Aktualności
Samorząd Doktorantów UR otrzymał nagrodę w Konkursie Środowiska Doktoranckiego ProDoc2023
Samorząd Doktorantów UR odebrał nagrodę w Konkursie Środowiska Doktoranckiego ProDoc2023 za najlepiej zorganizowane wydarzenie – cykl spotkań i warsztatów „Zdrowy Senior”.
Organizatorem konkursu była Krajowa Reprezentacja Doktorantów. W skład Kapituły Konkursowej weszli: Przewodniczący Krajowej Reprezentacji Doktorantów; przedstawiciele aktywnych porozumień międzypodmiotowych: D.F. Uczelni Medycznych, D.F. Uniwersytetów Polskich, P.D. Uczelni Przyrodniczych, P.D. Uczelni Technicznych oraz R.S.D. Polskiej Akademii Nauk. W ramach Konkursu przyznano nagrody w 8 kategoriach.
„W wyznaczonym terminie do Konkursu wpłynęło 126 zgłoszeń, co jest wynikiem bezdyskusyjnie historycznym. Skala zgłoszeń potwierdza nasze przekonanie o aktywności i wartości środowiska doktoranckiego, czemu wyraz będziemy dawać zarówno podczas Gali Nagród Środowiska Doktoranckiego ProDok 2023, jak również w codziennej aktywności na rzecz polskich doktorantek i doktorantów” - zaznaczył mgr inż. Michał Klimczyk, Przewodniczący KRD
Samorząd Doktorantów z inicjatywą „Zdrowy Senior” wyróżnił się innowacyjnością i społeczną wartością wychodząc ze swoimi działaniami poza środowisko doktorantów. Działania realizowane przez mgr Anetę Haligowską i mgr inż. Krzysztofa Golbę skupiły się na edukacji i profilaktyce zdrowotnej, zwracając szczególną uwagę na potrzeby i problemy seniorów. Projekt obejmował warsztaty edukacyjne oraz praktyczne, w tym prelekcje o zdrowych nawykach żywieniowych i odczuciach starości, a także wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi, jak symulator starości i analizator składu ciała. Włączenie różnorodnych grup społecznych, w tym pracowników administracji Uniwersytetu, świadczyło o uniwersalności i dostępności projektu.
Zaangażowanie i innowacyjność podejścia do edukacji i profilaktyki zdrowotnej wyróżniły Samorząd Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, czyniąc z projektu „Zdrowy Senior” wzór do naśladowania dla innych inicjatyw społecznych i edukacyjnych. Nagroda stanowi potwierdzenie znaczenia interdyscyplinarności, społecznego zaangażowania oraz innowacyjnych metod dydaktycznych w edukacji akademickiej i pozaakademickiej.