Archiwum aktualności
Konferencja Naukowa Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością oraz nowatorskie metody terapeutyczne
Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością oraz nowatorskie metody terapeutyczne
Studenckie Koło Naukowe Pedagogów i Pedagogów Specjalnych wraz z opiekunem Koła Prof. Krystyną Barłóg oraz Zakład Pedagogiki Specjalnej zapraszają na KONFERENCJĘ NAUKOWĄ dla osób zainteresowanych problematyką wczesnego wspomagania rozwoju
Temat: WSPARCIE WCZESNOROZWOJOWE DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH I ZAGROŻONYCH NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ ORAZ NOWATORSKIE METODY TERAPEUTYCZNE
Konferencja naukowa ma na celu prezentację wyników badań, ich konfrontacji z innymi doniesieniami z badań i studiów na ten temat oraz prezentację sposobów wykorzystanych w praktyce dotyczących nowych oraz tradycyjnych metod terapeutycznych. Organizatorzy liczą na przybliżenie przez uczestników interesujących badań empirycznych opartych na mocnej argumentacji merytorycznej.
Konferencja jest organizowania w ramach realizowanego projektu. Nie przewiduje się opłaty konferencyjnej.
Cele konferencji:
- Poznanie oraz rozszerzenie wiedzy dotyczącej wczesnej interwencji
- Prezentacja wyników badań i studiów dotyczących metod terapeutycznych w pracy z dziećmi z autyzmem oraz ich wdrażanie
- Prezentacja sposobów wykorzystywanych w praktyce dotyczących modyfikacji tradycyjnych metod terapeutycznych
- Wymiana doświadczeniami pracy badawczej kół naukowych dotyczących poruszanej problematyki
- Nawiązanie współpracy między studentami i nauczycielami akademickimi uczelni w Polsce oraz za granicą.
Termin 22 maja 2014r
Godzina 9:00
Wydział Pedagogiczny UR Sala nr 113
PROGRAM KONFERENCJI NAUKOWEJ
Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych oraz nowatorskie metody terapeutyczne
10:00 – Otwarcie Konferencji
J.M. Prorektor ds. nauki prof. dr hab. Sylwester Czopek
Dziekan Wydziału Pedagogicznego dr hab. prof. UR Ryszard Pęczkowski
Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych
dr hab. prof. UR Krystyna Barłóg
Przewodnicząca Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych
Alicja Niemiec
10:15 – 10:45 Wykład wprowadzający
- Prof. zw. dr hab. Janina Wyczesany (UP Kraków) „ Stosunek społeczeństwa do osób niepełnosprawnych dawniej i współcześnie”
10:45 – 11:15
- Prof. dr hab. Kazimierz Szmyd (UR) „Wsparcie jako składnik współczesnego wychowania wobec postulatu samorealizacji”
11:15 – 11:35
- Prof. dr hab. Krystyna Barłóg(UR) „Teoretyczne podstawy wczesnego wsparcia rozwoju”
11:35 – 11:50
- Dr Małgorzata Zaborniak – Sobczak (UR) „Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci z wadą słuchu w Polsce”
11:50 – 12:05
- Dr Izabela Marczykowska (UR) „Wsparcie rozwoju małego dziecka w ujęciu systemowym”
12:05– 12:20
- Prof. dr hab. Alicja Ungeheuer – Gołąb (UR) „O terapeutycznych właściwościach dzieła literackiego i wynikających z tego faktu wątpliwościach”
12:20 – 12:35
- Mgr Maciej Stopyra (dyr. OWI Rzeszów) „Wczesne wspomaganie rozwoju, wczesna interwencja różnice i podobieństwa”
12:35 – 12:50
- Mgr Joanna Leśniak (doktorantka UP Kraków) „Wspomaganie rozwoju dziecka – wybrane metody pracy”
12:45 – 13:05
- Dr Danuta Ochojska (UR) „Formy wsparcia systemów rodzinnych z dzieckiem niepełnosprawnym”
13:05 – 13:30 Przerwa obiadowa
Podział na II sekcje
Sekcja I – sala nr 113
13:30 – 13:45
- Mgr Aneta Lew – Koralewicz (doktorantka UP Kraków) „Wspomaganie rozwoju małego dziecka z autyzmem”
13:45 – 14:00
- Dr Tomasz Gosztyła (UR) „Wsparcie rodziny z dzieckiem autystycznym, w ujęciu systemowym”
14:00 – 14:15
- Dr Anna Bajorek (UR) „Rola przedszkola w zakresie badania warunków do rozwoju dzieciom w grupach integracyjnych”
14:15 – 14:30
- Dr Maria Kocór (UR) „Kompetencje autokreacyjne nauczyciela - wychowawcy”
14:30 – 14:45 Przerwa kawowa
14:45 – 15:00
- Mgr Dorota Czajka (Szkoła Integracyjna Jarosław) „Ruch i muzyka jako ważny element diagnozy i terapii”
15:00 – 15: 15
- Dr Alicja Kubik (UR) „Wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji w procesach dydaktyczno – wychowawczych”
15:15 – 15: 30
- Dr Teresa Piątek (UR) „Nauczyciel wczesnej edukacji jako osoba wspierająca rozwój z niepełnosprawnością”
15:30 – 15:45
- Mgr Lidia Mackiewicz – Adamska ( dyr. Szkoły nr 1 w Sanoku) „Oddział przedszkolny w szkole ogólnodostępnej jako miejsce wsparcia dziecka”
15:45 – 16:00
- Dominika Kozdronkiewicz, Agnieszka Moskal (UR) „Sposoby wspierania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym przez rodziców a doświadczenia z ich dzieciństwa”
16:00 Podsumowanie obrad i zakończenie konferencji – sala nr 3
Sekcja II sala nr 114
13:30 – 13:45
- Mateusz Barłóg, Marlena Stradomska (UMCS Lublin) „Stres zawodowy w grupie wolontariuszy klinik medycznych w Lublinie”
13:45 – 14:00
- Mgr Agnieszka Hołysz, mgr Małgorzata Piróg (Szkoła Integracyjna nr 11 w Jarosławiu) „Rola grup wsparcia dla rodziców w rewalidacji osób niepełnosprawnych”
14:00 – 14:15
- Alicja Niemiec (UR) „Terapia Behawioralna w percepcji rodziców dzieci z autyzmem i jej znaczenie w procesie wczesnego wspomagania rozwoju”
14:15 – 14:30
- Marta Kulasa (UR) „Adaptacja rodziców do zaburzeń rozwojowych dzieci z autyzmem i jej znaczenie dla wczesnego wspomagania rozwoju”
14:30 – 14:45 Przerwa kawowa
14:45 – 15:00
- Mgr Małgorzata Kiełb (Przedszkole 29 Rzeszów) „Aktywny nauczyciel przedszkola – aktywne dzieci”
15:00 – 15:15
- Małgorzata Dzierga (UR) „Empatia i jej znaczenie w procesie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie”
15: 15 – 15:30
- Kamila Biały (UR) „Empatia dzieci z symptomami dysleksji rozwojowej”
15:30 – 15: 45
- Monika Jurczak (UR) „Empatia w procesie wspomagania rozwoju dziecka”
15:45 – 16:00
- Mgr Aneta Kiper, dr Maria Malinowska (PWSTE Jarosław) „Nauczanie języków obcych dzieci z dysfunkcją wzroku”
16:00 Podsumowanie obrad i zakończenie konferencji – sala nr 3
Zgłoszenia uczestnictwa (czynnego)
e-mail: [email protected]
Więcej informacji pod numerem tel.:
Alicja Niemiec 723 460 843