dla studentów

Drodzy Studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego!

Dostęp do infrastruktury informatycznej UR możliwy jest wyłącznie dla aktywnych studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Poniżej znajdują się najczęściej zadawane pytania:

 

  • Jestem nowym studentem Uniwersytetu Rzeszowskiego, jak mam uzyskać dostęp do swojego konta?

    W przypadku nowych studentów, gdzie konto nie zostało jeszcze aktywowane, a posiadają Państwo status studenta (Dostępne od pierwszego dnia semestru po otrzymaniu statusu "Przeniesiony do dziekanatu" w systemie rekrutacyjnym i dokonaniu opłaty za legitymację) należy wykonać poniższe kroki:
    • Wejść na stronę https://konto.ur.edu.pl/
    • W zakładce "Wyślij hasło na adres e-mail" należy wpisać w polach:
      strona konto.ur.edu.pl - zakładka Wyślij hasło na adres e-mail
      • Login: (składający się z inicjałów, numeru albumu oraz końcówki @stud.ur.edu.pl)
      • Adres e-mail: (prywatny adres email podawany podczas rejestracji w systemie rekrutacyjnym)
      • Zatwierdzić przycisk nie jestem robotem (reCAPTHA)
      • Kliknąć przycisk "Wyślij"
    • Na Państwa adres email powinna przyjść wiadomość z linkiem do ustawienia hasła (link jest aktywny 30 minut od momentu jego wysłania. Po
      upływie tego czasu konieczne będzie ponowne przejście opisanego powyżej procesu generowania linku).
    • Po przejściu w wybrany link należy wpisać hasło spełniające kryteria podane na stronie, następnie powtórzyć wpisane wcześniej hasło oraz zaznaczyć pole „Nie jestem robotem” i kliknąć „Wyślij”.
    • Po wykonaniu powyższych kroków logowanie do systemów UR powinno być już dostępne.

Instrukcję dla nowych studentów można znaleźć tutaj.

 

  • Jestem studentem Uniwersytetu Rzeszowskiego i chciałbym zmienić hasło, jak tego dokonać?

    Nowe hasło do systemów uczelnianych można ustawić za pomocą strony do obsługi konta. Aby tego dokonać należy:
    • Wejść na stronę https://konto.ur.edu.pl/
    • W zakładce "Zmiana hasła" należy wpisać w polach:
      strona konto.ur.edu.pl - zakładka Wyślij hasło na adres e-mail
      • Login: (składający się z inicjałów, numeru albumu oraz końcówki @stud.ur.edu.pl)
      • Stare hasło: (hasło które jest obecnie ustawione)
      • Nowe hasło: (nowe hasło spełniające kryteria podane na stronie)
      • Powtórzyć nowe hasło
      • Zatwierdzić przycisk nie jestem robotem (reCAPTHA)
      • Kliknąć przycisk "Wyślij"
    • Po wykonaniu powyższych kroków logowanie do systemów UR powinno być już dostępne poprzez nowe hasło.
      * Logowanie nowymi danymi w systemach innych niżeli wirtualna uczelnia oraz eduroam (np. office) może mieć opóźnienie do 15 minut.


  • Jestem studentem Uniwersytetu Rzeszowskiego i utraciłem dostęp do swojego konta, jak odzyskać dostęp?

    Odzyskanie dostępu do konta jest analogiczne do procesu aktywacji konta, gdzie należy wykonać poniższe kroki:
    • Wejść na stronę https://konto.ur.edu.pl/
    • W zakładce "Wyślij hasło na adres e-mail" należy wpisać w polach:
      strona konto.ur.edu.pl - zakładka Wyślij hasło na adres e-mail
      • Login: (składający się z inicjałów, numeru albumu oraz końcówki @stud.ur.edu.pl)
      • Adres e-mail: (prywatny adres email podawany podczas rejestracji w systemie rekrutacyjnym)
      • Zatwierdzić przycisk nie jestem robotem (reCAPTHA)
      • Kliknąć przycisk "Wyślij"
    • Na Państwa adres email powinna przyjść wiadomość z linkiem do ustawienia hasła (link jest aktywny 30 minut od momentu jego wysłania. Po
      upływie tego czasu konieczne będzie ponowne przejście opisanego powyżej procesu generowania linku).
    • Po przejściu w wybrany link należy wpisać hasło spełniające kryteria podane na stronie, następnie powtórzyć wpisane wcześniej hasło oraz zaznaczyć pole „Nie jestem robotem” i kliknąć „Wyślij”.
    • Po wykonaniu powyższych kroków logowanie do systemów UR powinno być już dostępne.


  • Jaki jest mój login do systemów Uniwersytetu Rzeszowskiego?

    Loginy tworzone są w następujący sposób: [inicjały (pierwsza litera imienia oraz nazwiska)] + [numer albumu] + @stud.ur.edu.pl
    Przykład:
    • Imię: Jan
    • Nazwisko: Kowalski
    • Numer albumu: 123456
    • Login: jk123456@stud.ur.edu.pl

* Nie znasz swojego numeru albumu?

Proszę przejść na stronę https://wu.ur.edu.pl - Po przeniesieniu na odpowiednią stronę, należy wpisać PESEL lub numer paszportu podany podczas rekrutacji, następnie należy przepisać kod z obrazka oraz kliknąć „Pokaż nr subkonta”. Na ekranie pojawi się NUMER SUBKONTA na który należy dokonać wpłaty za legitymację studencką - o ile nie została jeszcze opłacona. Jeżeli legitymacja została opłacona, a wpłata przyjęta to w nawiasie obok imienia oraz nazwiska będzie widniał numer albumu studenta (legitymacji studenckiej). Jeżeli nie jest on widoczny, należy zaczekać na nadanie numeru przez dziekanat.

Jeżeli student posiada fizyczną legitymację studencką to numer albumu można sprawdzić również bezpośrednio na legitymacji w sekcji "Nr albumu".Legitymacja studencka

  • Chciałbym uzyskać mLegitymację gdzie mogę odnaleźć kod QR?

    Uniwersytet Rzeszowski oferuje również możliwość wyrobienia mLegitymacji na wniosek studenta (zaleca się wykonanie poniższych kroków na innym urządzeniu niżeli smartphone studenta który chce aktywować legitymację). Aby tego dokonać należy:
    • Zainstalować aplikację mObywatel / Upewnić się że jest ona zainstalowana na urządzeniu docelowym
    • Dodać nowy dokument w aplikacji mObywatel, wybierając Inny dokument, następnie Legitymacja studencka
    • Przejść do innego urządzenia lub pominąć ten krok jeżeli użytkownik posiada funkcję skanowania kodów QR na własnym ekranie urządzenia
    • Zalogować się na konto studenckie na stronie https://wu.ur.edu.pl/
    • Przejść do zakładki "mLegitymacja"
      Screen z wirtualnej uczelni
    • W powyższej zakładce należy wybrać opcję "Zleć wydanie"
    • Na ekranie powinien pojawić się kod QR, który należy zeskanować poprzez aplikację mObywatel, a następnie przepisać kod aktywacyjny.
    • Gotowe, legitymacja powinna być już dostępna w aplikacji.

*Uwaga! MLegitymacja nie zastępuje plastikowych dokumentów! Legitymacja w mObywatelu jest cyfrową wersją tradycyjnego dokumentu. W związku z tym najpierw należy mieć plastikową legitymację studencką, aby móc skorzystać z jej elektronicznej wersji w telefonie. Więcej informacji można pozyskać na stronie rządowej.

 

W razie pytań prosimy o kontakt z naszymi specjalistami z Uniwersyteckiego Centrum Informatyzacji Uniwersytetu Rzeszowskiego.


Kontakt:
Email: wchwala@ur.edu.pl
Tel: +48 17 872 12 50