich UR, do wyczerpania limitu wolnych miejsc,
- w przypadku liczby wniosków przekraczającej liczbę wolnych miejsc w DS., o przyznaniu miejsca w DS. decyduje odległość zamieszkania studenta od UR.
- Student otrzymuje miejsce w DS. na cały okres studiów z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych tj. lipca, sierpnia, września,
- informację o przyznaniu/nieprzyznaniu miejsca w DS. otrzymasz drogą mailową, w terminie 5 dni od daty rozpatrzenia wniosków:
- na uczelniany adres email - w przypadku studentów,
- na adres email wskazany w procesie rekrutacji - w przypadku osób przyjętych na studia.
Krok 5. Decyzja pozytywna
- Jeżeli otrzymałeś decyzję pozytywną, wówczas w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w DS. masz obowiązek:
- osobiście potwierdzić zamieszkanie w DS. u kierownika DS, dokonując wpłaty kaucji na wygenerowane przez kierownika DS. subkonto studenta, w wysokości równej jednomiesięcznej opłacie za przyznane miejsce w zgodnie z zarządzeniem Rektora UR - o wysokości kwoty kaucji i numerze konta dowiesz się u kierownika DS.
- podpisać umowę o zakwaterowanie.
Krok 6. Decyzja negatywna
- Jeżeli otrzymałeś decyzję negatywną zostaniesz wpisany na listę rezerwową. Przyznanie miejsca jest możliwe w przypadku rezygnacji z miejsca w DS. osób, które uzyskały prawo do zamieszkania w DS.
- Decyzję o przyznaniu miejsca dla osób z listy rezerwowej podejmuje kierownik danego DS. i informuję o tym studenta
Krok 7. Zakwaterowanie
- Zakwaterowanie w DS. odbywa się w terminie określonym przez Pełnomocnika Rektora ds. Domów Studenckich, podanym do wiadomości studentów, nie później jednak niż:
- do dnia 3 października danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru zimowego.
- do dnia 5 marca danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru letniego.
- do 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w DS., w przypadku złożenia wniosku w trakcie trwania roku akademickiego. - PAMIĘTAJ! Jeżeli uzyskałeś miejsce w DS. na cały okres studiów, masz obowiązek dokonać rezerwacji miejsca w DS. u kierownika DS. na każdy kolejny rok akademicki - w terminie do 30 czerwca.
Krok 8. Zasady zamieszkania w DS. UR
- Zasady zamieszkania i opłat w DS. UR określa Regulamin Domów Studenckich UR – zapoznaj się z nimi i stosuj się do tych zasad w ten sposób zapewnisz komfort mieszkania sobie i innym,
- Wysokość opłat za zamieszkanie na dany rok akademicki określa Zarządzenie Rektora UR.
Krok 9. Utrata prawa do zamieszkania W DS. UR
- tracisz prawo do przyznanego miejsca w DS. w przypadku:
- niepotwierdzenia zamiaru zamieszkania w DS., po otrzymaniu informacji o przyznaniu miejsca,
- z upływem okresu, na który zostało przydzielone miejsce w DS.,
- ukończenia studiów,
- skreślenia z listy studentów,
- zawieszenia w prawach studenta,
- rażących naruszeń zasad zamieszkania w DS. określonych w Regulaminie Domów Studenckich UR, zgodnie z decyzją Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia wydaną na wniosek kierownika DS., w szczególności zasad współżycia społecznego, poprzez narażanie innych osób na szkodliwe i uciążliwe skutki swojego zachowania m.in. brak poszanowania czy zachowania naruszające tzw. dobre obyczaje,
- niedotrzymania ww. terminu zakwaterowania, ,
- niedokonania rezerwacji miejsca w DS. na kolejny rok akademicki w terminie do 30 czerwca,
Informacja o wolnych miejscach w domach studenckich:
Dla studentów, na okres dłuższy niż 1 miesiąc:
DS. Filon, tel. 17 872 34 32
DS. Laura, tel. 17 872 24 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 01
DS. Merkury i Hilton, tel. 17 861 40 04
Informacja o wolnych miejscach w pokojach gościnnych (zakwaterowanie na okres kilku dni):
DS. Filon, tel. 17 872 34 00
DS. Laura, tel. 17 872 22 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 00
DS. Merkury i Hilton, tel. 17 861 40 04, 17 861 40 00