Regulamin zadań doraźnych komisji/zespołów WSZJK działającej w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów

 

Regulamin zadań doraźnych komisji/zespołów WSZJK działającej w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów

 

W celu efektywnej realizacji zadań WSZJK na Wydziale Ekonomii i Finansów,
Dziekan Wydziału na podstawie § 8 ust. 2 Zarządzenia nr 62/2025 Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 13 marca 2025 r. w sprawie szczegółowych zadań Wewnętrznego systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na studiach,studiach podyplomowych i innych formach kształcenia prowadzonych  w Uniwersytecie Rzeszowskim powołuje doraźne komisje/zespoły robocze w celu wykonania niezbędnych działań na rzecz jakości kształcenia na Wydziale Ekonomii i i Finansów.

Doskonalenie programu oraz zapewnianie jakości kształcenia realizowane jest w oparciu o Uchwałę nr 49/02/2025 Senatu UR w sprawie zasad organizacji i  funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia z dnia 24 lutego 2025 r. oraz  Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 13 marca 2025 r. w sprawie szczegółowych zadań Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na studiach,studiach podyplomowych i innych formach kształcenia prowadzonych  w Uniwersytecie Rzeszowskim.  


Cele systemu zapewnienia jakości kształcenia w zakresie poszczególnych obszarów działania realizowane są w szczególności poprzez następujące czynności:

  • badanie opinii studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych o prowadzonych zajęciach dydaktycznych i obsłudze procesu kształcenia w ramach Wydziału Ekonomii i Finansów
  • przeprowadzanie hospitacji zajęć i kontroli terminowości odbywania zajęć oraz konsultacji
  • analizę i doskonalenie programów studiów,
  • stosowanie formalnych procedur zatwierdzania programów kształcenia,            
  • zapewnienie jakości kadry naukowo - dydaktycznej,
  • okresowy przegląd programów kształcenia, w tym treści kształcenia (sylabusów),
  • weryfikację zakładanych efektów uczenia się,
  • analizę zgodności sylwetki absolwenta z wymaganiami określonymi na podstawie obowiązujących przepisów,
  • analizę jakości procesu dyplomowania oraz obowiązujących na Wydziale procedur w zakresie zatwierdzania tematów prac dyplomowych oraz zapobiegania plagiatom,
  • okresowe oceny pracowników,
  • monitorowanie mobilności studentów i pracowników Wydziału
  • badanie losów absolwentów na kierunku Ekonomia i Finanse i rachunkowość oraz monitorowanie opinii absolwentów o efektach i przydatności kształcenia,
  • zbieranie opinii pracodawców o poziomie zatrudnianych absolwentów,
  • analizę zasad rekrutacji i limitów przyjęć na studia,
  • weryfikację regulaminów organizacji programowych praktyk zawodowych na kierunku Ekonomia i Finanse i rachunkowość
  • okresową ocenę prac dyplomowych oraz ich   recenzji i przedkładanie wniosków Dziekanowi,
  • okresową ocenę bazy dydaktycznej wykorzystywanej w procesie kształcenia.

Nadzór nad wdrożeniem i doskonaleniem WSZJK na Wydziale Ekonomii
i Finansów sprawuje Dziekan.

 

Regulamin ustalony na posiedzeniu Rady Wydziału w dniu 10 kwietnia  2025 r.