Dział ds. Studenckich i Kształcenia
Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia
Sekretariat
mgr Jolanta Biłyk
Mail: prorektor.sk@ur.edu.pl; jbilyk@ur.edu.pl
Tel. +48 17 872 1012
Bud. A1 pok. 40
Dział ds. Studenckich i Kształcenia
mgr Małgorzata Smyczek - kierownik Działu i Sekcji Toku Studiów i Innych Form Kształcenia
Tel. +48 17 872 12 00
e-mail: msmyczek@ur.edu.pl; ksztalcenie@ur.edu.pl; tokstudiow@ur.edu.pl
Nazwisko i imię | Kontakt | Bud. pok. |
Sekcja Jakości i Akredytacji |
1 | mgr inż. Duda Stanisława - kierownik |
mail: sduda@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1062 |
Bud. A1, pok. 38 |
2 | mgr Jakubowska-Rząd Marta |
mail: mjakubowska@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1056 |
Bud. A1, pok. 38 |
3 | mgr Dudek Natalia |
mail: ndudek@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1062 |
Bud. A1, pok. 38 |
4 | mgr Gieroń Dorota |
mail: dgieron@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1045 |
Bud. A1, pok. 38 |
5 | mgr Nyzio Maciej |
mail: mnyzio@ur.edu.pl tel. |
Bud. A1, pok. 41 |
6 | mgr Halik-Siedlarz Ewa |
mail: ehalik@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1045 |
Bud. A1, pok. 38 |
7 | mgr Skop Norbert |
mail: nskop@ur.edu.pl tel. +48 17 851 8747 |
Bud. A1, pok. 36 |
Sekcja Toku Studiów i Innych Form Kształcenia |
1 | mgr Fic Aleksandra |
mail: afic@ur.edu.pl tel. |
Bud. A1, pok. 36 |
2 | dr Kwak Jakub |
mail: jakwak@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1130 |
Bud. A1, pok. 36 |
3 | mgr Stankiewicz Paulina |
mail: pstankiewicz@ur.edu.pl te. |
Bud. A1, pok. 36 |
4 | mgr inż. Stawarz-Faraj Katarzyna |
mail: kstawarz@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1046 |
Bud. A1, pok. 45 |
5 | mgr Argasińska-Baran Anna |
mail: aargasinska@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1099 |
Bud. A1, pok. 45 |
6 | mgr Łabaziewicz Paulina |
mail: plabaziewicz@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1148 |
Bud. A1, pok. 35 |
7 | mgr Grzegorzak Iwona |
mail: igrzegorzak@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1096 |
Bud. A1, pok. 35 |
Sekcja spraw socjalnych |
1 | mgr Misiewicz Joanna - kierownik |
mail: jmisiewicz@ur.edu.pl Tel. +48 17 872 1025 |
Bud. A2, pok. 30A |
2 | mgr Czanerle Ewelina |
mail: eczanerle@ur.edu.pl tel. +48 17 872 6905 |
Bud. A2, pok. 30 |
3 | mgr Szewczyk Mariola |
mail: mszewczyk@ur.edu.pl tel. +48 17 872 6906 |
Bud. A2, pok. 30 |
4 | mgr Mazur-Wacław Anna |
mail: amazur@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
5 | mgr Rodzeń Paulina |
mail: prodzen@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
6 | mgr Ślemp Halina |
mail: hslemp@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
7 | Ratowska Krystyna |
mail: kratowska@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
8 | mgr Kubrak Joanna |
mail: jkubrak@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1459 |
Bud. A2, pok. 35 |
9 | mgr Pękala Beata |
mail: bepekala@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1459 |
Bud. A2, pok. 35 |
10 | mgr Borek Elżbieta |
mail: eborek@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
11 | mgr Piotrowska Danuta |
mail: dpiotrowska@ur.edu.pl tel. |
Bud. A2 |
12 | mgr inż. Bałamut Barbara |
mail: bbalamut@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1082 |
Bud. A2, pok. 39 |
13 | mgr Glista-Pitucha Małgorzata |
mail: mglista@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1082 |
Bud. A2, pok. 39 |
14 | mgr Kuna Marzena |
mail: mkuna@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1073 |
Bud. A2, pok. 38 |
15 | mgr Bieda Beata |
mail: bbieda@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1073 |
Bud. A2, pok. 38 |
Sekcja Rozliczeń Dydaktycznych |
1 | mgr inż. Bełch Magdalena - kierownik |
mail: mbelch@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1493 |
Bud. A1, pok. 41 |
2 | mgr Kyc Karolina |
mail: kkyc@ur.edu.pl tel. +48 17 851 8788 |
Bud. A1, pok. 41 |
3 | mgr inż.Źrebiec Anna |
mail: azrebiec@ur.edu.pl tel. +48 17 851 8787 |
Bud. A1, pok. 41 |
4 | mgr Rejman Sylwia |
mail: srejman@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1492 tel. kom. +48 607 257 267 |
Bud. A1, pok. 42 |
5 | mgr Stanisz Sylwia |
mail: sstanisz@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1047 |
Bud. A1, pok. 42 |
Sekcja Rekrutacji i Biuro Karier Studenckich |
1 | mgr Niemiec Karolina - kierownik |
mail: kniemiec@ur.edu.pl tel. +48 17 872 1092 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 9 |
Biuro Karier |
2 | mgr Krajewski Paweł |
mail: pkrajewski@ur.edu.pl tel. +48 17 872 10 27 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 10 |
3 | mgr Kot Marta |
mail: mkot@ur.edu.pl tel. +48 17 872 10 27 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 10 |
Rekrutacja |
4 |
mgr Ozga-Bździuch Sylwia |
mail: sozga@ur.edu.pl tel. +48 17 872 14 00 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 45 |
5 |
mgr Kruczek Helena |
mail: hkruczek@ur.edu.pl tel. +48 17 872 11 82 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 45 |
6 |
mgr Mróz Karolina |
mail: kmroz@ur.edu.pl tel. +48 17 872 11 82 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 45 |
7 |
mgr Pelc Ewelina |
mail: epelc@ur.edu.pl tel. +48 17 872 14 00 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 45 |
8 |
mgr Zydroń Jadwiga |
mail: jzydron@ur.edu.pl tel. +48 17 872 14 00 |
Budynek Biblioteki UR, pok. 45 |
Do zakresu działania Działu ds. Studenckich i Kształcenia należy m.in.:
- Obsługa toku studiów w postępowaniach toczących się przed JM Rektorem Uniwersytetu Rzeszowskiego.
- Opracowywanie wzorów decyzji administracyjnych, rozstrzygnięć i innych dokumentów do wydruku i udostępnienie ich w elektronicznym systemie dziekanatowym.
- Całokształt spraw związanych z przekazywaniem skarg studentów lub absolwentów do sądów administracyjnych (WSA, NSA).
- Sporządzanie wymaganych przez przepisy prawa sprawozdań GUS w zakresie dotyczącym działalności Działu (GUS S-10, GUS S-11, SM POL-on – sprawozdanie o mobilności absolwentów), współdziałanie w tym zakresie z dziekanatami i innymi jednostkami organizacyjnymi.
- Nadzór nad prawidłowym importem danych z wewnętrznego systemu dziekanatowego do systemu POL-on.
- Opracowywanie projektu uczelnianych wzorów dyplomów studiów wyższych (również w językach obcych), wzoru teczek okładek.
- Ubezpieczenia studentów od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Kalkulacja i wyliczanie kosztów kształcenia studenta na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
- Całokształt spraw związanych z prowadzeniem rejestru uczelnianych organizacji studenckich.
- Całokształt spraw związanych z działalnością kulturalno-sportową Samorządu Studentów i organizacji studenckich.
- Koordynowanie Programu Mobilności Studentów i Doktorantów MOST.
- Całokształt spraw związanych z realizacją zajęć ogólnouczelnianych.
- Całokształt spraw związanych z prowadzeniem i aktualizacją Księgi dyplomów UR (centralny rejestr absolwentów).
- Całokształt spraw związanych z przyznawaniem nagrody „Laur Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego” oraz Dyplomami Uznania Rektora dla najlepszych absolwentów UR.
- Weryfikacja przekazanych przez dziekanat/jednostkę pozakolegialną przydziałów czynności/aneksów do przydziałów czynności.
- Całokształt spraw związanych z procesem rozliczania nauczycieli akademickich na podstawie indywidualnych sprawozdań z wykonanych zajęć dydaktycznych przy wykorzystaniu Uczelnianego Systemu Dziekanatowego.
- Umowy cywilnoprawne na zajęcia dydaktyczne - kontrola merytoryczna i rachunkowa zbiorczych zestawień dotyczących obsady godzin zleconych w danej jednostce, weryfikacja zarejestrowanych przez jednostki umów zleceń w systemie EOD pod kątem zgodności danych, akceptacja i wydruk umów zleceń z systemu EOD i przekazanie do podpisu, wprowadzanie i aktualizowanie danych do modułu "Pracownicy" w Zintegrowanym Systemie Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym Pol-on, kontrola merytoryczna i finansowa wystawianych rachunków za zajęcia dydaktyczne, ewidencja, opis oraz kontrola finansowa faktur za zajęcia dydaktyczne w systemie EOD.
- Tworzenie projektu Funduszu Stypendialnego (FS) zgodnie z dotacją przyznaną przez MEiN z podziałem na Kolegia i rodzaje świadczeń, rozliczanie miesięcznego wydatkowania środków FS na podstawie list stypendialnych poszczególnych Kolegiów, rozliczenie wydatkowania środków FS za rok kalendarzowy, sprawozdanie z wydatkowania środków FS z danego roku kalendarzowego do MEiN.
- Komisja Stypendialna UR (KS) – powołanie KS, zwoływanie comiesięcznych posiedzeń KS oraz ich prowadzenie, sporządzanie protokołów KS, wprowadzanie danych do systemu, pomoc w sporządzaniu indywidualnych decyzji studentów.
- Stypendium Rektora – przyjmowanie wniosków, weryfikacja wniosków i wezwania studentów do uzupełnienia dokumentów, ocena merytoryczna wniosków dotycząca przedstawionych osiągnięć, sporządzanie list rankingowych, ustalenie 10% najlepszych studentów poszczególnych kierunków i stopni, sporządzanie decyzji administracyjnych, wydawanie decyzji, sporządzanie list do wypłaty świadczenia.
- Odwoławcza Komisja Stypendialna (OKS): powołanie OKS, zwoływanie posiedzeń OKS oraz ich prowadzenie, sporządzanie protokołów OKS dotyczących podjętych decyzji w sprawie świadczeń w skali UR, przyjmowanie odwołań i weryfikacja dokumentacji, sporządzanie decyzji administracyjnych podjętych przez OKS, wydawanie decyzji OKS.
- Komisja ds. Domów Studenckich (KDS): powołanie KDS, zwoływanie comiesięcznych posiedzeń komisji, przyjmowanie wniosków o przyznanie miejsca w DS, podejmowanie decyzji w sprawie przyznania miejsc w DS, sporządzanie wykazu przyznanych miejsc dla poszczególnych DS, sporządzanie protokołów z posiedzeń.
- Umorzenia opłat za zamieszkanie w DS – przyjmowanie wniosków, sporządzanie decyzji w tej sprawie.
- Stypendium Ministra: ustalanie zasad składania wniosków o stypendium Ministra zgodnie z wytycznymi MEiN, weryfikacja wniosków pod względem merytorycznym oraz dokumentacji poszczególnych osiągnięć studentów, wprowadzenie do systemu MEIN wniosków, przekazanie do MEiN do 10 października.
- Ubezpieczenia zdrowotne studentów – przyjmowanie wniosków o objęcie ubezpieczeniem studentów i doktorantów, wprowadzenie do systemu Uczelnia 11 celem rejestracji oraz przekazanie do kwestury.
- Całokształt spraw związanych z podejmowaniem i odbywaniem studiów przez cudzoziemców na Uniwersytecie Rzeszowskim Współpraca z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej.