Słowo. Studia językoznawcze nr 10/2019
REDAKTOR NACZELNY/EDITOR IN CHIEF: prof. dr hab. Kazimierz Ożóg
ISSN: 2082-6931
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 208
Format: B5
Oprawa: broszurowa
ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Ewa Błachowicz
"Wirtualny doradca zdrowotny", suplement diety, reklama i odbiorca - czyli język portali promujących zdrowie w Internecie
Serhii V. Borshchevskyi
Vasco-caucasian vector in the study of germanic vocabulary of unknown origin
Dmytro Danylchuk
Renaming in Urbanonymyas a Form of Foreign Policy Démarche
Urszula Gajewska
Formuły metatekstowe podkreślające przebieg argumentacji w encyklikach Jana Pawła II
Halszka Górny
Imiona słowiańskie z członami lubo-, -lub, miło-, -mił w toponimii Polski
Wioletta Kochmańska
Czas dziki żwawiec – analiza semantyczna wybranych czasowników ruchu w przysłowiach o czasie
Angelika Kubacka
Wartościowanie kościoła – czy Kościół jest wartością?
Izabela Łuc
Gwara śląska jako wartościujący determinant reklamowy
Iryna Marynenko, Vladyslav Mykhailenko
Structural and grammatical peculiarities of the headline in modern ukrainian mass media
Magdalena Nowakowska
Składniowa „mówioność” w powieści Doroty Masłowskiej Kochanie, zabiłam nasze koty
Anna Piechnik
Określenia dzieci odnoszące się do ich wieku znane najmłodszym i najstarszym mieszkańcom pogórskich wsi
Mirosława Sagan-Bielawa
Polszczyzna młodej inteligencji na przykładzie tekstów popularyzujących naukę
Jakub Walicki
W świecie wartości moralnych – między zawiłością a prostotą