Prof. dr hab. Liliya Morska
- Jednostka:
Instytut Pedagogiki - Budynek: ul. Jałowego 24
- Pokój: 117
- Nr telefonu: 17 872 18 04
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-4916-3834
- Konsultacje dla studentów: Tydzień A: środa 12:45-14:15, gabinet 117 Tydzień B: środa 9:30-10:30, gabinet 117 czwartek 9:30-10:00, gabinet 117
Informacje
Zainteresowania naukowe:
- teoria i metodyka nauczania języków obcych, wybrane problemy w zakresie lingwistyki stosowanej oraz akwizycji języka obcego;
- teoria i praktyka kształcenia nauczycieli, przygotowanie nauczyciela do wykorzystania technologii informacyjnych;
- teoria i praktyka konstruowania i optymalizacji podręczników szkolnych z języka angielskiego;
- teoria i praktyka konstruowania MOOCs (massive open online courses).
Doświadczenie zawodowe:
- nauczyciel akademicki (przedmioty: metodyka nauczania języków obcych, akwizycja języka obcego, metodyka edukacji wyższej, pedagogika społeczna, podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, seminaria magisterskie i doktorskie);
- autorka 18 podręczników dla uczniów szkół ogólnokształcących (edukacja obcojęzyczna: język angielski (klasa 4-11), systematycznie wydawanych od roku 2004; oraz 6 podręczników i materiałów metodycznych dla nauczycieli akademickich i studentów;
- kierownik Katedry Filologii Angielskiej Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Tarnopolu w latach 2009-2018;
- wypromowała 20 doktorantów, trzech doktorów habilitowanych (jako konsultant naukowy);
- recenzent 41 prac doktorskich i 13 prac habilitacyjnych.
Granty i staże
-
2024, March 8 – December 31, 2024: Polish & Ukrainian GM (growth mindset) SSI (Single Session Intervention) Pre-Registration, https://osf.io/9h84t/ Northwestern University, Chicago, USA.
-
April 22 – 26, 2024: Teacher Exchange Mobility, Erasmus Programme; University of Zaragoza, Spain; grant holder; funding 1250 euro.
-
2023, September 1, – 2025, August 31: Emerging Field Group project titled Unpacking collaboration - Multimodal collaboration analytics and mixed methods designs for exploring collaborative problem solving, financed by EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction); collaborator. https://www.earli.org/efg-12 , budget 20,000 euro.
-
2023, September 8 – October 22: Weiser Professional Development Award, University of Michigan, USA; grant holder, funding $ 5,600.
-
2022, luty 28 – marzec 12: Integrated Programme of University of Rzeszow – Roadmap to High Quality Education, University of Oslo, Norway
-
2012–2014: Evolution of Semantic Systems, http://www.mpi.nl/departments/other-research/research-consortia/eoss/people, Nijmegen University, the Netherlands
-
Wrzesień 15, 2012 – listopad 10, 2012: IREX, UASP (University Administration Support Program), Michigan State University, Michigan, USA.
- 2010, pażdziernik; TISCAS, European Studies Project “Cooperation and Socio-Cultural Development of Danube River countries”, Bulgaria, Angel Kynchev University, Ruse
Publikacje
- [współaut.] Fabiś A, Gierszewski D Learning in crisis : the war related perspective of poles' epistolary narratives to Ukrainians. - Cogent Arts & Humanities, 2024, Vol. 11, iss. 1
- [współaut.] Gierszewski D, Fabiś A Solidarity with Ukrainian war refugees in Polanders' epistolary narratives (based on the study of southern and eastern regions of Poland). - Media, War and Conflict, 2024, Vol. 17, iss. 3, p. 292-309
- [współaut.] Labinska B, Homeniuk O The system of professional training for foreign language teachers in Bukovina (1918-1940) : the history of the fragmented land. - Paedagogica Historica, 2024, vol. 60, iss. 2, pp. 268-290
- [współaut.] Lysanets Y, Bieliaieva O The use of versatext in teaching English for specific purposes at medical universities. - Problemi ekologìï ta medicini, 2024, Vol. 28, no. 1, p. 59-64
- [współaut.] Matłosz P, Herbert J, Martinez-Rodriguez A [et al.] 165 Higher level of learning - evaluation of the effects of introducing standing desks for part of school children's lessons. - European Journal of Public Health, 2024, Vol. 34, iss. supp. 2
- [współaut.] Kuraś P, Daszykowska-Tobiasz J Neurobiological and Psychological Factors Related to the Development of Gaming Addiction : Theoretical Underpinnings W: Język - edukacja - integracja społeczna : interdyscyplinarne poszukiwania / redakcja naukowa Anna Zawada, Małgorzata Jopek-Bizoń. Kraków, Wydawnictwo Libron - Filip Lohner: 2024, S. 107-121
- [współaut.] Storchova T Challenges in creativity definition and measurement : educational implications. - Pedagogìčna osvìta : teorìâ ì praktika, 2023, Nr 35, s. 75-83
- [współaut.] Szast M Micromanagement or macromanagement? Diagnostic procedures of management styles in the selected educational institutions - a pilot study. - Konteksty Pedagogiczne, 2023, T. 1, nr 20, s. 147-163
- [współaut.] Szast M Trudny przeciwnik, a może trudny rozmówca w mediacjach z nieletnim? O praktycznych aspektach pracy z trudnym rozmówcą W: Problemy i wyzwania współczesnych rodzin / redakcja Mateusz Szast. Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: 2023, S. 137-168
- [współaut.] Polok K, Bukowska M, Ladanivska I New Technologies And Their Impact On Foreign Language Teacher Professional Burnout (under COVID-19 Pandemic Conditions). - Advanced Education, 2022, Iss. 20, s. 36-44
- [współaut.] Zadorožna O Foreign Language Lexical Competence in Professionally Oriented Reading as a Methodical Problem. - Ìnozemnï movi, 2022, nr 1, s. 9-15
- Grammatical Error Analysis Approach in Teaching Polish as a Foreign Language to Ukrainian Learners [recenzja]. - Cognitive Studies, 2022, iss. 22
- Społeczeństwo w dobie pandemii COVID-19. Konteksty komunikacyjne i edukacyjne. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, 158 s.
- [współaut.] Ladanivska I Are we ready to go online? : a critical view on e-teaching and e-learning under COVID-19 quarantine conditions. Ukrainian and Polish experience W: Rodzina i społeczeństwo wobec współczesnych wyzwań polityki społecznej / red. Bogdan Więckiewicz, Mateusz Szast. Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: 2022, S. 143-154
- Recenzja książki "Etos i eros. Etyka rozwoju wobec seksualności a samowychowanie"/ Grzegorz Grzybek.- Rzeszów, 2020. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2021, t. 9, s. 307-308
- The future of education after COVID-19: bright or bleak? W: Aktual'nì pitannâ lìngvìstiki, profesìjnoï lìngvodidaktiki, psihologìï ì pedagogìki viŝoï školi : zbìrnik statej VI Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï (m. Poltava, 25-26 listopada 2021 r.) / Mìnìsterstvo Ohoroni Zdorov'â Ukraïni. Poltava, Vid-vo "Astraâ": 2021, S. 234-235
- [współaut.] Grzybek G The ethical dimension of erotic self-education and development ethics. - Ethics & Bioethics (in Central Europe), 2020, Vol. 10, iss. 1-2, s. 69-77