dr Magdalena Trinder
- Jednostka:
Instytut Neofilologii, Zakład językoznawstwa stosowanego i kognitywnego - Budynek: A3
- Pokój: 312
- Nr telefonu: +48 17 872 12 23
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-8510-4719
- Konsultacje dla studentów: czwartek 8:30-10:00
Informacje
ZAKRES BADAŃ NAUKOWYCH
Glottodydaktyka, akwizycja języka oraz różnice indywidualne uczniów.
FORMY DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ
Sekretarz redakcji czasopisma naukowego Studia Anglica Resoviensia (https://journals.ur.edu.pl/SAR)
Opiekun Koła Naukowego Anglistów UR
Organizacja konferencji studencko-doktoranckiej Galicia Studies in Linguistics, Literature and Culture: The Students' Voices w latach 2015-2023
Kolegium redakcyjne tomu pokonferencyjnego Galicia Studies in Linguistics, Literature and Culture: The Students' Voices
Udział w projekcie prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich na Wydziale Filologicznym UR (2014-2018)
PEŁNIONE FUNKCJE I PRACE ORGANIZACYJNE
Zastępca Dyrektora Instytutu Neofilologii ds. dydaktycznych
Członek Zespołu ds. Oceny Procesu Kształcenia w Kolegium Nauk Humanistycznych
Członek Zespołu ds. Promocji Kolegium Nauk Humanistycznych
Członek rady programowej na kierunku filologia angielska (2019-2022)
Koordynator ds. komercjalizacji z ramienia Instytutu Neofilologii (2020-2022)
Publikacje
- [współaut.] Dziedzic M, Gałązka A Resilience in the Face of the Ongoing War in Ukraine and Coping Strategies Adopted by Polish Students of Modern Languages in Higher Education. - The New Educational Review, 2024, Vol. 75, No.1, s. 133-144
- Exploring the relationship between willingness to communicate and cultural capital in a language learning context - a qualitative investigation. - Studia Anglica Resoviensia, 2023, Vol. 20, z. 118, s. 202-212
- [współaut.] Dick-Bursztyn M, Uberman A Galicia studies in linguistics, literature and culture : the teachers' voices special edition / edited by Marta Dick-Bursztyn, Magdalena Trinder, Agnieszka Uberman. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, 131 s.
- [współaut.] Uberman A Text - Sentence - Word : studies in English linguistics. Vol. 4 / edited by Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, 186 s.
- [współaut.] Pietluch A The Correlation between Sense of Self-Efficacy in Speaking and Sense of Enjoyment W: Text - Sentence - Word : studies in English linguistics. Vol. 4 / edited by Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, S. 158-173
- [współaut.] Uberman A Text - Sentence - Word : studies in English linguistics. Vol. 3 / Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder (eds.). Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2019, 141 s.
- [współaut.] Pietluch A Aspects of motivation and their relation to writing performance W: Text - sentence - word : studies in English linguistics. Vol. 3 / Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder (eds.). Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2019, S. 109-119
- [współaut.] Gałązka A Creating a "Positive Environment" Through Drama in the EFL Classroom. - The New Educational Review, 2018, vol. 54, no. 4, s. 193-205
- [współaut.] Uberman A, Austin P Galicia studies in linguistics, literature and culture : the students' voices. 6 / edited by Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder, Patrycja Austin. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2018, 143 s.
- Contemporary Trends in SLA Research W: Language in the new millennium : applied-linguistic and cognitive-linguistic considerations / Agnieszka Uberman, Marta Dick-Bursztyn (eds.). Berlin, Peter Lang Publishing Group: 2018, S. 63-73
- The Influence of Level of Extroversion, Locus of Control and Gender on Listening and Reading Proficiency in Second Language Acquisition. Frankfurt am Main, Peter Lang Publishing Group: 2017, 182 s.
- [współaut.] Gałązka A Locus of Control and receptive Skills in Second Language Acquisition. - The New Educational Review, 2016, Vol. 46, no. 4, s. 130-141
- [współaut.] Uberman A An investigation into the influence of level of extroversion, locus of control and gender on listening and reading proficiency in Second Language Acquisition / Magdalena Trinder ; prom. Agnieszka Uberman. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2016, 185 s.
- [współaut.] Trinder D How much of a bastard is the English language? W: Galicia studies in language : with historical semantics foregrounded. Vol. 6 / P. Cymbalista, B. Duda, G.A. Kleparski (eds) ; rev. by P. Štekauer.. Chełm, Wydawnictwo TaWa, Taurogiński Waldemar: 2013, S. 85-92