Aktualności SKN
W imieniu Instytutu Sztuk Pięknych i Zespołu Redakcyjnego serdecznie zapraszamy Społeczność Uniwersytecką do lektury naszego rocznika WARSTWY, który to w sposób interdyscyplinarny ukazuje rozległe relacje sztuki z nauką.
Miłej lektury! Znajdziecie nas Państwo na stronie: https://www.warstwy.ur.edu.pl/
Linki do poszczególnych numerów to:
Nr 5 – https://www.warstwy.ur.edu.pl/Warstwy_nr5_2022.pdf
Nr 4 – https://www.warstwy.ur.edu.pl/Warstwy_nr4_2021.pdf
Nr 3 – https://www.warstwy.ur.edu.pl/Warstwy_nr3_2019.pdf
Nr 2 – https://www.warstwy.ur.edu.pl/Warstwy_nr2_2018.pdf
Nr 1 – https://www.warstwy.ur.edu.pl/Warstwy_nr1_2017.pdf
WARSTWY w wersji papierowej można także zakupić w Wydawnictwie UR - https://wydawnictwo.ur.edu.pl/kategoria/czasopisma/warstwy
NAJCZĘŚĆIEJ ZADAWANE PYTANIA DOT. DZIAŁALNOŚCI SKN |
|||||
1.Co reguluje działalność SKN? | |||||
Podstawowym dokumentem regulującym działalność Kół Naukowych w Uniwersytecie jest Zarządzenie Rektora nr 112/2020 z dnia 01.10.2020 r. w sprawie: wprowadzenia regulaminu rejestracji, działalności i finansowania Studenckich Kół Naukowych w Uniwersytecie Rzeszowskim. | |||||
2. Jak założyć SKN? | |||||
SKN może założyć przynajmniej 5 studentów lub doktorantów o podobnych zainteresowaniach plus opiekun naukowy. Formalnym dokumentem wymaganym do założenia koła jest: • Załącznik nr 1 do Regulaminu - Formularz zgłoszenia SKN , • Załącznik nr 7 do Regulaminu - Oświadczenie opiekuna SKN oraz • statut (wzór statutu stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu - Wzór statutu SKN) W przypadku wprowadzenia zmian we wzorze statutu konieczna jest jego akceptacja przez radców prawnych: Zespół radców prawnych pokój nr 22, bud. A1 tel.: +48 17 872 10 06 tel.: +48 17 872 11 77 Formularz zgłoszeniowy wymaga akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej UR. Kierownikiem jednostki są Dyrektorzy Instytutów w których zatrudniony jest opiekun. Uzupełniony formularz zgłoszeniowy, wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami należy złożyć w Dziale Nauki i Projektów – DNiP (Bud. A1, pok nr 5). Po złożeniu należy jedynie oczekiwać na decyzję Rektora dot. rejestracji SKN. O decyzji zostaniecie poinformowani przez pracownika DNiP mailowo. |
|||||
3. Kto może być opiekunem Koła? | |||||
Opiekunem koła może być nauczyciel akademicki ze stopniem co najmniej doktora. Maksymalna liczba opiekunów wynosi 2. |
|||||
4. Na co można otrzymać dofinansowanie? | |||||
Dofinansowanie można otrzymać na wydarzenia (inaczej: pojedyncze działania naukowe) o znaczeniu naukowym lub artystycznym. Wydarzeniami takimi są przykładowo: wystawy, konferencje oraz wyjazdy na nie, pod warunkiem, iż osoby jadące biorą w nich czynny udział (wygłaszają na nich referaty lub w inny sposób aktywnie w nich uczestniczą), publikacje, wyjazdy badawcze oraz inne wydarzenia wykazujące dużą wartość merytoryczną i przynoszą efekty o charakterze naukowym lub artystycznym, istotne dla UR. |
|||||
5. Jak złożyć prośbę o dofinansowanie? | |||||
Prośbę o sfinansowanie składamy za pośrednictwem Załącznika nr 4 do Regulaminu - Wniosek o dofinansowanie na pojedyncze działania naukowe w biurze Działu Nauki i Projektów (DNiP – bud. A1, pok. nr 5): |
|||||
6. Kto jest dysponentem środków? | |||||
Wnioski o sfinansowanie działalności SKN są kierowane do JM Rektora, który jest dysponentem środków na ich działalność. Koszty wynikające z działalności SKN pokrywane są z następującej działalności: Dz. 553-143 |
|||||
7. Jaka jest maksymalna wysokość dofinansowania pojedynczego działania naukowego? | |||||
Maksymalna wysokość dofinansowania pojedynczego działania naukowego wynosi 2 000 PLN | |||||
8. Czym różnią się „konkurs na projekty SKN” od „pojedynczego działania naukowego”? | |||||
Projekty SKN to konkurs dla wszystkich kół naukowych organizowany raz w roku, natomiast w przypadku pojedynczych działań naukowych nie ma limitu składania wniosków na dofinansowanie i można to robić przez cały rok. | |||||
9. Czym jest konkurs na projekty naukowe? | |||||
Konkurs na projekty SKN organizowany jest corocznie w styczniu. Szczegóły dotyczące konkursu określa Załącznik nr 3 do Regulaminu - Zasady finansowania projektów naukowych SKN. Pod załączonym linkiem znajduje się formularz zgłoszenia który należy złożyć w DNiP: |
|||||
10. Jak rozliczyć wydatki? | |||||
Najprostszym sposobem rozliczenia pojedynczego działania/projektu jest opłacenie kosztów własnymi środkami, a następnie dostarczenie opisanych faktur do DNiP. Możliwe jest również dostarczenie faktury z wydłużonym terminem płatności w celu opłacenia jej przez UR. Trzecią formą rozliczenia wydatków jest faktura proforma, należy pamiętać jednak o konieczności doniesienia faktury rozliczeniowej. Wraz ze złożeniem w DNiP faktur należy podać numer wniosku zakupowego. |
|||||
11. Jakie dane należy podać na fakturze? | |||||
Uniwersytet Rzeszowski Aleja Rejtana 16c 35-959 Rzeszów NIP: 813-32-38-822 REGON: 691560040 |
|||||
12. Wniosek zakupowy – kiedy i kto jest za niego odpowiedzialny? | |||||
W celu rozliczenia poniesionych wydatków wymagane i konieczne jest przygotowanie wniosku zakupowego, poprzedzonego aktualizacją planu. Wnioski zakupowe przygotowywane są w systemie EOD na wszystkie działania podejmowane przez SKN, przed dokonaniem zakupu. Osoba odpowiedzialną za przygotowywanie wniosków zakupowych w systemie EOD jest Opiekun SKN. |
|||||
13. Jak opisać fakturę? | |||||
Wszystkie faktury kierowane do DNiP powinny być na odwrocie opisane ołówkiem. Opis musi zawierać: • nazwa SKN • projekt (numer NIW –numer identyfikacyjny wniosku) czy pojedyncze działanie naukowe? • w przypadku opłaconej faktury – dane studenta i numer konta na który koszty powinny zostać zwrócone. W przypadku wysyłania faktur drogą mailowa, w treści maila należy zawrzeć wyżej wymienione informacje. |
|||||
14. Jak często należy składać aktualizację danych? | |||||
Aktualizację danych składamy za każdym razem jak zmieniają się członkowie, zarząd, etc. tak szybko jak to tylko możliwe (Załącznik nr 8 do Regulaminu - Wniosek o aktualizację danych SKN). /uniwersytet/jednostki/administracja/dzial-nauki-i-projektow/kola-naukowe/rejestracja-i-dzialalnosc-skn |
|||||
15. Założenie nowego SKN czy sekcji? | |||||
Dopuszcza się kontynuowanie już powstałych sekcji jednak rekomendujemy utworzenia nowego SKN. | |||||
16. Delegacje – jak zgłosić i rozliczyć? | |||||
Aby uzyskać dofinansowanie na delegacje, należy złożyć wniosek na pojedyncze działanie w DNiP i uzyskać zgodę JM Rektora na pokrycie kosztów. Istnieje możliwość wystawienia delegacji bezkosztowych. O wyjeździe na delegację należy powiadomić DNiP co najmniej 7 dni przed planowanym terminem potwierdzając liczbę i dane uczestników. Nie ma możliwości wystawienia delegacji po odbytym wyjeździe. Do rozliczenia biletów kolejowych nie jest konieczne uzyskanie faktury – wystarczy sam bilet |
|||||
17. Kiedy należy złożyć sprawozdanie? | |||||
Sprawozdania merytoryczne składamy corocznie za działalność w danym roku kalendarzowym. Termin złożenia sprawozdania rocznego mija 31 stycznia. Sprawozdania z realizacji projektów składamy do 15 stycznia. |
|||||
18. Czym jest preliminarz? | |||||
Preliminarz to plan działań założonych przez SKN. Preliminarz nie jest dokumentem niezmiennym, w ciągu roku można edytować zaplanowane zadania. Ważne! Złożenie preliminarza w DNiP nie jest tożsame z przyznaniem środków na zaplanowane działania. Aby uzyskać dofinansowanie należy każdorazowo składać dedykowany wniosek (patrz pkt 5). |