dr Anna Englert-Bator
- Jednostka:
Instytut Psychologii, Kolegium Nauk Społecznych - Budynek: Ul. Ćwiklińskiej 1
- Pokój: 108
- Nr telefonu: 17 872 17 85
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0001-7814-5339
- Konsultacje dla studentów: piątek 13.00-14.30
Informacje
Doktor nauk społecznych, psycholog i certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny PTTPB, psychoterapeuta dialektyczno-behawioralny i certyfikowany coach ICI. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w zakresie psychoterapii w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, wcześniej kształciła się w Middlesex University. Jest członkiem Polskiego Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia (PTTPB) oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (PTDBT), gdzie od 2020 r. pełni funkcję wiceprzewodniczącej Zarządu. Brała udział w szeregu kursów i certyfikowanych szkoleń w zakresie psychologii i psychoterapii w ośrodkach polskich jak i zagranicznych (m.in. RO-DBT, PTSD, DBT-PTSD, counselling, dialog motywacyjny, EEG biofeedback, etc.). Jest ponadto trenerem racjonalnej terapii zachowania, liderem programu Family Connections i specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju. Odbyła staże zagraniczne w Universidad de Zaragoza w Hiszpanii, w Uniwersytecie 11 Decembre 1918 w Rumunii i w Uniwersytecie degli Studi Suor Orsola Benincasa we Włoszech. Jest również członkiem rady naukowej czasopisma „Current and Future Perspectives on Teaching and Learning”, wydawanego przez „1 Decembrie 1918” University (Alba Iulia, Romania).
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- Psychoterapia dorosłych, dzieci i młodzieży (ze szczególnym uwzględnieniem terapii CBT oraz trzeciej fali i terapii dialektyczno-behawioralnej)
- Zastosowanie VR (wirtualna rzeczywistość) w leczeniu zaburzeń lękowych i dysregulacji emocjonalnej
- Psychoterapia osób z zaburzeniami osobowości borderline
- Psychospołeczne funkcjonowanie rodziny z osobą z dysregulacją emocjonalną/ przewlekle chorą/z niepełnosprawnością (m.in. zespoły otępienne, dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, zaburzenie osobowości borderline) oraz formy terapii i pomocy psychologicznej
- Psychologiczne aspekty edukacji (nieuczciwość akademicka i uczniowska, edukacja wielokulturowa, coaching)
- Psychologia życia społecznego i psychologia kłamstwa
Publikacje
- Terapia dialektyczno-behawioralna, DBT podręcznik umiejętności dla nastolatków : jak zarządzać lękiem i srtresem, zrozumieć swoje emocje i nauczyć sie skutecznej komunikacji / redakcja naukowa wydania polskiego Anna Englert-Bator, tłum. z jęz. ang. Robert Mitoraj. Wrocław, Edra Urban & Partner: 2024, 260 s.
- [współaut.] Sozański B, Sozańska A, Wiśniowska-Szurlej A [et al.] Psychological responses and associated factors during the initial stage of the coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the adult population in Poland - a cross-sectional study. - BMC Public Health, 2021, Vol. 21, iss. 1
- [współaut.] Sozański B, Sozańska A, Wiśniowska-Szurlej A [et al.] Reakcje psychologiczne i powiązane z nimi czynniki w pierwszej fazie epidemii koronavirusa COVID-19 w Polsce W: Potrzeby i standardy współczesnej rehabilitacji : XIII Międzynarodowe Dni Rehabilitacji , Rzeszów, 11-12 lutego 2021 r., Konferencja Online : streszczenia / pod redakcją Joanny Baran, Teresy Pop, Andrzeja Kwolka. Rzeszów, Bonus Liber Sp. z o.o.: 2021, S. 193-195
- [współaut.] Marnik J Tworzenie i rozwijanie multimedialnego paszportu komunikacyjnego. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2019, nr 1(27), s. 149-156
- [współaut.] Wontorczyk A Prokrastynacja i nieuczciwość akademicka jako współczesne formy transformacji życia społecznego. - Transformacje Pismo Interdyscyplinarne, 2018, nr 1-2, s. 253-269
- [współaut.] Wontorczyk A Nieuczciwość akademicka a ekologia życia. Moderatory motywacyjne i religijne W: Jakość życia w pracy i codzienności : perspektywa ekologiczna / redakcja Antoni Wontorczyk, Augustyn Bańka. Kraków, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie: 2018, S. 81-90
- Wybrane współczesne zagrożenia dla edukacji w aspekcie psychologicznym. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2017, nr 4 (22), s. 84-90
- [współaut.] Łukasik A, Węgrzyn-Białogłowicz K Kobiety i mężczyźni : różnice, podobieństwa. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, 404 s.
- Wybrane aspekty psychospołecznego funkcjonowania kobiet opiekujących się chorymi na alzheimera W: Obszary aktywności kobiet : wybrane aspekty filozoficzne, społeczne i polityczne / pod redakcją naukową Anny Kołomycew, Anny Pięty-Szawary. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, S. 65-76
- [współaut.] Dziurzyńska E, Wołpiuk-Ochocińska A Motywacja osiągnięć u młodzieży szkół średnich i wyższych o różnym poziomie nieuczciwości akademickiej. - Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Pedagogika, 2016, T. 25, nr 1 s, s. 59-71
- [współaut.] Wołpiuk-Ochocińska A Wychowani do oszustwa? Poziom nadziei na sukces i poczucie własnej skuteczności u uczniów i studentów o różnym poziomie nieuczciwości akademickiej. - Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 2016, nr 1(25), s.183-194
- [współaut.] Dziurzyńska E Uczciwość akademicka studentów, a ich motywacja osiągnięć i poczucie umiejscowienia kontroli W: Patologie edukacji : ideologia, polityka, biurokracja. 3 / Teresa Węglarz, Helena Marek (redakcja naukowa). Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa: 2016, S. 371-378
- [współaut.] Wołpiuk-Ochocińska A Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2015, t. 3, s. 269-277
- [współaut.] Dziurzyńska E Poziom motywacji osiągnięć wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów uczelni wyższych W: Reviewed proceedings of the International Scientific Conference on Sapere Aude 2015 - Todays concepts. Vol. V. : April 20-24, 2015, Hradec Králové, The Czech Republic. Hradec Králové, Magnanimitas: 2015, S. 389-398
- [współaut.] Dziurzyńska E Poziom uczciwości akademickiej u studiujących mężczyzn i kobiet w Polsce W: Proceedings of the International Scientific Conference on European Pedagogy Forum 2015 : benefits, challenges, expectances. Vol. 5 : Hradec Králové, November 23-27, 2015, The Czech Republic. Hradec Králové, Magnanimitas: 2015, S. 227-235
- Problem nieuczciwości uczniowskiej w zarysie : rozpowszechnienie, niektóre przejawy, uwarunkowania oraz działania nauczycieli przeciwdziałające zjawisku W: Reviewed proceedings of the International Scientific Conference on Sapere Aude 2015 - Todays concepts. Vol. V. : April 20-24, 2015, Hradec Králové, The Czech Republic. Hradec Králové, Magnanimitas: 2015, S. 166-174
- Sztuka leczenia sztuką w terapii osób z zaburzeniami odżywiania się i spostrzegania własnego ciała W: Współczesna arteterapia. Aspekty teoretyczno-praktyczne / redakcja naukowa: Iwona Bugajska-Bigos, Anna Steliga. Nowy Sącz, Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu: 2015, S. 152-171
- [współaut.] Wołpiuk-Ochocińska A Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych W: Myśl o wychowaniu : teorie i zastosowania edukacyjne / red. nauk. Kazimierz Szmyd, Andrzej Garbarz, Zofia Frączek, Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2014, S. 193-201
- A pilot study of academic cheating among polish students an a growing problem of XXI century education W: Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne : wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku. 1 / red. nauk. Natalia Majchrzak, Andrzej Zduniak. Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa: 2014, S. 461-470
- Academic dishonesty among students as an eternal problem in higher education worldwide W: Evropské pedagogické forum 2014 : proměny pedagogiky a psychologie : sborník příspěvků z mezinárodní vědeckě konference. R. 4. Hradec Králové, Magnanimitas: 2014, S. 464-471
- [współaut.] Łukasiewicz J, Dziurzyńska E Psychospołeczny udział rodziny w przebiegu i leczeniu choroby nowotworowej - konsekwencje emocjonalne W: Specyfika wychowania w systemie rodzinnym : wybrane zagadnienia z psychologii rodziny / red. naukowa Marian Zdzisław Stepulak. Lublin, Innovatio Press, Wydawnictwo Naukowe: 2013, S. 85-112
- [współaut.] Marmola M, Wańczyk-Welc A Program Triple P (Positive Parenting Program) dla rodzin dzieci z zaburzeniami zachowania jako przykład treningu rodzicielskiego z elementami terapii behawioralnej W: Przemoc i agresja jako zagrożenie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka / red. nauk. Krystyna Barłóg, Ewa Tłuczek-Tadla, Maria Żak. Jarosław, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza: 2013, S. 133-150
- [współaut.] Wołpiuk-Ochocińska A Rola infotainment w kulturze młodzieżowej W: Wyzwania edukacji wielokulturowej / red. nauk. Czesław Lewicki, Malwina Cichowska. Jarosław, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza: 2013, S. 81-97
- Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako perspektywa rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka W: Wczesna edukacja dziecka : implikacje do praktyki pedagogicznej / red. naukowa Elżbieta Dolata, Sławomira Pusz. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, S. 227-240
- [współaut.] Wołpiuk-Ochocińska A Coaching w systemie szkolnictwa jako nowatorska forma wsparcia studenta i ucznia W: Edukacja, rehabilitacja i terapia osób oczekujących wsparcia / red. nauk. Krystyna Barłóg, Danuta Ochojska. Jarosław, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza: 2012, S. 257-272
- The challenges of intercultural teaching in psychology W: Didactics at higher education institutions - efficiency of new methods of education. Rzeszów, Mitel: 2012, S. 77-98