Doktor Beata Gierczak-Korzeniowska
- Jednostka:
Instytut Ekonomii i Finansów - Budynek: Budynek D1
- Pokój: 103
- Nr telefonu: 17 872 17 21
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0003-2460-2543
- Konsultacje dla studentów: brak
Informacje
Publikacje
- [współaut.] Szpara K, Stopa M Oferta Turystyki Kajakowej W Województwie Podkarpackim. Stan Rozwoju Oraz Ocena Odwiedzających. - Prace i Studia Geograficzne, 2024, t. 69, z. 3, s. 65-83
- Benchmarking- ciągłe doskonalenie wydajności czy antidotum na trudne czasy? Wybrane problemy dotyczące zarządzania wiedzą i pracownikami w procesie benchmarkingu. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2024, nr 77, s. 149-162
- Branża wypożyczalni samochodów w dobie pandemii COVID-19 - pragmatyzm w zarządzaniu. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2023, nr 73, s. 152-165
- [współaut.] Stopa M, Szpara K Methodology of Cyclical Research of the Tourist Image of Podkarpackie Province (Poland) - A Proposal of a Solution and Selected Research Results. - Sustainability, 2022, Vol. 14, iss. 5
- [współaut.] Szpara K, Stopa M Methodological challenges of regional research on tourist traffic. A proposal for a systemic solution for the Podkarpackie Province. - Geographia Polonica, 2022, T. 95, nr 2, s. 157-180
- [współaut.] Szpara M, Stopa M Zmiany w ruchu turystycznym w czasie pandemii COVID-19 na przykładzie województwa podkarpackiego. - Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2022, T. 36, nr 2, s. 159-176
- Branża wypożyczalni samochodów - nieodkryty segment turystyki. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, Vol. 66, nr 4, s. 57-70
- [współaut.] Szpara K, Stopa M Podkarpacki barometr turystyczny 2021/2022. Rzeszów, Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna: 2022, 106 s.
- [współaut.] Szpara K, Stopa M Regional tourism during the COVID-19 pandemic : Losses, missed opportunities and new developments for the tourism industry. - Turyzm/Tourism, 2021, T. 31, no. 2, s. 65-86
- Branża taksówkarska w dobie pandemii COVID-19 W: Przedsiębiorczość w dobie kryzysu COVID-19 : lekcja na przyszłość / red. nauk. Anna Barwińska-Małajowicz, Mariola Grzebyk. Łódź, Wydawnictwo SIZ: 2021, S. 103-114
- Wpływ inwestycji w infrastrukturze transportu kolejowego na konkurencyjność regionu - przykład Aglomeracji Rzeszowskiej W: Logistyka i transport - wybrane zagadnienia w świetle badań naukowych i praktyki gospodarczej / red. nauk. Paulina Bełch. Rzeszów, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza: 2021, S. 117-126
- Cultural Conditions in the Benchmarking Process of Tourism Enterprises. - Folia Turistica, 2020, Vol. 55, s. 25-44
- Dostępność transportowa aglomeracji rzeszowskiej w kontekście realizowanych i planowanych inwestycji w infrastrukturze kolejowej. - Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 2020, T. 23, s. 53-60
- Podmiejska Kolej Aglomeracyjna w województwie podkarpackim jako czynnik stymulujący rozwój regionu. - Przegląd Komunikacyjny, 2020, R. 75, nr 2, s. 18-23
- Tourist and business models in the mobility of customers using car rental services. - Geography and Tourism, 2020, Vol. 8, nr 2, s. 29-39
- [współaut.] Kowalczyk A The Concept of the Aerotropolis Based on the Development of Hong Kong International Airport. - Geography and Tourism, 2019, Vol. 7, nr 2, s. 27-39
- [współaut.] Kowalczyk A The development and importance of tourism infrastructure in the aerotropolis : a case study. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2019, Vol. 63, nr 8, s. 34-49
- An analysis of the condition of a tourist brand and tourist attractiveness of the Podkarpackie region - based on the Brand Asset Valuator model. - Polish Journal of Sport and Tourism, 2019, vol. 26, no. 2, s. 34-39
- Wpływ markowych produktów turystycznych na atrakcyjność Podkarpacia - ocena z uwzględnieniem czynnika demograficznego. - Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula, 2019, nr 2, s. 31-42
- Zasadność wykorzystania raportów z lotów w procesie zarządzania jakością usług turystycznych w transporcie lotniczym. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2019, T. 20, z. 2, cz. 1, s. 151-161
- Znaczenie wieku oraz płci w procesie oceny jakości usług realizowanych na pokładach samolotów. - Problemy Jakości, 2019, R. 51, nr 3, s. 21-27
- [współaut.] Ślusarz G, Cierpiał-Wolan M, Uchman J [et al.] Potencjał turystyczny i jego wykorzystanie w latach 2014-2018 - ujęcie regionalne. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2019, 126 s.
- [współaut.] Gołembski G Possibilities and Ways of Using Benchmarking in Hotel Companies. - Folia Turistica, 2018, nr 46, s. 131-147
- Możliwości wykorzystania BAV w procesie oceny atrakcyjności turystycznej regionu. - Marketing i Rynek, 2018, nr 7, s. 29-35
- Benchmarking nieformalny w przedsiębiorstwie transportowym - pragmatyzm czy amatorstwo? W: Wybrane problemy logistyki mikro- i makroekonomicznej / redakcja naukowa Magdalena Szydełko. Rzeszów, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza: 2018, S. 19-28
- [współaut.] Gołembski G Benchmarking in the process of creating a culture of innovation in hotel companies. - Economics and Business Review, 2017, Vol. 3, nr 2, s. 101-113
- Aerotropolis i Airport City jako nowy rodzaj przestrzeni turystycznej. - Prace i Studia Geograficzne, 2017, t. 62, z. 4, s. 7-28
- Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, nr 473, s. 171-189
- Innowacje produktowe w turystyce szansą dla Podkarpacia - antycypacja czy egzemplifikacja rzeczywistości?. - Folia Turistica, 2017, nr 42, s. 55-68
- Ocena korzyści organizacyjno-zarządczych w transporcie lotniczym w wyniku zastosowania analiz benchmarkingowych. - Modern Management Review, 2017, vol. 22, nr 24(3), s. 39-50
- The impact of benchlearning on the value of human capital. Reflections on an airline case study ?. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2017, z. 51, s. 417-427
- [współaut.] Żegleń P Turystyka a rozwój regionalny : szanse, wyzwania, perspektywy / redakcja naukowa Beata Gierczak-Korzeniowska, Patrycja Żegleń. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, 245 s.
- [współaut.] Czarny W Analiza stanu i potencjalnych możliwości rozwoju turystyki wiejskiej na obszarze pogranicza polskiego. Kompleksowa analiza silnych słabych stron oraz szans i zagrożeń W: Kompleksowa analiza potencjału rozwoju turystyki wiejskiej na pograniczu Polsko-Słowackim / red. Miloslav Michalko, Lenka Demková, Małgorzata Buczek-Kowalik, Teresa Mitura. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, S. 230-239
- [współaut.] Rut P Marketing i promocja oraz przykłady działań innowacyjnych na obszarze pogranicza polskiego W: Kompleksowa analiza potencjału rozwoju turystyki wiejskiej na pograniczu Polsko-Słowackim / red. Miloslav Michalko, Lenka Demková, Małgorzata Buczek-Kowalik, Teresa Mitura. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, S. 213-217
- Możliwości wykorzystania benchmarkingu marketingowego w przedsiębiorstwach turystycznych W: Turystyka a rozwój regionalny : szanse, wyzwania, perspektywy / redakcja naukowa Beata Gierczak-Korzeniowska, Patrycja Żegleń. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, S. 84-95
- [współaut.] Niezgoda A, Markiewicz E Dywergencja zachowań konsumenckich na przykładzie rynku turystycznego. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 96-104
- Motywy i cele zastosowania benchmarkingu w transporcie lotniczym na przykładzie Polskich Linii Lotniczych LOT S.A.. - Studia Oeconomica Posnaniensia, 2016, vol. 4, nr 7, s. 77-90
- The importance of benchmarking in the innovative activities of tourism enterprises : the case study of LOT S.A. Polish Airlines. - Tourism, 2016, vol. 26, nr 2, s. 39-47
- Airoport City Rzeszów - Jasionka - nowa przestrzeń miejska o globalnym charakterze W: Problemy logistyki i zrównoważonego rozwoju / pod redakcją Magdaleny Osińskiej, Ilony Urbanyi-Popiołek. Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki: 2016, S. 193-206
- Mierniki w benchmarkingu a pomiar efektywności zarządzania w przedsiębiorstwie transportowym W: Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej logistyki / red. nauk. Magdalena Szydełko, Paulina Bełch, Łukasz Szydełko. Rzeszów, Wydawnictwo Edytorial: 2016, S. 40-48
- Analiza strukturalna pasażerów PLL LOT a ogólna ocena cech i usług składających się na wizerunek firmy. - Przegląd Komunikacyjny, 2015, R. 70, nr 2, s. 23-26
- Jakość usług turystycznych w transporcie lotniczym w opinii pasażerów PLL LOT. - Folia Turistica, 2015, nr 35, s. 45-64
- Przyczyny niepowodzeń działań benchmarkingowych w transporcie lotniczym. - Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2015, nr 1, s. 59-76
- Management methods and concepts for building competitive advantage in hospitality companies. - Polish Journal of Sport and Tourism, 2014, T. 21, nr 3, s. 178-189
- Ocena wykorzystania źródeł wiedzy w procesie benchmarkingu przez pracowników PLL LOT a poprawa jakości usług turystycznych W: Turystyka wobec zmian współczesnego świata : zmiany, bariery, innowacje / red. nauk. Grzegorz Gołembski, Agnieszka Niezgoda. Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego: 2014, S. 110-126