Regulamin zadań doraźnych komisji/zespołów WSZJK działającej w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów
Regulamin zadań doraźnych komisji/zespołów WSZJK działającej w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów
W celu efektywnej realizacji zadań WSZJK na Wydziale Ekonomii i Finansów,
Dziekan Wydziału na podstawie § 8 ust. 2 Zarządzenia nr 62/2025 Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 13 marca 2025 r. w sprawie szczegółowych zadań Wewnętrznego systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na studiach,studiach podyplomowych i innych formach kształcenia prowadzonych w Uniwersytecie Rzeszowskim powołuje doraźne komisje/zespoły robocze w celu wykonania niezbędnych działań na rzecz jakości kształcenia na Wydziale Ekonomii i i Finansów.
Doskonalenie programu oraz zapewnianie jakości kształcenia realizowane jest w oparciu o Uchwałę nr 49/02/2025 Senatu UR w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia z dnia 24 lutego 2025 r. oraz Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 13 marca 2025 r. w sprawie szczegółowych zadań Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na studiach,studiach podyplomowych i innych formach kształcenia prowadzonych w Uniwersytecie Rzeszowskim.
Cele systemu zapewnienia jakości kształcenia w zakresie poszczególnych obszarów działania realizowane są w szczególności poprzez następujące czynności:
- badanie opinii studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych o prowadzonych zajęciach dydaktycznych i obsłudze procesu kształcenia w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów
- przeprowadzanie hospitacji zajęć i kontroli terminowości odbywania zajęć oraz konsultacji
- analizę i doskonalenie programów studiów,
- stosowanie formalnych procedur zatwierdzania programów kształcenia,
- zapewnienie jakości kadry naukowo - dydaktycznej,
- okresowy przegląd programów kształcenia, w tym treści kształcenia (sylabusów),
- weryfikację zakładanych efektów uczenia się,
- analizę zgodności sylwetki absolwenta z wymaganiami określonymi na podstawie obowiązujących przepisów,
- analizę jakości procesu dyplomowania oraz obowiązujących na Wydziale procedur w zakresie zatwierdzania tematów prac dyplomowych oraz zapobiegania plagiatom,
- okresowe oceny pracowników,
- monitorowanie mobilności studentów i pracowników Wydziału
- badanie losów absolwentów na kierunku Ekonomia i Finanse i rachunkowość oraz monitorowanie opinii absolwentów o efektach i przydatności kształcenia,
- zbieranie opinii pracodawców o poziomie zatrudnianych absolwentów,
- analizę zasad rekrutacji i limitów przyjęć na studia,
- weryfikację regulaminów organizacji programowych praktyk zawodowych na kierunku Ekonomia i Finanse i rachunkowość
- okresową ocenę prac dyplomowych oraz ich recenzji i przedkładanie wniosków Dziekanowi,
- okresową ocenę bazy dydaktycznej wykorzystywanej w procesie kształcenia.
Nadzór nad wdrożeniem i doskonaleniem WSZJK na Wydziale Ekonomii
i Finansów sprawuje Dziekan.
Regulamin ustalony na posiedzeniu Rady Wydziału w dniu 10 kwietnia 2025 r.