O Nas

Sprawozdanie z I sem.2023/24 wiceprezes Marii Suchy.

Sprawozdanie z działalności Wiceprezes Zarządu UTW–UR w I semestrze roku akademickiego 2023-2024.

  1. Nadzór nad grupami i klubami, wchodzącymi w skład sekcji artystyczno–kulturalnej:
  2. Chór Cantilena
  3. Dyskusyjny Klub Książki
  4. Klub fotografii – grupa średnio zaawansowana
  5. Klub fotografii - FOTO grupa zaawansowana
  6. Klub malarstwa grupa I
  7. Klub malarstwa grupa II
  8. Grupa rękodzieła
  9. Klub tańca
  10. Grupa teatralna „Słowo za słowo”    
  11. Klub Seniora 80+
  12. Klub filmu
  13. Klub teatru
  14. Klub melomana
  15. Klub pasjonatów
  16. „Książka dla seniora” .

Od maja 2023, kiedy rezygnację złożyła kol. Małgorzata Kuśmierczyk, sekcja artystyczno–kulturalna nie ma koordynatora. W związku z tym wszystkich uzgodnień z kierownikami klubów muszę dokonywać bezpośrednio jako wiceprezes. Zgodnie z ustaleniami z zebrania Zarządu z 20 października 2023, w dniu 13 listopada 2023 r. w biurze UTW-UR zostało zorganizowane spotkanie moderatorów grup i klubów, wchodzących w skład sekcji artystyczno–kulturalnej. W trakcie spotkania omówiono tematy:

  1. Obowiązki kierowników klubów i grup zajęciowych.
  2. Weryfikacja liczebności członków grup, przyjęcia nowych słuchaczy.
  3. Dokumenty, które obowiązani są prowadzić kierownicy grup:

         - lista uczestników grupy z kontaktami: telefony, maile oraz sprawdzenie składki rocznej;

         - lista odpłatności za zajęcia specjalistyczne, ustalenie składki za zajęcia z uwzględnieniem ilości zajęć, stawki godzinowej wykładowcy i liczebności osób w grupie;

         - lista obecności na zajęciach z podpisami uczestników i akceptacją wykładowcy, którą po każdym miesiącu należy oddać do księgowej.

  1. Przypomnienie obowiązku sporządzania po upływie semestru sprawozdań z działalności grup i przekazywania ich do koordynatorów oraz do wiceprezes Zarządu odpowiedzialnej za sekcję A-K., przed Zebraniem Liderów.
  2. Ustalenie osób odpowiedzialnych za przygotowywanie informacji z bieżącej działalności i przekazywanie ich na stronę internetową (ebwojcik@wp.pl ) i do kroniki UTW ([email protected] ).
  3. Ustalenie osób odpowiedzialnych w grupie za gromadzenie zdjęć oraz danych statystycznych do sprawozdań.
  4. Regulamin i Kodeks etyczny.

Szczegółowa informacja o aktualnie realizowanych wnioskach grantowych.

W dniu 5 lutego 2024 przesłałam korespondencję e-mail, w której zobowiązałam kierowników klubów i grup wchodzących w skład sekcji artystyczno–kulturalnej, do przygotowania sprawozdań semestralnych, zawierających informacje o liczbie i datach spotkań oraz o liczebności ich uczestników. Zostały nadesłane sprawozdania 12 komórek, wchodzących w skład sekcji. Na tej podstawie opracowałam sprawozdanie z aktywności sekcji artystyczno – kulturalnej, które stanowi załącznik nr 1.

II. Współpraca bezpośrednia z grupami i klubami, wchodzącymi w skład sekcji artystyczno–kulturalnej polegała przede wszystkim na przygotowaniu, a następnie realizacji wniosków grantowych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości klubów. Bezpośrednio po moim wystąpieniu na zebraniu liderów w dniu 15 lutego 2023, znacząco wzrosło zainteresowanie współpracą ze Stowarzyszeniem Przyjaciół UTW w zakresie pisania ofert. W ciągu roku akademickiego 2023/24 zostało złożonych 6 ofert w konkursach grantowych, z których 3 zostały zaakceptowane do realizacji przez SP UTW razem z UTW-UR:

1) Otrzymaliśmy grant w konkursie Samorządu Województwa ROPS w Rzeszowie pod hasłem „Aktywny senior to zdrowszy senior”. Szczegółowa informacja o przebiegu realizacji tego grantu stanowi załącznik nr 2.

2) Otrzymaliśmy grant w konkursie Prezydenta Miasta Rzeszowa na realizację zadania publicznego „Seniorzy aktywni razem”. Informacja o realizacji tego grantu została zawarta w załączniku nr 2.

3) Otrzymaliśmy grant w konkursie Prezydenta Miasta Rzeszowa pod hasłem „Seniorze! Bądź aktywnym mieszkańcem swojego miasta!” Szczegółowa informacja o realizacji tego grantu została zawarta w załączniku nr 2.

Dziękuję serdecznie wszystkim, którzy włączyli się w niemały trud terminowej i zgodnej z ofertami grantowymi realizacji projektów. Przede wszystkim dziękuję kol. Danucie Kamienieckiej–Przywara za wspaniałą współpracę, począwszy od przygotowania ofert, poprzez realizację grantów, aż po ich rozliczenie. Szczególnie dziękuję za wsparcie podczas mojej długiej nieobecności i przejęcie wielu dodatkowych obowiązków, związanych z realizacją projektów.

III. Drugą kadencję pełnię funkcję Prezesa SP UTW w Rzeszowie, co wiąże się z licznymi obowiązkami natury formalnej, takimi jak przygotowanie i prowadzenie zebrań, w tym zebrań w poszerzonym składzie, związanych z realizacją projektów grantowych. W dniu 5 września 2023 zorganizowałam  poszerzone zebranie Zarządu SP UTW w celu omówienia najważniejszych spraw, związanych z realizacją projektu „Seniorze! Bądź aktywnym mieszkańcem swojego miasta!”. W dniu 16 listopada 2023 zorganizowałam poszerzone zebranie Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Uniwersytetu Trzeciego Wieku, w trakcie którego podjęto uchwały dot. dofinansowania zakupu sprzętu do ćwiczeń rehabilitacyjnych oraz wydawnictwa z okazji 15 roku działalności Klubu  Foto, a także złożenia oferty w konkursie RDK. Na zebraniu ustalono również przebieg podsumowania projektów w dniu 5 grudnia 2023 oraz 19 grudnia 2023; dokonano podziału zadań dla poszczególnych członków Stowarzyszenia. Na dzień 21 stycznia 2024 zorganizowałam zdalnie zebranie Zarządu SP UTW w celu podsumowania minionego roku, jak też aktualizacji liczby członków. Do moich obowiązków należy opracowywanie sprawozdań, stały nadzór nad gospodarką finansową, w tym kontrola płatności składek, przygotowanie i rozliczanie projektów grantowych. Ze względu na trudności w zebraniu kworum, część uzgodnień dokonywana jest drogą mailową. Informacja szczegółowa na ten temat znajduje się w załącznikach.

IV. Od ponad 8 lat zajmuję się prowadzeniem Kroniki UTW-UR. Dzięki temu mogłam przygotować prezentację PPT „40 lat UTW w Rzeszowie na kartach kronik słuchaczy”, którą przedstawiłam na spotkaniu inaugurującym w Klubie Pasjonatów w dniu 5 października 2023. W I semestrze 2023/24  opracowałam 30 notatek, które znalazły się w kronice. Począwszy od grudnia 2023 opracowane przeze mnie teksty umieszcza w Kronice kol. Ewa Wójcik. Opis wydarzeń jest zawsze ilustrowany zdjęciami, które wybieram i przesyłam do wywołania, korzystając z fotografii, nadesłanych przez poszczególne kluby. Począwszy od grudnia 2023 wywołane zdjęcia odbiera w zakładzie fotograficznym i umieszcza w Kronice UTW-UR kol. Ewa Wójcik. Przejęła także obowiązek umieszczania w kronice ulotek i plakatów. Materiały przygotowane do kroniki kol. Ewa Wójcik zamieszcza na bieżąco na stronie internetowej UTW-UR. Bardzo jestem wdzięczna Ewie Wójcik, że mimo tylu swoich obowiązków, przejęła tak wiele moich dotychczasowych zadań.

V. Prowadzenie Klubu Pasjonatów UTW-UR. Jeszcze latem 2023 wyprzedzająco opracowałam plan spotkań Klubu, co wynikało z potrzeby rezerwacji pomieszczeń w obiektach WiMBP, a także dokonania uzgodnień planowanych tematów z prelegentami. Konieczne było pozyskanie biogramów od wszystkich prelegentów, jak też uzgadnianie treści plakatów, opracowywanych przez WiMBP. Na I semestr 2023/24 zostało zaplanowanych 7 spotkań, z których 4 prowadziłam osobiście; w trakcie spotkań udzieliłam wywiadów do lokalnych mediów, zaś po ich zakończeniu opracowałam notatki informacyjne wraz z wyborem zdjęć na stronę internetową, do kroniki UTW oraz do Filii Nr 10 WiMBP. Począwszy od grudnia 2023 moje obowiązki w tym zakresie przejęła kol. Anna Habrat. Pod koniec I semestru w uzgodnieniu z WiMBP przygotowałam plan spotkań Klubu na II semestr 2023/24. Jest on dostępny na stronie internetowej UTW-UR. Obsługę logistyczną spotkań (listy obecności, poczęstunek) we współpracy z pracownikami Filii Nr 10 WiMBP zapewniała kol. Anna Leśniowska. Obsługę fotograficzną większości spotkań zapewniali koledzy z Klubu Foto. Wszystkim  bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie. Bez tego Klub Pasjonatów mógłby przestać działać.

VI. Współpraca z Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Rzeszowie, dzięki której uzyskaliśmy możliwość organizowania spotkań Klubu Pasjonatów UTW-UR naprzemiennie w obiektach WiMBP przy ul. Sokoła 13 oraz w Filii Nr 10 WiMBP przy ul. Podchorążych 1. Potwierdzeniem dobrych relacji z Biblioteką jest udostępnienie przez panią dyrektor Bożenę Janda obiektu przy ul. Sokoła 13 na wystawę prac poplenerowych RUDENKA 2023 i dwa wernisaże Klubu malarskiego UTW-UR, jakie odbyły się w I semestrze 2023/2024.

VII. Aktywny udział w spotkaniach Dyskusyjnego Klubu Książki. To już 10 rok, gdy nie tylko uczestniczę w spotkaniach, ale z czasem stałam się praktycznie jedyną autorką recenzji omawianych książek. Recenzje te są publikowane na FB WiMBP oraz na stronie internetowej UTW-UR. W I semestrze 2023/24 omawialiśmy pięć książek, więc napisałam tyleż recenzji. Na ogólnym wojewódzkim spotkaniu klubów DKK w dniu 13 października 2023 odebrałam nagrodę Instytutu Książki za recenzję powieści Olgi Tokarczuk „Empuzjon. Horror przyrodoleczniczy”.

VIII. Kontakt z mediami to wywiady dla Polskiego Radia Rzeszów. Na moje osobiste zaproszenia w I semestrze 2023/24 red. Anna Leśniewska przybyła na 6 spotkań Klubu Pasjonatów oraz 3 wydarzenia organizowane w auli UR. Wywiady nagrane ze słuchaczami są emitowane na antenie Radia Rzeszów, zaś linki umieszczane przez kol. Ewę Wójcik na naszej stronie internetowej bezpośrednio pod relacjami z wydarzeń. W kilku wydarzeniach uczestniczył także redaktor z portalu  https://nowiny24.pl zamieszczając później ciekawe relacje z aktywności słuchaczy UTW-UR. Kontynuuję kontakt z dwutygodnikiem „Polonia” w Connecticut, który w kolejnych numerach zamieszcza pisane dla DKK recenzje pod hasłem „Klub Dobrej Książki prezentuje”. Owocuje to zainteresowaniem lekturą prezentowanych książek. Dwutygodnik „Polonia” jest dostępny pod adresem http://polonia-news.cba.pl/ .

Rzeszów, 15 luty 2024.                                                                        Maria Suchy, Wiceprezes Zarządu UTW-UR                                                                                                  

wstecz