Sekcja Toku Studiów i Innych Form Kształcenia

Dział ds. Studenckich i Kształcenia
Sekcja Toku Studiów i Innych Form Kształcenia
al. T. Rejtana 16c35-959 Rzeszów
Budynek A1, pokoje nr 36, 37, 45
e-mail: tokstudiow@ur.edu.pl

Kierownik Sekcji
mgr Małgorzata Smyczek
pokój nr 37
tel.: +48 17 872 12 00
e-mail: msmyczek@ur.edu.pl

dr Jakub Kwak
pokój nr 44
tel.: +48 17 872 11 30
e-mail: jakwak@ur.edu.pl

mgr Paulina Stankiewicz
pokój nr 36
tel.: +48 17 872 10 48
e-mail: pstankiewicz@ur.edu.pl

mgr Aleksandra Fic
pokój nr 36
tel.: +48 17 872 14 95
e-mail: afic@ur.edu.pl

mgr Anna Argasińska-Baran
pokój nr 45
tel.: +48 17 872 10 99
e-mail: aargasinska@ur.edu.pl

mgr inż. Katarzyna Stawarz-Faraj
pokój nr 45
tel.: +48 17 872 10 46
e-mail: kstawarz@ur.edu.pl

mgr Paulina Łabaziewicz
pokój nr 35
tel.: +48 17 872 11 48
e-mail: plabaziewicz@ur.edu.pl

mgr Iwona Grzegorzak
pokój nr 45
tel.: +48 17 872 10 96
e-mail: igrzegorzak@ur.edu.pl

Zadania Sekcji Toku Studiów i Innych Form Kształcenia

  1. Obsługa toku studiów w postępowaniach toczących się przed JM Rektorem Uniwersytetu Rzeszowskiego, w tym sprawy wynikające z Regulaminu Studiów i innych przepisów wewnętrznych uczelni.
  2. Opracowywanie wzorów decyzji administracyjnych, rozstrzygnięć i innych dokumentów do wydruku i udostępnienie ich w elektronicznym systemie dziekanatowym.
  3. Całokształt spraw związanych z przekazywaniem skarg studentów lub absolwentów do sądów administracyjnych (WSA, NSA).
  4. Sporządzanie wymaganych przez przepisy prawa sprawozdań GUS w zakresie dotyczącym działalności Działu (GUS S-10, GUS S-11), współdziałanie w tym zakresie z dziekanatami i innymi jednostkami organizacyjnymi.
  5. Nadzór nad prawidłowym wprowadzaniem danych w systemie dziekanatowym koniecznym do importu danych do systemu POL-on.
  6. Opracowywanie projektu uczelnianych wzorów dyplomów studiów wyższych (również w językach obcych), świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz pomoc przy przygotowaniu dyplomów certyfikatów, zaświadczeń czy świadectw dla innych form kształcenia.
  7. Kalkulacja i wyliczanie kosztów kształcenia studenta na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
  8. Całokształt spraw związanych z prowadzeniem rejestru uczelnianych organizacji studenckich.
  9. Całokształt spraw związanych z działalnością kulturalno-sportową Samorządu Studentów i organizacji studenckich.
  10. Koordynowanie Programu Mobilności Studentów i Doktorantów MOST.
  11. Całokształt spraw związanych z realizacją zajęć ogólnouczelnianych.
  12. Całokształt spraw związanych z prowadzeniem i aktualizacją Księgi dyplomów UR (centralny rejestr absolwentów) oraz księgi albumu studentów.
  13. Całokształt spraw związanych z podejmowaniem i odbywaniem studiów przez cudzoziemców na Uniwersytecie Rzeszowskim Współpraca z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej.
  14. Nadzór na procesem rekrutacji na studia podyplomowe i kursy, monitorowanie rekrutacji na poszczególnych studiach, ustalanie harmonogramu z kierownikami studiów lub kursów, współpraca w tym zakresie z UCI.
  15. Całokształt spraw związanych z promocją oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia na studiach podyplomowych i innych formach kształcenia w porozumieniu z kierownikami na stronach internetowych UR.
  16. Współpraca z obsługą finansową poszczególnych studiów podyplomowych i innych form kształcenia w zakresie realizacji wypłat i rozliczeń finansowych oraz konieczności wprowadzenia zamian w kalkulacji kosztów.
  17. Sporządzanie sprawozdania w POL-on w zakresie GUS S-12.
  18. Prowadzenie rejestru innych form kształcenia realizowanych na Uniwersytecie Rzeszowskim.
  19. Prowadzenie Centralnego Rejestru wydawanych świadectw/dyplomów/ certyfikatów/ zaświadczeń ukończenia innych form kształcenia i nadawanie numerów tym dokumentom.
  20. Nadzór i koordynowanie realizacji programu studiów podyplomowych lub innych form kształcenia w porozumieniu z kierownikami i rozliczanie z realizacji zadań.
  21. Całokształt spraw związanych wszczęciem i prowadzeniem postepowań dyscyplinarnych studentów.
  22. Obsługa administracyjna Komisji Dyscyplinarnej Studentów i Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej Studentów.
  23. Współpraca z jednostkami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych ze studentami cudzoziemcami.
  24. Całokształt spraw związanych ze stypendystami NAWA w zakresie toku studiów.
  25. Opracowanie Regulaminu Studiów oraz Regulaminu Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Rzeszowskim.
  26. Komisja ds. Domów Studenckich (KDS): powołanie KDS, zwoływanie comiesięcznych posiedzeń komisji, przyjmowanie wniosków o przyznanie miejsca w DS, podejmowanie decyzji w sprawie przyznania miejsc w DS, sporządzanie wykazu przyznanych miejsc dla poszczególnych DS, sporządzanie protokołów z posiedzeń.
  27. Umorzenia opłat za zamieszkanie w DS – przyjmowanie wniosków, sporządzanie decyzji w tej sprawie.