dr hab., prof. UR Grzegorz Hajduk
- Jednostka:
Katedra Marketingu i Przedsiębiorczości - Budynek: D1
- Pokój: 317
- Nr telefonu: 178721616
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0001-9870-8207
- Konsultacje dla studentów: środa 13:00 - 14:30
Informacje
Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją marketingową w jej teoretycznych i praktycznych aspektach. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych poświęconych skuteczności komunikacji marketingowej jak również strategii rozwojowych, marketingowych, strategii marki oraz public relations. Projektuje i realizuje ilościowe i jakościowe badania marketingowe, opracowuje analizy strategiczne dla firm i marek. Doradca do spraw brandingu i pozycjonowania marki. Ekspert z zakresu pitchingu i prezentacji biznesowych, blisko współpracujący ze środowiskiem startupowym Polski Wschodniej.
Pełnione funkcje i zaangażowanie organizacyjne
- od 2022 członek Rady Naukowej Kolegium Nauk Społecznych
- od 2020 członek Rady Instytutu Ekonomii i Finansów
- od 2020 członek Rady Naukowej dyscypliny Ekonomia i Finanse
- od 2016 członek Rady Programowej czasopisma Transborder Economics - Inernational Journal of Transborder Economics, Politics and Statistics
- od 2010 opiekun merytoryczny konkursu dla mówców URtalking
- od 2008 opiekun Koła Naukowego Liderzy Biznesu
Prowadzone zajęcia
- Komunikacja w biznesie
- Promocja i reklama
- Public relations
- Media społecznościowe w biznesie
- Zarządzanie mediami
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- Zarządzanie wizerunkiem naukowców i instytucji naukowych
Zainteresowania naukowe
- zarządzanie komunikacją marketingową,
- digitalizacja zarządzania firmą,
- zarządzanie marką miejsca.
Współpraca z otoczeniem
- od 2020 członek Honorowej Grupy Strategicznej Projektu Urban Lab Rzeszów
- od 2019 Ekspert ds. prezentacji pomysłów biznesowych w ramach projektu Start in Podkarpackie - Hugetech Sp. z o.o.,
- 2017 Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oceniający wnioski w ramach projektu: Konkurs 5/1.1.1/2017 - Szybka Ścieżka MSP
- od 2016 członek Rady Programowej czasopisma Newsline Magazine
- od 2016 członek Rady Nadzorczej Klastra Firm Branży Kongresowo-Wystawienniczej z siedzibą w Rzeszowie
- 2012-2019 Mentor i doradca firm działających w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, przewodniczący kapituły w konkursach StartUp Mixer
Książki
- Zarządzanie komunikacją marketingową. Integracja, nowe media, outsourcing, G. Hajduk, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019.
- Rozwój gospodarczy regionów. Gospodarka, zarządzanie, marketing, red. G. Hajduk, E. Kubejko-Polańska, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017.
- Socio-Economic Regional Development in the Context of European Integration, red. G. Hajduk, B. Wierzbiński, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2014.
- Rozwój gospodarczy miast i regionów. Gospodarka, zarządzanie marketing, red. G. Hajduk, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013.
Artykuły naukowe
- E. Sokołowska, K. Pawlak, G. Hajduk, A. Dziadkiewicz, City brand equity, a marketing perspective, Cities, Volume 130, 2022, 103936. zobacz tekst>>
- Kucia M, Hajduk G, Mazurek G, Kotula N. The implementation of new technologies in customer value management – a sustainable development perspective, Sustainability, 2021; 13(2): 469. zobacz tekst>>
- Pawlak K, Hajduk G., City branding with stakeholders’ participation, Scientific Papers of Silesian University of Technology, Organisation and Management Series 2019, no. 139, s. 161-175. zobacz tekst>>
- Hajduk G. Wyzwania integracji komunikacji marketingowej w kontekście zjawiska outsourcingu i wirtualizacji marketingu, Studia Oeconomica Posnaniensia 2018, vol. 6, no. 5, s. 33-44. zobacz tekst>>
- Hajduk G., Zakres i specyfika działań z zakresu komunikacji marketingowej realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne – wyniki badań , Marketing i Rynek 4/2018, s. 268-278. zobacz tekst>>
- Michalcewicz K., Wolowiec K., Hajduk G., A brand of the city as an element of economic competitiveness, [w:] History is back. Institutional Socioeconomic and Business Challenges in a rapidly changing world, Proceedings of the 7th International Conference of ASECU Youth, Thessaloniki, Greece 2018, s. 512-519. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Pawlak-Kołodziejska K., Specyfika procesu kreowania wizerunki marki przez startupy, Naukowy Przegląd Dziennikarski 1/2018 (25), s. 155-171. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Kraj pochodzenia jako czynnik wyboru produktu przez nabywcę – wyniki badań, Marketing i Rynek 9/2017, s. 146-153. zobacz tekst >>
- Michalcewicz K., Hajduk G., The role of place branding in local economic development – on example of Rzeszów (Poland), [w:] Southern and Eastern Europe at crossroads of socio-economic challenges, Rostov State University of Economics, Rostov on Don 2017, s. 174-183.
- Hajduk G., Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych Studia Medioznawcze 3 (70) 2017, s. 101-113. zobacz tekst >>
- Hajduk, G., Postrzeganie Rzeszowa jako marki – wyniki badań, [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 49, 2017, s.119-128. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Mróz-Gorgoń B., Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury, [w:] Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze, red. Wróblewski Ł. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017, s. 33-47.
- Hajduk G., Specifics and Features of Outsourcing Marketing Communications Activity, Central European Business Review Vol 5, No 3, 2016 p. 78-87. zobacz tekst>>
- Hajduk G., Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych Studia Medioznawcze 3 (70) 2017, s. 101-113.
Michalcewicz K., Hajduk G., The role of place branding in local economic development – on example of Rzeszów (Poland), [w:] Southern and Eastern Europe at crossroads of socio-economic challenges, Rostov State University of Economics, Rostov on Don 2017, s. 174-183. - Hajduk G., Kraj pochodzenia jako czynnik wyboru produktu przez nabywcę – wyniki badań, Marketing i Rynek 9/2017, s. 146-153. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Challenges for marketing communications in the digital age, [w:] The impact of the digital world on management and marketing, red. Mazurek G., Tkaczyk J., Poltext, Warszawa 2016, s. 183-195. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w kontekście wzrostu ich popularności wśród młodych konsumentów, [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, z. 45(1)/2016, s. 264-273. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Outsourcing Marketingu, Newsline Magazine nr 01, 2016, s. 31-36
- Hajduk. G. Specyfika komunikacji marketingowej powiązań kooperacyjnych na przykładzie klastrów, Logistyka nr 2/2015, s. 1479-1486. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Mazurek G., Dydaktyka marketingu w Polsce a wyzwania praktyki, [w:] Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, red. A Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor, PWE Warszawa 2014, s. 695-705.
- Hajduk G., Outsourcing komunikacji marketingowej, Kontrowersje wokół marketingu, Handel Wewnętrzny, maj-czerwiec 2013, nr 3 tom I, Warszawa 2013, s. 127-134. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Kształtowanie marki terytorialnej jako sposób na zwiększanie konkurencyjności jednostek osadniczych, Handel Wewnętrzny, Warszawa 2013.
- Hajduk G., Określanie tożsamości marki miasta na przykładzie Rzeszowa, [w:] Public Relations. Nowe trendy. Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2013, s. 177-188.
- Hajduk G., Perspektywy rozwoju marketingu – podsumowanie konferencji naukowej towarzyszącej XXIV Zjazdowi Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji w Rzeszowie, Marketing i Rynek 11/2012.
- Hajduk G., Uwarunkowania decyzji zakupu materialnych dóbr konsumpcyjnych – perspektywa nabywcy i producenta. Handel Wewnętrzny, wrzesień-październik 2012, tom 2, s. 95-103.
- Hajduk G., Uwarunkowania i zakres całościowej oceny efektów komunikacji marketingowej – wybrane aspekty, [w:] Badania Marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. K. Mazurek-Łopacińska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 237, 2012, s. 241- 249.
- Hajduk G., Communication skills of students’ and graduates – research result, [w:] Key competencies in knowledge society: today’s trends, methods of development and researches, red. Mesaros P., Mesarosova M., Euro Scientia vzw, Brussels 2011, p. 78-87.
- Hajduk G., Zakres i specyfika działań z zakresu komunikacji marketingowej – na podstawie wyników badań podkarpackich przedsiębiorstw. Handel Wewnętrzny, wrzesień-październik 2011, s. 284-291.
- Hajduk G., Organizacja struktur w procesie zintegrowanej komunikacji marketingowej; [w:] Marketing przyszłości. Trendy strategie instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych, Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty naukowe nr 662, Ekonomiczne problemy usług nr 74, 2011, s. 111-122. zobacz tekst >>
- Hajduk G., Poziomy, płaszczyzny i rodzaje integracji komunikacji marketingowej, [w:] Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse, Zeszyty Naukowe UE w Poznaniu nr 135, red. B. Pilarczyk, Z. Waśkowski, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2010, s. 20-29.
- Hajduk G. Komunikacja marketingowa w budowaniu wartości marki, [w:] Zarządzanie marketingowo-logistyczne w tworzeniu wartości produktu, red. S. Makarski, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2010, s. 104-134.
- Hajduk G., Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej, [w:] Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, red., D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Wydawnictwo Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość 2010, s. 67-74.
- Hajduk G., Skuteczność wybranych form komunikacji marketingowej w determinowaniu decyzji nabywczych – wyniki badań, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, Zeszyty Naukowe US nr 559 Ekonomiczne problemy usług nr 42, Szczecin 2009, s 37-45.
- Hajduk G., Pomiar efektów komunikacji marketingowej (aspekty metodologiczne), Handel Wewnętrzny, numer specjalny czerwiec 2009, s. 267-273.
- Hajduk G., Zintegrowana komunikacja marketingowa – reguły kształtowania i implementacji [w:] Współczesny marketing. Strategie, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2008, s. 378-383.
- Hajduk G., Skuteczność i efektywność PR, [w:] Public relations – narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2007, s. 89-98.
- Hajduk G., Skuteczność programów lojalnościowych – wybrane aspekty, „Handel Wewnętrzny” 2007, numer specjalny 06, s. 119-124.
- Hajduk G., Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy, [w:] Transfer Wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu, red. S. Makarski, P. Cyrek, S. Dybka, A. Kasprzyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007, s. 69-76.
- Hajduk G., Surmacz T. Determinants of promotion decisions in polish companies. “Economics and Business Management”, vol. 4, special issue 2006, Słowacja, s. 61-74.
- Hajduk G., Uwarunkowania decyzji zakupu materialnych dóbr konsumpcyjnych – wyniki badań, „Handel Wewnętrzny” 2006, numer specjalny 10, s. 184-191.
- Makarski S., Hajduk G., Zastosowanie metod oceny efektów komunikacji marketingowej jako jeden z kierunków ekspansji marketingu, [w:] Ekspansja czy regres marketingu, red. E. Duliniec, L. Garbarski, J. Mazur, M. Strzyżewska, W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2006, s. 290-298.
- Hajduk G., Wizerunek producenta jako jedno z uwarunkowań decyzji zakupowych konsumentów, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, media w kreowaniu wizerunku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 302-308.
- Hajduk G., Kraj pochodzenia a postrzegana jakość produktów – wyniki badań [w:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości, red. S. Makarski, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005, s. 224-231.
- Hajduk G., Cyrek P., Promocja sprzedaży jako czynnik wpływający na zachowania popytowej strony rynku, [w:] Funkcjonowanie gospodarki polskiej w warunkach integracji i globalizacji, red. D. Kopycińska, Wydawnictwo Naukowe Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 243-249.
- Makarski S., Hajduk G., Internal and external conditioning of entrepreneurship process, [w:] Rozvoj malého a středního podnikání v zemích východní a střední Evropy, Sobrance – Zemplínska Šírava – Užhorod 2004, publikacja elektroniczna.
- Hajduk G., Wpływ reklamy na zachowania nabywców oraz postawy wobec podstawowych jej form – wyniki badań, [w:] Rzeszowskie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego nr 20, Seria Ekonomiczna, Marketing i Zarządzanie, zeszyt 2, 2004, s. 36-49.
- Surmacz T., Hajduk G., Ethnocentric attitudes of Polish consumers on the example of inhabitants from the Podkarpackie voivodship, [w:] Ekonomika firiem 2004. Tom I, red. T. Varcholova, Ekonomická Univerzita v Bratislave 2004, s. 631-636.
- Makarski S., Hajduk G., Uwarunkowania decyzji zakupu produktów zaspokajających zróżnicowane potrzeby konsumentów, [w:] Człowiek a rynek. Tom II, red. S. Partycki, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2004, s. 254-263.
- Hajduk G., Kreowanie wizerunku w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa [w:] Public relations – wyzwania współczesności, red. D. Tworzydło, T. Soliński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2004, s. 319-329.
- Wierzbiński B., Hajduk G., Wzorce percepcji i struktura postaw społecznych wobec reklamy, [w:] Rzeszowskie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego nr 11, Seria Ekonomiczna, Marketing i Zarządzanie, zeszyt 1, 2003, s. 32-43.
- Hajduk G., Cyran K., Czynniki wpływające na decyzje zakupowe nabywców – wyniki badań, [w:] Przedsiębiorczość – zagadnienia wybrane, red. J. Michalak, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2003, s. 211-222.
- Hajduk G., Znaczenie reklamy w kreowaniu wyobrażenia o przedsiębiorstwie, [w:] Public Relations, red. J. Świda, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2003, s. 91-100.
- Hajduk G., Wpływ wizerunku przedsiębiorstwa na zachowania rynkowe nabywców, [w:] Public Relations. Materiały z II Kongresu PR, red. D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2003, s. 473-481.
- Kuźniar W., Hajduk G., Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce i woj. podkarpackim na tle sieci handlowej w Unii Europejskiej, [w:] „Gospodarka, Administracja, Samorząd” 2002, nr 1-2, s. 62-68.
Profile naukowe i zawodowe
profil naukowy Web of Science
profil naukowy ResearchGate
profil naukowy Google Scholar
profil naukowy Academia
profil LinkedIn
Publikacje
- [współaut.] Martynyuk V, Dmowski A, Gąsior M Economic issue of using artificial neural networks with radial-basis transmission functions for modeling efficiency of management processes. - Journal of Modern Science, 2023, T. 54, nr spec. 1, s. 410-426
- [współaut.] Sokołowska E, Pawlak K, Dziadkiewicz A City brand equity, a marketing perspective. - Cities, 2022, vol. 130
- Public relations dla start-upów i firm opartych na innowacjach W: Instrukcja obsługi agencji PR : o współpracy klient - agencja w praktyce / red. A. Łaszyn, Dariusz Tworzydło. Warszawa, Stowarzyszenie Agencji Public Relations: 2022, S. 203-218
- [współaut.] Kucia M, Mazurek G, Kotula N The Implementation of New Technologies in Customer Value Management - A Sustainable Development Perspective. - Sustainability, 2021, Vol. 13, iss. 2
- [współaut.] Pawlak K City Branding With Stakeholders' Participation. - Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2019, z. 139, s. 461-475
- Zarządzanie komunikacją marketingową : integracja, nowe media, outsourcing. Warszawa, Wydawnictwo Poltext: 2019, 290 s.
- [współaut.] Pawlak-Kołodziejska K Specyfika procesu kreowania wizerunku marki przez startupy. - Naukowy Przegląd Dziennikarski, 2018, nr 1, s. 155-171
- Wyzwania integracji komunikacji marketingowej w kontekście zjawiska outsourcingu i wirtualizacji marketingu. - Studia Oeconomica Posnaniensia, 2018, vol. 6, nr 5, s. 33-44
- Zakres i specyfika działań z zakresu komunikacji marketingowej realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa produkcyjne - wyniki badań. - Marketing i Rynek, 2018, nr 4, s. 268-278
- [współaut.] Michalcewicz K, Wołowiec K A brand of the city as an element of economic competitiveness W: Proceedings of the 7th International Conference of ASECU Youth Students Association of South and Eastern Europe and the Black Sea Region Economic Universities "History is back. Institutional Socioeconomic & Business Challenges in a rapidly changing world", Thessaloniki, Greece 20 - 27 August 2017 / Organized by Aristotle University of Thessaloniki & University of Macedonia, Thessaloniki, Greece in cooperation with ASECU Thessaloniki, Greece. Thessaloniki, ASECU: 2018, S. 512-519
- Kraj pochodzenia jako czynnik wyboru produktu przez nabywcę - wyniki badań. - Marketing i Rynek, 2017, nr 9 (CD), s. 146-153
- Postrzeganie Rzeszowa jako marki - wyniki badań. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2017, z. 49, s. 119-128
- Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych. - Studia Medioznawcze, 2017, T. 70, nr 3, s. 101-114
- [współaut.] Kubejko-Polańska E Rozwój gospodarczy regionów : gospodarka - zarządzanie - marketing / pod redakcją naukową Grzegorza Hajduka, Ewy Kubejko-Polańskiej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2017, 214 s.
- [współaut.] Michalcewicz K The role of place branding in local economic development - on example of Rzeszów (Poland) W: Southern and Eastern Europe at crossroads of socio-economic challenges : proceedings of the 6th International Students Conference of the Association of Economic Universities of South and Eastern Europe and the Black Sea Region (ASECU Youth), Rostov-on-Don, Russia, September 12-17, 2016 / organized by Rostov State University of Economics in cooperation with ASECU. Rostov-on-Don, Rostov State University of Economics: 2017, S. 174-184
- [współaut.] Mróz-Gorgoń B Rola strategii w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury W: Marketingowe oraz społeczne aspekty zarządzania w kulturze / redakcja naukowa Łukasz Wróblewski. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek: 2017, S. 32-46
- Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w kontekście wzrostu ich popularności wśród młodych konsumentów. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 264-273
- Outsourcing marketingu : zalety i wady korzystania z usług agencji i innych zewnętrznych specjalistów od marketingu. - Newsline Magazine, 2016, nr 1, s. 31-36
- Specifics and features of outsourcing marketing communications activity. - Central European Business Review, 2016, nr 3, s. 78-87
- Challenges for marketing communications in the digital age W: The impact of the digital world on management and marketing / editors Grzegorz Mazurek, Jolanta Tkaczyk. Warsaw, Poltext : Kozminski University: 2016, S. 183-195
- Specyfika komunikacji marketingowej powiązań kooperacyjnych na przykładzie klastrów. - Logistyka, 2015, nr 2, s. 1479-1486
- [współaut.] Wierzbiński B Socio-economic regional development in the context of European integration / scientific editors: Grzegorz Hajduk, Bogdan Wierzbiński. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2014, 258 s.
- [współaut.] Mazurek G Dydaktyka marketingu w Polsce a wyzwania praktyki W: Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce / red. nauk. Anna Czubała, Piotr Hadrian, Jan W. Wiktor. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2014, S. 695-705
- Kształtowanie marki terytorialnej jako sposób na zwiększenie konkurencyjności jednostek osadniczych. - Handel Wewnętrzny, 2013, [R.] 59, [nr] 5A, t. 1, s. 48-56
- Outsourcing komunikacji marketingowej. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2013, maj-czerwiec. T. 1, s. 127-134
- Rozwój gospodarczy miast i regionów : gospodarka, zarządzanie, marketing / pod red. nauk. Grzegorza Hajduka. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, 325 s.
- Określenie tożsamości marki miasta na przykładzie Rzeszowa W: Public relations : nowe trendy / red. Karina Stasiuk-Krajewska, Zbigniew Chmielewski, Dariusz Tworzydło. Rzeszów, Newsline: 2013, S. 177-188
- Perspektywy rozwoju marketingu - podsumowanie konferencji naukowej towarzyszącej XXIV Zjazdowi Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji w Rzeszowie. - Merketing i Rynek, 2012, R. 19, nr 11, s. 34-17
- Uwarunkowania decyzji zakupu materialnych dóbr konsumpcyjnych : perspektywa nabywcy i producenta. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2012, Nr specjalny ; wrzesień - październik. T. 2, s. 95-103
- Organizacja struktur w procesie zintegrowanej komunikacji marketingowej. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 74 (662), s. 111-122
- Uwarunkowania i zakres całościowej oceny efektów komunikacji marketingowej - wybrane aspekty. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 237, s. 241-249
- Zakres i specyfika działań z zakresu komunikacji marketingowej - na podstawie wyników badań podkarpackich przedsiębiorstw. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2011, Nr specjalny ; wrzesień - październik. Cz. 2 (t. 2), s. s. 284-291
- Communication skills of students' and graduates - research results W: Key competencies in knowledge society : today´s trends, methods of development and researches / Peter Mesároš, Margita MesA~21rošová (eds.). Wambeek, EuroScientia: 2011, S. 78-87
- Komunikacja marketingowa w budowaniu wartości marki W: Zarządzanie marketingowo-logistyczne w tworzeniu wartości produktu / red. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2010, S. 104-134
- Poziomy, płaszczyzny i rodzaje integracji komunikacji marketingowej W: Komunikacja rynkowa : ewolucja, wyzwania, szanse / red. nauk. Bogna Pilarczyk, Zygmunt Waśkowski. Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego: 2010, S. 20-29
- Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej W: Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem / pod red. Dariusza Tworzydło i Zbigniewa Chmielewskiego. Kraków, Konsorcjum Akademickie: 2010, S. 67-74
- Pomiar efektów komunikacji marketinowej : (aspekty metodologiczne). - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2009, Nr specjany ; czerwiec, s. 267-273
- Skuteczność wybranych form komunikacji marketingowej w determinowaniu decyzji nabywczych : wyniki badań W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2009, S. 37-45
- Zintegrowana komunikacja marketingowa : reguły kształtowania i implementacji W: Współczesny marketing : strategie / red. nauk. Genowefa Sobczyk. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2008, S. 378-383
- Skuteczność programów lojalnościowych - wybrane aspekty. - Handel Wewnętrzny : marketing, rynek, przedsiębiorstwo, 2007, nr spec. czerwiec, s. 119-124
- Skuteczność i efektywność PR W: Public relations : narzędzia przyszłości / pod red. Tomasza Solińskiego i Dariusza Tworzydło ; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Rzeszów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania: 2007, S. 89-98
- Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu / red. Sylwester Makarski, Piotr Cyrek, Sławomir Dybka, Aleksander Kasprzyk. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 69-76
- [współaut.] Surmacz T Determinants of promotion decisions in Polish companies. - Ekonomika a Manaz11ment Podniku, 2006, R. 4, special issue 10, s. 61-74
- Uwarunkowania decyzji zakupu materialnych dóbr konsumpcyjnych : wyniki badań. - Handel Wewnętrzny, 2006, nr 10 spec., s. 184-191
- [współaut.] Makarski S Zastosowanie metod oceny efektów komunikacji marketingowej jako jeden z kierunków ekspansji marketingu W: Ekspansja czy regres marketingu? / red. nauk. Elżbieta Duliniec, Lechosław Garbarski, Jolanta Mazur, Marianna Strzyżewska, Wojciech Wrzosek. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2006, S. 290-298
- [współaut.] Cyrek P Promocja sprzedaży jako czynnik wpływający na zachowania popytowej strony rynku W: Funkcjonowanie gospodarki polskiej w warunkach integracji i globalizacji : praca zbiorowa / pod red. Danuty Kopycińskiej ; Katedra Mikroekonomii. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin, Wydaw. Naukowe Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego: 2005, S. 243-249
- Kraj pochodzenia a postrzegana jakość produktów - wyniki badań W: Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2005, S. 224-231
- Wizerunek producenta jako jedno z uwarunkowań decyzji zakupowych konsumentów W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : media w kreowaniu wizerunku. Cz. 1 / [red. nauk. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec]. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2005, S. 302-308
- Wpływ reklamy na zachowania nabywców oraz postawy wobec podstawowych jej form - wyniki badań. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2004), Z. 2, s. 39-49
- [współaut.] Makarski S Internal and external conditioning of entrepreneurship process W: Rozvoj malého a středního podnikání v zemích východní a střední Evropy / Jiří Kleibl ; Vysoká škola ekonomická v Praze. Podnikohospodářská fakulta. Praha, Oeconomica: 2004, S. 40-47
- [współaut.] Makarski S Uwarunkowania decyzji zakupu produktów zaspokajających zróżnicowane potrzeby konsumentów W: Człowiek a rynek. T. 2 / pod red. Sławomira Partyckiego ; Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Mikrostruktur Społecznych i Współczesnych Teorii Socjologicznych KUL. Zakład Socjologii Gospodarki i Organizacji UMCS. Lublin, Towarzystwo Naukowe KUL: 2004, S. 254-263
- [współaut.] Surmacz T Ethnocentric attitudes of Polish consumers on the example of inhabitants from the Podkarpackie voivodship W: Ekonomika firiem 2004 : zborník z medzinárodnej konferencie, Michalovce, 16.-17.9.2004 / T. Varcholova. Košice, Podnikovohospodárska fakulta EU v Košiciach: 2004, S. 631-636
- Kreowanie wizerunku w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa W: Public relations - wyzwania współczesności. Rzeszów, Wydaw. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania: 2004, S. 318-329
- [współaut.] Wierzbiński B Wzorce percepcji i struktura postaw społecznych. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2003), Z. 1, s. 32-43
- [współaut.] Cyran K Czynniki wpływające na decyzje zakupowe nabywców : wyniki badań W: Przedsiębiorczość : zagadnienia wybrane : praca zbiorowa / pod red. Jacka Michalaka ; Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Wydział Zarządzania. Katedra Marketingu. Olsztyn, Katedra Marketingu UWM: 2003, S. 211-222
- Wpływ wizerunku przedsiębiorstwa na zachowania rynkowe nabywców W: Public relations / pod red. Jarosława Świdy, Dariusza Tworzydły ; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Rzeszów, Wydaw. Wyższej Szkoły Informatyki i zarządzania w Rzeszowie: 2003, S. 473-481
- Znaczenie reklamy w kreowaniu wyobrażenia o przedsiębiorstwie W: Public relations / pod red. Jarosława Świdy, Dariusza Tworzydły ; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Rzeszów, Wydaw. Wyższej Szkoły Informatyki i zarządzania w Rzeszowie: 2003, S. 91-100
- [współaut.] Cyrek P Agroturystyka jako jeden z kierunków zagospodarowania społeczno-ekonomicznego dobra w postaci piękna obszarów wiejskich : (opracowanie na podstawie strategii rozwoju gmin województwa podkarpackiego). - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2002), nr 941, s. 163-168
- [współaut.] Kuźniar W Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce i woj. podkarpackim na tle sieci handlowej w Unii Europejskiej. - GAS Gospodarka, Administracja, Samorząd : dwumiesięcznik Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Przemyślu, 2002, nr 1-2, s. 62-68