Plan prac organizacyjnych
HARMONOGRAM PRAC na WYDZIALE FILOLOGICZNYM UR
W RAMACH WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
ORAZ DOKUMENTOWANIA DZIAŁAŃ NAUKOWYCH PROMOCYJNYCH i POPULARYZATORSKICH
JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA |
RADA WYDZIAŁU |
INNE |
|||
zadanie |
Osoby/jednostki odpowiedzialne |
zadanie |
Osoby/jednostki odpowiedzialne |
zadanie |
Osoby/jednostki odpowiedzialne |
WRZESIEŃ |
|||||
Opracowanie Formularza oceny kierunku |
Zespoły programowe kierunków |
Zatwierdzenie osób prowadzących zajęcia na umowy cywilno-prawne |
Dyrektorzy, Dziekan |
Aktualizacja materiałów na stronie internetowej przed nowym rokiem akademickim |
Pracownicy Dziekanatu |
Aktualizacja treści dotyczących kształcenia na poszczególnych kierunkach na stronie internetowej |
Kierownicy kierunków Dziekanat – jakość i akredytacja |
Zatwierdzenie doktorów prowadzących seminaria magisterskie |
Dyrektorzy, Dziekan |
Sprawy związane z rekrutacją (II termin) i zakończeniem rekrutacji |
|
Przygotowanie harmonogramów studiów i opublikowanie na stronie internetowej |
sekretariaty |
Zatwierdzenie magistrów prowadzących wykłady |
Dyrektorzy, Dziekan |
Podpisywanie przydziałów czynności |
Sekcja dydaktyczna Sekretariaty |
Zgłaszanie kandydatów do Dyplomów Uznania Rektora/Dziekana (absolwenci) i Listów Gratulacyjnych Dziekana (studenci); komisja ds. nagród |
Przewodniczący komisji egzaminacyjnej |
Zatwierdzenie listy nagrodzonych studentów |
Dziekan |
|
|
|
|
Zatwierdzenie listy promotorów (uzupełnienie z czerwca) |
Dyrektorzy |
|
|
|
|
Analiza wyników badań ankiet dotyczących obsługi w dziekanacie, administracji, oceny pracy biblioteki |
Dziekan, Prodziekani |
|
|
PAŹDZIERNIK |
|||||
Weryfikacja zgodności tematów prac dyplomowych z kierunkowymi efektami uczenia się i z dorobkiem naukowym promotora (dla prac magisterskich) |
Zespół ds. oceny Jakościowej Prac Dyplomowych |
Zatwierdzenie karty opisu dla kierunków planowanych do uruchomienia od 2025/26 |
Dziekan |
Przekazanie do dziekanatu w wersji elektronicznej aktualnych list studentów z podziałem na grupy dla wszystkich przedmiotów |
Opiekunowie roczników – do 5 października |
Analiza wyników studenckich badań ankietowych (za semestr zimowy) |
Prodziekani ds. studenckich |
Organizacja roku akademickiego – kalendarium prac |
Dziekan Prodziekani |
Szkolenia BHP dla pierwszych roczników |
Opiekunowie roczników |
Opracowanie formularzy oceny kierunków WF oraz sprawozdania z pracy centrum i studium |
Kierownicy kierunków Dyrektorzy jednostek |
Wręczenie nagród dziekańskich |
Dziekan |
|
|
Opracowanie Karty opisu kierunku dla planowanych kierunków (mających zostać uruchomionych w 2026/27) |
Kierownicy kierunków, Dyrektorzy |
|
|
|
|
Przedstawienie harmonogramu hospitacji zajęć w instytutach na bieżący rok ak. |
Dyrektorzy |
|
|
|
|
LISTOPAD |
|||||
Opracowanie Formularza oceny wydziału |
Dziekan, Prodziekani |
Przedstawienie podsumowania ankiet studenckich za sem. letni i opracowanie rekomendacji |
Prodziekani ds. studenckich |
Wnioski wydawnicze – ocena, zatwierdzenie, przekazanie do wydawnictwa |
Rada Dyscyplin |
Ocena efektów uczenia się; analiza ocen zaliczeń i egzaminów, współczynnik zdawalności, oceny z egzaminów dyplomowych, wnioski z hospitacji praktyk i zajęć |
Dyrektorzy, Dziekani |
Przyjęcie formularzy oceny kierunków WF oraz formularza oceny centrum i studium |
Dziekan |
Weryfikacja studentów w KRK |
Prodziekani, Dziekanat – tok studiów |
Zorganizowanie spotkania otwartego dla studentów (zagadnienia jakości kształcenia) |
Dziekani |
Sprawozdanie z realizacji hospitacji zajęć przeprowadzonych w zakończonym roku akademickim; Ogólne wnioski oraz podjęte działania doskonalące; Opracowanie rekomendacji |
Dziekan, Prodziekani |
Przypisanie studentów do grup w systemie Uczelnia 11 |
Pracownicy dziekanatu |
|
|
Ocena realizacji praktyk zawodowych na kierunkach w zakresie: 1. Doboru miejsc realizacji praktyk, nadzoru (hospitacji) miejsc realizacji praktyk, weryfikacji efektów uczenia się Przedstawienie wniosków z hospitacji |
Dziekan, Prodziekani |
|
|
|
|
Zatwierdzenie tematów prac dyplomowych (dla prac magisterskich) |
Dziekan, Prodziekani |
|
|
GRUDZIEŃ |
|||||
Analiza raportu z Biura Karier dotyczącego monitorowania karier Absolwentów |
Dziekan Prodziekani |
Zatwierdzenie formularza oceny wydziału; wnioski płynące z raportu |
Dziekan Prodziekani |
Zgłaszanie do dziekanatu ewentualnych nieprawidłowości w przypisaniu studentów do grupy |
Wszyscy pracownicy |
Przygotowywanie ewentualnych wniosków o utworzenie nowych kierunków studiów |
Kierownicy kierunków |
Opracowanie rekomendacji na rzecz poprawy jakości kształcenia |
Dziekan Prodziekani |
Zgłaszanie osób nieuczestniczących w zajęciach |
Wszyscy pracownicy |
STYCZEŃ |
|||||
Ocena jakości prac dyplomowych |
Zespół ds. Oceny Jakości Prac Dyplomowych |
Akceptowanie osób prowadzących zajęcia w ramach umów cywilno-prawnych (ewentualne uzupełnienia dotyczące obsady w drugim semestrze) |
Dziekan |
Sprawozdania indywidualne pracowników |
Każdy pracownik |
Przygotowanie harmonogramów sesji egzaminacyjnej i umieszczenie ich na stronie |
Kierownicy kierunków |
Prezentacja ewentualnych wniosków o utworzenie nowych kierunków studiów |
Prodziekani |
Sprawozdania z realizacji zadań priorytetowych |
Kierownicy tematów |
Prowadzenie akcji promującej badania ankietowe wśród studentów |
Wszyscy pracownicy |
|
|
Oświadczenia o dorobku (zwłaszcza osoby dwudyscyplinowe – które dzieła do której dyscypliny; czy wszystkie dzieła z afiliacją UR?) |
Każdy pracownik |
LUTY |
|||||
Przygotowanie wniosków o odznaczenia państwowe |
Dziekan, Dyrektorzy |
Wnioski o odznaczenia - akceptacja |
Dziekan |
|
|
Przygotowanie harmonogramów zajęć na semestr letni i przesłanie w wersji elektronicznej do dziekanatu |
Sekretariaty |
Ustalenie warunków przyjęcia na studia w drodze uznania efektów uczenia się |
Dyrektorzy |
|
|
Przegląd programów i ustalenie ewentualnych zmian w programach dla kolejnego cyklu kształcenia |
Kierownicy kierunków |
Ustalenie limitów przyjęć na poszczególne kierunki na kolejny rok akademicki |
Dyrektorzy |
|
|
Prowadzenie akcji promującej badania ankietowe wśród studentów |
Wszyscy pracownicy |
|
|
|
|
MARZEC |
|||||
Weryfikacja zgodności tematów prac dyplomowych z kierunkowymi efektami uczenia się i z dorobkiem naukowym promotora (dla prac licencjackich) |
Zespół ds. oceny Jakościowej Prac Dyplomowych |
Przedstawienie na Radzie Wydziału wniosków z przeprowadzonej oceny prac dyplomowych |
Prodziekani ds. Studenckich |
Przekazanie do dziekanatu w wersji elektronicznej aktualnych list studentów z podziałem na grupy dla wszystkich przedmiotów |
Opiekunowie kierunków |
Przegląd programów i ustalenie ewentualnych zmian w programach dla kolejnego cyklu kształcenia |
Kierownicy kierunków |
Zatwierdzenie zasad rekrutacji na przyszły rok akademicki |
Dziekani Dyrektorzy |
Przypisanie studentów do grup w systemie Uczelnia 11 |
Sekcja dydaktyczna |
|
|
Zatwierdzenie programów i ustalenie ewentualnych zmian w programach dla kolejnego cyklu kształcenia |
Dziekan Jakość kształcenia |
Decyzje w sprawie rekrutacji do Szkoły Doktorskiej |
Rada Dyscyplin |
KWIECIEŃ |
|||||
Opracowanie dokumentacji programu studiów dla nowych cykli kształcenia |
Kierownicy kierunków Dziekanat – jakość kształcenia |
Przedstawienie podsumowania ankiet studenckich za sem. Zimowy 2024/25 i opracowanie rekomendacji |
Kolegium dziekańskie |
Zgłaszanie do dziekanatu ewentualnych nieprawidłowości w przypisaniu studentów do grupy |
Wszyscy pracownicy |
Przegląd obowiązujących na wydziale przepisów wewnętrznych |
Jakość kształceni |
Zatwierdzenie programów i ustalenie ewentualnych zmian w programach dla kolejnego cyklu kształcenia |
Dziekan, Prodziekani |
Decyzje w sprawie rekrutacji do Szkoły Doktorskiej |
Rada Dyscyplin |
Ocena bazy dydaktycznej zgodnie z procedurą monitorowania i przeglądu zasobów materialnych, w tym infrastruktury |
Zespoły ds. Oceny Infrastruktury |
Zatwierdzanie/ opiniowanie regulaminów, uchwał okołoregulaminowych |
Prodziekani |
|
|
Analiza wyników badań ankietowych (za semestr zimowy) |
Dziekani ds. studenckich |
Zatwierdzenie tematów prac dyplomowych (dla prac licencjackich) |
Dziekan |
|
|
|
|
Propozycje przedmiotów ogólnouczelnianych na kolejny rok akademicki |
Prodziekani |
|
|
MAJ |
|||||
Spotkania z przedstawicielami studentów - pozyskiwanie od nich opinii na temat programu studiów, metod kształcenia i metod weryfikacji zakładanych efektów uczenia się |
Kolegium dziekańskie |
Opiniowanie dokumentacji dotyczącej opracowanych programów studiów
|
Dziekan, Prodziekani |
Wnioski wydawnicze – ocena, zatwierdzenie, przekazanie do wydawnictwa |
Rada Dyscyplin |
Zgłaszanie do dziekanatu kandydatów na koordynatorów praktyk na kolejny rok akademicki |
Kierownicy kierunków, Dyrektorzy |
Przedstawienie sprawozdania z prac zespołu ds. infrastruktury |
Dziekan |
Przydziały czynności dla pracowników |
Dyrektorzy |
Weryfikacja regulaminów praktyk na kolejny rok akademicki |
Kierownicy kierunków |
W razie potrzeby: zatwierdzanie regulaminów praktyk dla kolejnego roku akademickiego |
Prodziekani |
|
|
Spotkania opiekunów praktyk ze studentami idącymi na praktyki w okresie lipiec – wrzesień |
Opiekunowie praktyk |
Przedstawienie wniosków z analiz wyników badań ankietowych |
Prodziekani |
|
|
CZERWIEC |
|||||
Przygotowanie harmonogramu sesji egzaminacyjnej |
Dyrektorzy |
Zatwierdzenie listy promotorów grup seminaryjnych |
Dyrektorzy |
|
|
Zgłaszanie propozycji składu komisji egzaminacyjnych (egzaminy magisterskie, licencjackie, artystyczne) |
Dyrektorzy |
Zgłaszanie osób prowadzących zajęcia w ramach umów cywilno-prawnych Zatwierdzanie |
Dyrektorzy Dziekan |
|
|
Zgłoszenie kandydatów na opiekunów pierwszych roczników i ewentualne zmiany opiekunów wyższych roczników |
Dyrektorzy |
Wyrażenie zgody na prowadzenie wykładów przez osoby z tytułem magistra |
Dyrektorzy Dziekan |
|
|
Przygotowanie planu praktyk programowych i pedagogicznych na kolejny akademicki |
Koordynatorzy praktyk |
Akceptacja osób ze stopniem dr jako promotorów prac magisterskich |
Dyrektorzy Dziekan |
|
|
Powołanie i zatwierdzenie komisji do przeprowadzenia rekrutacji i egzaminów wstępnych |
Dziekan |
|
|
|
|
Karty opisu kierunków dla planowanych do uruchomienia od 2025/26 |
Kierownicy kierunków sekcja jakości WF |
|
|
|
|
Prowadzenie akcji promującej badania ankietowe wśród studentów |
Wszyscy pracownicy |
|
|
|
|
Zgłaszanie kandydatów do Dyplomów Uznania Rektora/Dziekana (absolwenci) i Listów Gratulacyjnych Dziekana (studenci) |
Przewodniczący komisji egzaminacyjnych |
|
|
|
|
LIPIEC |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SIERPIEŃ |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CAŁY ROK |
|||
Jakość kształcenia |
Inne |
||
Weryfikacja sylabusów – przegląd treści programowych, metod uczenia, metod weryfikacji zakładanych efektów uczenia się, aktualności literatury przedmiotu itp. |
|
Przekazywanie informacji o publikacjach do dziekanatu WF do Expertusa |
|
Monitoring losów zawodowych absolwentów |
|
Popularyzacja działań naukowych |
|
Gromadzenie informacji dotyczących podejmowanych przez wydział działaniach dotyczących jakości kształcenia na WF |
|
Promocja nauki |
|
Współpraca z przedstawicielami instytucji zewnętrznych w zakresie pozyskiwanie opinii o programach studiów i oczekiwanych kompetencjach absolwentów. Dokumentowanie tej współpracy (protokoły) |
|
Promocja kierunków |
|
Prowadzenie hospitacji zajęć dydaktycznych |
|
Organizacja konferencji naukowych, sesji Wyjazdy na konferencje |
|
Prowadzenie hospitacji praktyk zawodowych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|