Słowo. Studia językoznawcze nr 5/2014
REDAKTOR NACZELNY: prof. dr hab. Kazimierz Ożóg
ISSN: 2082-6931
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 255
Format: B5
Oprawa: broszurowa
SPIS TREŚCI
ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Anna Czajka-Bubniak,
Społeczeństwo według "Faktu" - próba charakterystyki
Urszula Gajewska
Jana Pawła II rozważania o filozofii (na podstawie encykliki Fides et ratio)
Joanna Golonka
Pragmatyczne funkcje negatorów w reklamach polskich i niemieckich - próba klasyfikacji
Magdalena Grabowska
Potoczność w obrazie wiary w Boga na podstawie wypowiedzi współczesnych Polaków
Anna Kaczmarek
Świat fashion, czyli o anglicyzmach modowych w polskiej współczesnej prasie kobiecej
Karolina Krzysztoń
Zarys stereotypu Polaka, studenta i blogera w wybranych filmach grupy Abstrachuje. TV
Wioletta Kochmańska
Relacja słowo-obraz w kreowaniu postaci wdyskursie medialnym (szkic na materiale artykułów z kręgu tematyki sportowej w e-prasie)
Maria Krauz
Profesor, mistrz, przyjaciel, kolega - o dedykacjach poświęconych Profesorowi Piotrowi Żbikowskiemu
Izabela Łuc
Komercyjne znaczenia leksemu sztuka na przykładzie wybranych tekstów reklam
Barbara Misztal
Must have - o konsumpcjonizmie w języku i kulturze słów kilka
Magdalena Patro-Kucab
Dalszy ciąg reform o uszlachetnienie panegiryków (portret Emilii Plater w twórczości enkomiastycznej)
Anna Piotrowicz, Małgorzata Witaszek-Samborska,
Międzypokoleniowe różnice w grzeczności językowej w opinii studentów polonistyki
Robert Słabczyński
Sprawdź i odbierz prezent - o słownictwie tematów e-maili marketingowych
Agnieszka Starzykiewicz
Nazwy karczem - historia karczemnictwa, charakter użytkowy na przestrzeni wieków, tendencje nazewnicze
Beata Warzecha
Nazwy nieoficjalne żeńskich zgromadzeń zakonnych i ich członkiń w Polsce
Łukasz Zarzycki
O językowej tożsamości człowieka w kontekście dyskursu religijnego