Klub Seniora 80+
Startuje badanie satysfakcji Pacjentów przez NFZ - Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i poby
Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.
Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.
Informacje, których nie powinieniśmy podawać ankieterowi:
W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystaliśmy). To ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują danych Pacjenta i nie będą o nie prosić.
Informacje, które mają ankieterzy:
Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:
- numer telefonu
- płeć
- placówkę, w której się odbyło się leczenie
- datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.
Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.
WAŻNE!
Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju zabiegu, z którego korzystaliśmy. Dlatego nie mogą o to pytać.
Nasza odpowiedź to szansa na poprawę jakości i dostępności do świadczeń.
NFZ ankietuje w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o zdrowie nas wszystkich. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia Pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy. Badanie potrwa maksymalnie 4 miesiące.
Masz wątpliwości? Zgłoś je
Ankieterzy, którzy zadzwonią do Pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Prosimy natychmiast zakończyć rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Prosimy koniecznie poinformować nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.
Prosimy również rozłączyć się i skontaktować z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi wątpliwości.