Wykłady, prezentacje, publikacje do samodzielnego studiowania

Nowa, darmowa książka naukowa poświęcona silver gamingowi.

Serdecznie witam,

Poniżej, a także w załączeniu (wraz z krótkim opisem, okładką, bio i zdjęciem autora), przesyłam moją najnowszą książkę pt. "Wirtualna jesień życia. Rozważania o roli gier cyfrowych w życiu osób starszych", która końcem 2023 roku ukazała się w otwartym dostępie nakładem Wydawnictw AGH:

https://www.researchgate.net/publication/376747267_Wirtualna_jesien_zycia_rozwazania_o_roli_gier_cyfrowych_w_zyciu_osob_starszych_Virtual_Autumn_of_Life_Reflections_on_the_Role_of_Digital_Games_in_the_Lives_of_Elderly_People

Zachęcam do pobierania i lektury, a także proszę o udostępnianie dalej tej publikacji wszelkimi możliwymi kanałami - jest to darmowa książka naukowa, więc myślę, że podwójnie warto.

Jestem też otwarty na wszelkie inne formy współpracy: wystąpienia offline i online, nagrania podcastów czy na YouTube, warsztaty i szkolenia, a także projekty badawczo-wdrożeniowe. Nie tylko w obszarze silver gamingu, któremu poświęcona jest "Wirtualna jesień życia...".

Dziękuję i pozdrawiam,
dr Damian Gałuszka
Adiunkt na Wydziale Humanistycznym AGH
 
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra
Edukacji i Nauki w ramach Programu „Doskonała nauka II” moduł: wsparcie
monografii naukowych oraz w ramach subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału
badawczego Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie; a także przez Krakowski Park Technologiczny.

Więcej o mnie / You can find me at:
Grywrodzinie.pl || Researchgate.net || Academia.edu || Linkedin.com
 
 

Skrócona informacja o publikacji:

Książka “Wirtualna jesień życia” to monografia, która zawiera holistyczne ujęcie zjawiska silver gamingu, czyli uwzględniające zarówno indywidualne, jak i instytucjonalne konteksty użycia gier cyfrowych przez osoby starsze, a także możliwe pozytywne i negatywne konsekwencje dla funkcjonowania i dobrostanu starszych graczy w kontekście rodzinnym, zdrowia fizycznego i psychicznego oraz aktywizacji społecznej. Książka skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – badaczy zajmujących się problematyką starości oraz grami cyfrowymi, edukatorów i przedstawicieli instytucji senioralnych, decydentów kształtujących polityki senioralne, twórców gier zaintrygowanych demograficznymi przemianami środowiska graczy czy też samych srebrnych graczy i ich rodzin. Publikacja, poza walorem teoretycznym, zawiera szereg praktycznych rekomendacji dotyczących promowania „rozwojowo korzystnego użycia gier cyfrowych przez osoby starsze”  w ramach uczenia się nieformalnego, a także obszarach edukacji nieformalnej i pozaformalnej.

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Doskonała nauka II” moduł: wsparcie monografii naukowych oraz w ramach subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie; a także przez Krakowski Park Technologiczny.

Plik graficzny z okładką dostępny tutaj: https://www.wydawnictwo.agh.edu.pl/sites/default/files/inline-images/Ga%C5%82uszka-01%20ostateczna%20ok%C5%82adka.jpg

Bio Autora:

Dr Damian Gałuszka – socjolog, adiunkt na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie, wieloletni pasjonat gier wideo. Zajmuje się analizą wpływu technologii na funkcjonowanie społeczeństw i ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań cyfrowych. Autor licznych badań, wystąpień oraz tekstów naukowych, między innymi monografii „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje” (do pobrania na: grywrodzinie.pl).

Zdjęcie autora dostępne tutaj: https://grywrodzinie.pl/wp-content/uploads/2023/12/cropped-dg-2023-scaled-1.jpg

wstecz